PC start soms niet op
Moderator: GVN
PC start soms niet op
Sinds een week start mijn pc niet meer altijd op.
Ik duw gewoon op de knop, de lampjes branden. Ik duw op de knop van het scherm, die springt op groen en direkt weer op rood.
En dan gebeurt er niks meer op het scherm, het blijft dus zwart.
Dan duw ik op reset, zo dikwijls als nodig is om de boel toch maar draaiende te krijgen.
In het begin was dit twee/drie keer, nu is dat al bijna tien keer dat ik moet resetten.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik duw gewoon op de knop, de lampjes branden. Ik duw op de knop van het scherm, die springt op groen en direkt weer op rood.
En dan gebeurt er niks meer op het scherm, het blijft dus zwart.
Dan duw ik op reset, zo dikwijls als nodig is om de boel toch maar draaiende te krijgen.
In het begin was dit twee/drie keer, nu is dat al bijna tien keer dat ik moet resetten.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
- mdc
- Webmaster

Voedingsblok is dat stuk waar je de strromkabel instopt. Hangt vast met 4 vijzen en aan de binnenkant een aantal stroomkabels naar moederbord en harde schijven, DVD,CD,....
Kost tussen de 20 en 40 Euro volgens aantal watt.
Gemakkelijk zelf te vervangen, gewoon de nieuwe kabels aansluiten waar de oude zitten.
Gemakkelijk zelf te vervangen, gewoon de nieuwe kabels aansluiten waar de oude zitten.
Marc
R1250RT 2020
R1250RT 2020
-
bougimain
- Contacteer:
En bij de meeste voedingen is er 1 ventilator en ook soms 2 zoals bij de mijne
mdc schreef:Voedingsblok is dat stuk waar je de strromkabel instopt. Hangt vast met 4 vijzen en aan de binnenkant een aantal stroomkabels naar moederbord en harde schijven, DVD,CD,....
-
bougimain
- Contacteer:
Als hij al niet weet waar de voeding zit zal hij zeker de rest niet weten zijn hee Fox30
Fox30 schreef:Dit kan ook wijzen op een probleem met het geheugen of met de videokaart.
haal ze er beiden eens uit en steek ze terug op hun plaats.
Als dit geen oplossing biedt, zal het wel aan de voedomg liggen zoals anderen hier al suggereerden.
-
Iron Gonzo
zoals MDC zegt
voeding
en hoe oud is uw PC?
batterij van moederbord kan ook plat zijn
(ik heb dit al bij 2 PC gekend die ik samengestoken heb)
terwijl je dan toch uw PC open legt
eens deftig uitblazen met perslucht (liefst droge) dus indien geen luchtdroger op de compressor kan je dat kopen in spuitbussen
voeding
en hoe oud is uw PC?
batterij van moederbord kan ook plat zijn
(ik heb dit al bij 2 PC gekend die ik samengestoken heb)
terwijl je dan toch uw PC open legt
eens deftig uitblazen met perslucht (liefst droge) dus indien geen luchtdroger op de compressor kan je dat kopen in spuitbussen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
TheViking
- Contacteer:
Hallo,Schalkseruiter® schreef:Wat wel erg belangrijk is dat je de PC ,en maak er een gewoonte van, maandelijks een keertje opendoet en het stof verwijdert...Dit voorkomt veel problemen
Schalkse®
niet uitstofzuigen met borsteltje want het borsteltje wordt statisch geladen door de wrijvingen en helpt zo je onderdelen naar de knoppen.
Eens van op afstand uitblazen met perslucht en om de 2 jaar moet voldoende zijn. (tenzij je PC naast je zaagmachine staat natuurlijk)
Een PC kan redelijk tegen stof.
In jouw geval denk ik niet dat het de voeding is. Je kan dat controleren door de stroomkabel die van de voeding naar het moederbord loopt lost te maken op het moederbord, enkele seconden wachten en opnieuw aansluiten. Probeer hem dan eens op te starten. 8 op 10 is het je moederbord die vastgelopen is (komt steeds vaker voor) en dan zet je hem eens zonder stroom.
Als je thuiskomt van je werk en je krijgt je PC niet aan, dan heeft dat ook niet met temperatuur te maken. Als hij na een minuut of 2 uitvalt en je krijgt hem niet opgestart, dan wel.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
-
Fox30
Viking,TheViking schreef:Een PC kan redelijk tegen stof.
ik zou dit niet onderschatten.
Alle onderdelen moeten steeds maar sneller lopen en elke fabrikant probeert alle snelheid uit zijn komponenten te persen, met een hele boel warmte tot gevolg.
Het is niet voor niets dat niet alleen de processoren, maar nu ook al de grafische kaarten een eigen koelventilator krijgen, en dat behuizingen met drie en meer ventilatoren ook al geen uitzondering meer zijn.
Die warmte moet weg kunnen. Komponenten die bedekt zijn met een laag stof, kunnen deze warmte niet goed afgeven en gaan daardoor stuk.
Ook de voeding, die steeds meer energie moet leveren lijdt hier aan.
-
TheViking
- Contacteer:
Ook de grote harde schijven produceren tegenwoordig veel warmte, dat weet ik wel.
Ik ben alleen verwonderd dat de PC's die ik over de deur krijg voor b.v. spyware, virussen en die bijna evenveel stof bevatten als mijn stofzuiger (ik zou beschaamd zijn om zo'n pc af te leveren maar kom) nog steeds perfect werken.
Maandelijks uitstofzuigen of blazen lijkt me dus echt wel overdreven.
Ik ben alleen verwonderd dat de PC's die ik over de deur krijg voor b.v. spyware, virussen en die bijna evenveel stof bevatten als mijn stofzuiger (ik zou beschaamd zijn om zo'n pc af te leveren maar kom) nog steeds perfect werken.
Maandelijks uitstofzuigen of blazen lijkt me dus echt wel overdreven.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
Het kan niet aan de warmte liggen, want het gebeurt als ik hem na een nacht of werkdag wil opstarten.
Ik ga eerst eens proberen hem open te doen en stof eruit te blazen.
Hij is zeven jaar en heb hem nog nooit uitgeblazen
(hoe kon ik dat nu weten???) dus dat zou het wel eens kunnen wezen, ik hoop het althans.
Ik heb hem zonet eens opgestart maar dat ging niet, gewoon stekker uit de pc getrokken en eens uitgeblazen, en nu doet ie het wel.
Dus kan het idd toch aan het stof liggen... zou het hier dan werkelijk zo vuil zijn??
Mijn poetsvrouw eens wat harder laten werken mss??
Zolang ie bolt doe ik hem niet binnen... wie weet krijg ik hem niet meer terug... en kan ik een nieuwe pc kopen.
Ik ga eerst eens proberen hem open te doen en stof eruit te blazen.
Hij is zeven jaar en heb hem nog nooit uitgeblazen
Ik heb hem zonet eens opgestart maar dat ging niet, gewoon stekker uit de pc getrokken en eens uitgeblazen, en nu doet ie het wel.
Dus kan het idd toch aan het stof liggen... zou het hier dan werkelijk zo vuil zijn??
Mijn poetsvrouw eens wat harder laten werken mss??
Zolang ie bolt doe ik hem niet binnen... wie weet krijg ik hem niet meer terug... en kan ik een nieuwe pc kopen.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC