zwemmen of rijden?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
LucB

zwemmen of rijden?

Bericht door LucB »

Vandaag weer maar eens door de gietende regen naar het werk getufd. Misschien wordt het toch tijd om mijn brommer om te ruilen voor een jetski...
Blijkbaar is het zadel van de RT1150 speciaal geconstrueerd om veel water te verzamelen en dit dan nog bij voorkeur op strategische plaatsen...
Resultaat: ondanks regenpak heeft het tot de middag geduurd eer ik terug een droog gevoel had aan mijn kruis :oops:
Conclusie: mijn regenpak is misschien aan vervanging toe.
Toch had ik dit probleem nooit bij mijn vorige motor(Honda). Als ik daarmee door de gietende regen snorde was bij het afstappen mijn zadel volledig droog (toch daar waar ik had gezeten). Mijn BMW zadel is echter op alle mogelijke plaatsen nat en bijgevolg mijn k**t ook :(
mogelijke oplossingen:
- niet door de regen rijden...No way, is een oplossing voor sissies...
- een nieuw regenpak aanschaffen
- emigreren naar zonniger oorden
- Frank Deboosere een schop onder zijn gat geven zodat het eindelijk eens terug goed weer wordt!!!
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

een droog kruis is daarentegen eenvoudig op te lossen...

Men neme een plastiek zak en duwt deze met de ene kant tussen de voorkant van het zadel en de benzinetank. De andere kant steekt men gewoon onder de jas, of tussen de broeksband.

Hierdoor wordt een gootje gevormd, en het regenwater stroomt mooi naar de zijkanten van het zadel weg, en niet meer tussen zadel en broek...

leve het droge kruis :idea:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
jakke

Re: zwemmen of rijden?

Bericht door jakke »

LucB schreef:Vandaag weer maar eens door de gietende regen naar het werk getufd. Misschien wordt het toch tijd om mijn brommer om te ruilen voor een jetski...
Blijkbaar is het zadel van de RT1150 speciaal geconstrueerd om veel water te verzamelen en dit dan nog bij voorkeur op strategische plaatsen...
Resultaat: ondanks regenpak heeft het tot de middag geduurd eer ik terug een droog gevoel had aan mijn kruis :oops:
Conclusie: mijn regenpak is misschien aan vervanging toe.
Toch had ik dit probleem nooit bij mijn vorige motor(Honda). Als ik daarmee door de gietende regen snorde was bij het afstappen mijn zadel volledig droog (toch daar waar ik had gezeten). Mijn BMW zadel is echter op alle mogelijke plaatsen nat en bijgevolg mijn k**t ook :(
mogelijke oplossingen:
- niet door de regen rijden...No way, is een oplossing voor sissies...
- een nieuw regenpak aanschaffen
- emigreren naar zonniger oorden
- Frank Deboosere een schop onder zijn gat geven zodat het eindelijk eens terug goed weer wordt!!!
Ik opteer voor het laatste !! :lol: :lol: :lol:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
George Michael

Bericht door George Michael »

Dit probleem ken ik ook. Voorheen 2 Honda's gereden en nooit dit probleem ondervonden. Zelf let ik goed op dat mijn jas tot beneden aan toe volledig gesloten is. Maar voor zoveel geld moet zulke dingen gewoon niet gebeuren. Hoe zou dit zijn bij de 1200RT :?:
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

mijn oudste is nu voor 3 uurtjes gaan zwemmen
ja u leest het goed 3 uur

dus voor hem geeft het niet dat er wat water is. :mrgreen:

hier komt nu na een goede vlaag het zonnetje piepen
:D
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
semtex
Contacteer:

Bericht door semtex »

Een te droog kruis is ook ni altijd plezant he...
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Ik ben super-tevreden met mijn regenpak van Sioen (flexothane).
Het is, geloof ik, het regenpak waar de Belgische motorpolitie ook in rondrijdt.
Dat is dus écht waterdicht! :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
MHV642
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

moh_fan schreef:Ik ben super-tevreden met mijn regenpak van Sioen (flexothane).
Het is, geloof ik, het regenpak waar de Belgische motorpolitie ook in rondrijdt.
Dat is dus écht waterdicht! :D
maar daar zweet je je wellicht te pletter in (als het ooit nog eens warm wordt )
Bart
J
Contacteer:

Bericht door J »

Voor droge kl*ten: Rechtstaan op de motor is ook een optie. :lol:

Afbeelding

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
fox

Bericht door fox »

Hoi, Lucb

Ik rij met hetzelfde motortype,en is simpel op te lossen ( spreek uit ervaring ) koop gewoon een rubberen tankpad van ongeveer 0,5 cm, kost +/- 25 euro Probleem opgelost.
cooper

Bericht door cooper »

George Michael schreef:Maar voor zoveel geld moet zulke dingen gewoon niet gebeuren. Hoe zou dit zijn bij de 1200RT :?:
Bij de RT1200 just vant zelfste, tikkeneikes lekker nat! :D
ferre10

Bericht door ferre10 »

op een GT van 2003 precies hetzelfde probleem (met tankpad) :( :(
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

MHV642 schreef:maar daar zweet je je wellicht te pletter in (als het ooit nog eens warm wordt )
Bart
Het pak is enigszins ademend. Maar als het boven de 19-20graden is, is het wel warm ja... :oops:
Het pak is overigens 139 euri... niet goedkoop, maar wel goed! :D
Te koop bij (ik werk er niet en heb er geen aandelen, maar ben wel een beetje fan van ze) Damen Leathers in Breda.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
fast

Bericht door fast »

fox schreef:Hoi, Lucb

Ik rij met hetzelfde motortype,en is simpel op te lossen ( spreek uit ervaring ) koop gewoon een rubberen tankpad van ongeveer 0,5 cm, kost +/- 25 euro Probleem opgelost.
en gewoon plakken en klaar of moet de pad op een speciale plaats?
want een nat kruis is best lekker :mrgreen: :mrgreen:
maar niet op de motor
de ene keer zit het niet mee ,
en de andere keer zit het tegen
Ed Vollegaas
Contacteer:

Bericht door Ed Vollegaas »

George Michael schreef:Dit probleem ken ik ook. Voorheen 2 Honda's gereden en nooit dit probleem ondervonden. Zelf let ik goed op dat mijn jas tot beneden aan toe volledig gesloten is. Maar voor zoveel geld moet zulke dingen gewoon niet gebeuren. Hoe zou dit zijn bij de 1200RT :?:
Gisteren ochtend van 't werk naar huis, ongeveer 25 km, kruis en heel de omgeving z**knat, en niet van het z**ken. :lol:

Grtz Ed
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Een schop tegen het gat van Frank? Ik kan wel iets anders verzinnen, maar dan met Sabine 8)
Afbeelding
Off topic, ik weet het, but who cares?
jakke

Bericht door jakke »

Gijse sloeber. :D :D :D :D

:wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

LOMAX schreef:Een schop tegen het gat van Frank? Ik kan wel iets anders verzinnen, maar dan met Sabine 8)
Hopelijk doet ze dat dan beter dan het weer voorspellen, want daar heeft ze geen talent voor :evil:

(En neen, ze moeten dat weerbericht niet zomaar klakkeloos voorlezen, ze moeten zelf nog voor een deel annalyseren en interpreteren :roll: )
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
fox

Bericht door fox »

Hoi, Lucb
Ik heb mijn tankpad bij mijn dealer laten plakken want die gebruiken speciale lijm ,( heb het eerst zelf geprobeerd maar bij warm weer kwam hij terug los) waarschijnlijk door de dikte van de tankpad,( het merk van de tankpad heet oxford )
LucB

Bericht door LucB »

Bedankt Fox,
zal het op deze manier eens proberen.
Enig idee waar ze deze verkopen?
Alianalan

Bericht door Alianalan »

Ik heb mijn tankpad bij mijn dealer laten plakken want die gebruiken speciale lijm ,( heb het eerst zelf geprobeerd maar bij warm weer kwam hij terug los) waarschijnlijk door de dikte van de tankpad,( het merk van de tankpad heet oxford )
Dju, dit heb ik dus een week te laat gelezen :( .
Vorige week ook zo'n oxfort rubberen tankpad gekocht en idd, desondanks dat r1100rs-tank niet echt gebogen is laat de hechting te wensen over; ttz de gebruikte lijm of eerder dubbelklevende strip van 3M kleeft wel prima tegen de tank maar niet aan de pads zelf.

De dealer heeft contact opgenomen met de fabrikant en daar werd het probleem erkend (? waarom hangen die dingen dan nog in de winkel ?) en kan ik zonder probleem het pad terug inleveren. (Zonder probleem? deuh, men tank plakt wel vol met die 3M plaksmurrie).

Ik heb dat pad aangekocht als tankbescherming maar vooral omdat het van dik zacht rubber gemaakt is en bij het remmen voor extra comfort zorgt voor de duo. Ik zou dus iaw dat pad zelf willen kleven.
De vraag aan ieder (eindelijk ik weet het) is dus : Hoe smurrie eraf krijgen, de dealer zag in "simonis" het beste middel maar ik hoor ook al eens van de haardroger spreken? en met welke lijm kleeft men dat het best? Fox, welke lijm had jij gebruikt waarmee het niet lukte, heb je bij je dealer gezien welke lijm (type) zij gebruikten?
Dank bvb
Greetz Alianalan
semtex
Contacteer:

Bericht door semtex »

Beroepsmatig beletter ik ondermeer wagens en etalages. Verwarmen met een haardroger is idd de beste methode om lijm er af te krijgen zonder krassen te maken. Moest dat niet lukken, er bestaan speciale producten voor om lijm op te lossen zonder de glans van de lak te doen verdoffen; maar die producten zijn helaas schandalig duur.
Dus eerst eens proberen met de haardroger. Ofwel de moto in volle zon zetten, en als het metaal goed heet is het dan eens proberen.
Alianalan

Bericht door Alianalan »

Merci semtex, moto stond een paar uur in de zon (daar staat ge in België niet bij stil dat dat kan hé) dus heb dat ineens kunnen uittesten en idd komt eraf als dat er geen lijm heeft opgezeten.
Iaw, ook tegen de tank blijkt de lijm brol. Wel straf, heb dat ding 25€ betaald wat toch niet mis is voor een tankpadje.
Nog eens bedankt voor de tip !
Mvg, Alianalan
R 1100 RS - 1995
Plaats reactie