Twijfels over aanschaf van een BMW R1100R uit 1998
Moderator: GVN
Twijfels over aanschaf van een BMW R1100R uit 1998
Ik ga a.s. zaterdag een proefritje maken op een BMW R1100R uit 1998. Deze motor heeft ABS en heeft ongeveer 40000km gelopen. Verder is deze BMW voorzien van handvatverwarming. Heeft verder geen windscherm.
Momenteel rijd ik op een Kawasaki GPZ900R utit 1993. Nadeel van deze motor is dat je wat voorover zit en dus gauw last gaat krijgen van je polsen. Tevens is het voor diegene die achterop wil zitten niet erg comfortabel, vandaar dat ik over wil stappen op een andere motor. Mijn keuze is min of meer gemaakt voor de R1100R. Vind zo'n naked-bike wel mooi om te zien, maar zonder kuip rijden is volgens mij geen pretje. Vandaar mijn twijfels. Zo'n windscherm is natuurlijk wel een oplossing, maar vind zo'n scherm niet echt een mooi gezicht. Heb op internet wel diversen R1100R's gezien met een stuurkuipje, maar weet niet waar je zulke kuipjes kunt vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hebben jullie verder nog tips waar ik op moet letten als ik een proefritje ga maken op deze motor?
Is het een betrouwbare motor en zijn 5 versnellingen voldoende als je ook stukken snelweg gaat rijden? Mijn huidige motor heeft nl 6 versnellingen.
Ik hoop nog op enkele reacties van jullie voor zaterdag.
Momenteel rijd ik op een Kawasaki GPZ900R utit 1993. Nadeel van deze motor is dat je wat voorover zit en dus gauw last gaat krijgen van je polsen. Tevens is het voor diegene die achterop wil zitten niet erg comfortabel, vandaar dat ik over wil stappen op een andere motor. Mijn keuze is min of meer gemaakt voor de R1100R. Vind zo'n naked-bike wel mooi om te zien, maar zonder kuip rijden is volgens mij geen pretje. Vandaar mijn twijfels. Zo'n windscherm is natuurlijk wel een oplossing, maar vind zo'n scherm niet echt een mooi gezicht. Heb op internet wel diversen R1100R's gezien met een stuurkuipje, maar weet niet waar je zulke kuipjes kunt vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hebben jullie verder nog tips waar ik op moet letten als ik een proefritje ga maken op deze motor?
Is het een betrouwbare motor en zijn 5 versnellingen voldoende als je ook stukken snelweg gaat rijden? Mijn huidige motor heeft nl 6 versnellingen.
Ik hoop nog op enkele reacties van jullie voor zaterdag.
Niet twijfelen, als ie een beetje goed is. Doordat je geen scherm hebt, ga je met je bovenlijf lekker op de wind liggen, en zijn de polsen gewoon ontspannen, niks geen pijn meer. En geen gebulder van turbulentie rond je hoofd. Met het originele BMW-scherm dondert het gewoon. Een klein schermpje voor de looks, en om eventueel de wind een beetje van de borst af te houden, vind je goedkoop bij Hein Gerricke, of duurder en origineel bij BMW.
Een goede helm, goede kledij en misschien BMW-handkappen (kosten haast niks) om regen en vrieskou van de vingers weg te houden, en je hebt een super sturende fiets in huis. Voldoende vermogen, onderdelen zullen nog jaren te vinden zijn, prijs van dit model valt mee, en 40000 km is net ingereden. Passagier zit ook goed, veervoorspanning van achterveer moet wel onderaan de motor, op je knietjes dus, bijgeregeld worden. Als er dan nog goede banden op zitten (anders reken je op kleine 300 euro voor twee banden), dan zit je goed.
Vijf versnellingen zijn voldoende, geen enkel probleem op dat vlak.
Kijk gewoon naar de algemene staat van de motor, en voor de rest gewoon de klassiekers checken, zoals remblokken. Verder geen opvallende gebreken. Schakelen zal iets meer feeling vragen dan de doorsnee japanner, maar dat valt na een poos heel goed mee. Gewoon even opletten dat ie van twee naar drie, of van vier naar drie niet extra moeilijk gaat doen, alhoewel dat een zwak punt was van de vroegere bouwjaren. En misschien iemand meenemen die zelf zo'n ding heeft, er zijn er duizenden
Een goede helm, goede kledij en misschien BMW-handkappen (kosten haast niks) om regen en vrieskou van de vingers weg te houden, en je hebt een super sturende fiets in huis. Voldoende vermogen, onderdelen zullen nog jaren te vinden zijn, prijs van dit model valt mee, en 40000 km is net ingereden. Passagier zit ook goed, veervoorspanning van achterveer moet wel onderaan de motor, op je knietjes dus, bijgeregeld worden. Als er dan nog goede banden op zitten (anders reken je op kleine 300 euro voor twee banden), dan zit je goed.
Vijf versnellingen zijn voldoende, geen enkel probleem op dat vlak.
Kijk gewoon naar de algemene staat van de motor, en voor de rest gewoon de klassiekers checken, zoals remblokken. Verder geen opvallende gebreken. Schakelen zal iets meer feeling vragen dan de doorsnee japanner, maar dat valt na een poos heel goed mee. Gewoon even opletten dat ie van twee naar drie, of van vier naar drie niet extra moeilijk gaat doen, alhoewel dat een zwak punt was van de vroegere bouwjaren. En misschien iemand meenemen die zelf zo'n ding heeft, er zijn er duizenden
Hé Nick,
Ikzelf rij met een R1100R van '99.
Een scherm hoeft niet groot te zijn om toch wat nut van de hebben.

Er zijn echt wel kleinere schermen die toch al minstens de druk op de borst wegnemen.
Rijden op een bijna naked bike is een super gevoel (voor mij dan toch).
Ik ben niet anders gewoon, maar deze moto is een echt toerbeest op de snelweg en is vlot in de omgang op alle andere wegen (behalve off road dan natuurlijk).
Wat ik vanop het forum al geleerd heb is dat je best kan kijken naar wat de directe kosten kunnen zijn. De staat van de banden, kontrole op lekken van zowel veerpoten als eventueel de motor, ouderdom van de batterij enz..
Erop letten of hij veel in de winter door de pekel heeft gereden (plekken op de velgen bvb).
ook eens op de knieën gaan zitten om de machine te bekijken en niet alleen toerkes rondlopen. Onderhoud op regelmatige basis. Eventueel onderhoudsboekje. En reden van verkoop.
Suc6 en groeten, Jakke.
Ikzelf rij met een R1100R van '99.
Een scherm hoeft niet groot te zijn om toch wat nut van de hebben.

Er zijn echt wel kleinere schermen die toch al minstens de druk op de borst wegnemen.
Rijden op een bijna naked bike is een super gevoel (voor mij dan toch).
Ik ben niet anders gewoon, maar deze moto is een echt toerbeest op de snelweg en is vlot in de omgang op alle andere wegen (behalve off road dan natuurlijk).
Wat ik vanop het forum al geleerd heb is dat je best kan kijken naar wat de directe kosten kunnen zijn. De staat van de banden, kontrole op lekken van zowel veerpoten als eventueel de motor, ouderdom van de batterij enz..
Erop letten of hij veel in de winter door de pekel heeft gereden (plekken op de velgen bvb).
ook eens op de knieën gaan zitten om de machine te bekijken en niet alleen toerkes rondlopen. Onderhoud op regelmatige basis. Eventueel onderhoudsboekje. En reden van verkoop.
Suc6 en groeten, Jakke.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Dag Nick,
Ik heb een R850R (2000). Ik rij er elk jaar eens mee naar het buitenland voor 1 week. De lange autostrade etappes vormen geen enkel probleem. Ook al is hij eerder op secundaire wegjes op zijn best. Bij een 1100 moet het nog beter gaan want die is iets laagtoeriger. Wat de kwestie van het scherm betreft is heb al zonder gereden en met is beter als je veel op de snelweg bent. Niet dat het onoverkomelijk is maar 2 uur in het zadel aan 140 wordt een stuk minder leuk. Ik heb een groot scherm en het blaast inderdaad wat rond je hoofd. Niks dat een goeie helm en een setje oordopjes niet kan verhelpen. De looks ben ik ondertussen wel gewoon. En het scherm heeft me onlangs goed geholpen bij het bevetigen van mijn Zumo GPS. Het stuur is wat dat betreft redelijk onbruikbaar.
40000 kilometer is een peulschil. De mijne heeft er 50 en hij is pas de laatste 10000 kilometer echt lekker aan het schakelen. Niet twijfelen dus.
Jan.
Ik heb een R850R (2000). Ik rij er elk jaar eens mee naar het buitenland voor 1 week. De lange autostrade etappes vormen geen enkel probleem. Ook al is hij eerder op secundaire wegjes op zijn best. Bij een 1100 moet het nog beter gaan want die is iets laagtoeriger. Wat de kwestie van het scherm betreft is heb al zonder gereden en met is beter als je veel op de snelweg bent. Niet dat het onoverkomelijk is maar 2 uur in het zadel aan 140 wordt een stuk minder leuk. Ik heb een groot scherm en het blaast inderdaad wat rond je hoofd. Niks dat een goeie helm en een setje oordopjes niet kan verhelpen. De looks ben ik ondertussen wel gewoon. En het scherm heeft me onlangs goed geholpen bij het bevetigen van mijn Zumo GPS. Het stuur is wat dat betreft redelijk onbruikbaar.
40000 kilometer is een peulschil. De mijne heeft er 50 en hij is pas de laatste 10000 kilometer echt lekker aan het schakelen. Niet twijfelen dus.
Jan.
R850R
Verleden jaar met mijn r1100r een week Normandie en begin Bretagne gedaan ( augustus,remember
) en was maar al te blij dat er een grooter scherm op staat
houdt je al in beweging zijnde toch wel een pak droger dan met de volledige naked.Idem voor mijn medereiziger met zijn r850r en onze derde man met Niked Suzuki had halverwege veel goesting om de terugweg te kiezen
.Handverwarming ook niet te versmaden en zoals hoger vermeld zijn de handbeschermingskapjes ook prima bij ons vochtig weer!
Anders prima fiets voor zowel bochtenwerk als autostrade
Ronnyb
Anders prima fiets voor zowel bochtenwerk als autostrade
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Ik kan ronnyb alleen maar bijtreden. Ik heb er ook het groot scherm opstaan en als je langere tripjes gaat rijden, vooral in slechtere weersomstandigheden, dan ben je toch beter af.
Nu ieder zijn ding natuurlijk, hé
Voor de rest idd een dijk van een 'speel'fiets, die ik nog wel eens graag uit zijn winterslaap haal

BTW:

Nu ieder zijn ding natuurlijk, hé
Voor de rest idd een dijk van een 'speel'fiets, die ik nog wel eens graag uit zijn winterslaap haal

BTW:

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

NOU MOE
Das begot een exacte kopie, want op de mijne staan intussen nu ook handkappen op

Ah nee, ik zie het nu. Jij hebt die nieuwe tellerpartij al en ik nog die oude brooddoos
Das begot een exacte kopie, want op de mijne staan intussen nu ook handkappen op
Ah nee, ik zie het nu. Jij hebt die nieuwe tellerpartij al en ik nog die oude brooddoos
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

De mijne zal dan toch maar 1 jaartje jonger zijn denk ik,is nml van 1998.
Ik ben er in elk geval super content van( verbruik 5.4l en genen druppel olie),alhoewel ik serieus op een GS aan het geilen ben.
Mijn excuus is dat 'k er waarschijnlijk beter op zou zitten???? ( 1,85m)
Maar 'k ga hem zeker nog ff houden......€€€kes he!
Ronny
Ik ben er in elk geval super content van( verbruik 5.4l en genen druppel olie),alhoewel ik serieus op een GS aan het geilen ben.
Mijn excuus is dat 'k er waarschijnlijk beter op zou zitten???? ( 1,85m)
Maar 'k ga hem zeker nog ff houden......€€€kes he!
Ronny
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Allemaal bedankt voor jullie reacties
. Een ding is zeker, een verkeerde keus zal het zeker niet zijn. Morgen ga ik dus kijken naar deze BMW en heb een aardig checklistje gemaakt zodat ik zeker niet vergeet allerlei belangrijke punten van de motor te controleren.
Het is zeker een totaal andere motor dan ik nu heb:

Mijn huidige motor (bouwjaar 1993) heeft dus een volledige kuip en heeft een wat sportievere zit. Heb toendertijd (10 jaar geleden) ongeveer 5000 euro betaald voor deze motor en krijg er nu 1500 euro voor terug als ik hem inruil op de BMW. Mijn Kawasaki is in een zeldzame mooie staat en erg weinig gelopen, nl 27500 km. Het doet toch wel een beetje pijn dat ik er nog zo weinig voor terug krijg.
Maar goed, morgen weet ik meer. Misschien bevalt de BMW mij wel helemaal niet. Neem mijn camera ook mee en ga ook wat foto's maken van de motor. Breng binnenkort wel verslag uit
Het is zeker een totaal andere motor dan ik nu heb:

Mijn huidige motor (bouwjaar 1993) heeft dus een volledige kuip en heeft een wat sportievere zit. Heb toendertijd (10 jaar geleden) ongeveer 5000 euro betaald voor deze motor en krijg er nu 1500 euro voor terug als ik hem inruil op de BMW. Mijn Kawasaki is in een zeldzame mooie staat en erg weinig gelopen, nl 27500 km. Het doet toch wel een beetje pijn dat ik er nog zo weinig voor terug krijg.
Maar goed, morgen weet ik meer. Misschien bevalt de BMW mij wel helemaal niet. Neem mijn camera ook mee en ga ook wat foto's maken van de motor. Breng binnenkort wel verslag uit
Zet op die Kawa gewoon een hoger, rechter stuur (desnoods wat kosten voor kabels te verlengen) en je bent weer goed voor jaren. Want voor 1500 euro vind je niks met zo weinig kilometers en in die staat. De passagier zal dan ook beter zitten, omdat je niet zo ver naar voor hangt. Die GPZ is nog een relatief eenvoudige en oerdegelijk motor, en mits wat onderhoud is ie nog goed voor een massa km.
Ik zoek momenteel geen extra motor, want anders stond ik morgen aan uw deur, zeker voor die prijs.
Ik zoek momenteel geen extra motor, want anders stond ik morgen aan uw deur, zeker voor die prijs.
Tja, nu ga ik wel heel erg twijfelen of ik mijn motor wel moet inruilen op de BMW. Veel zaken willen hem niet eens inruilen omdat ze hem moeilijk kunnen verkopen. Staan er genoeg te koop, voor lage prijzen. Prijzen tot 2000 euro.LOMAX schreef:Zet op die Kawa gewoon een hoger, rechter stuur (desnoods wat kosten voor kabels te verlengen) en je bent weer goed voor jaren. Want voor 1500 euro vind je niks met zo weinig kilometers en in die staat. De passagier zal dan ook beter zitten, omdat je niet zo ver naar voor hangt. Die GPZ is nog een relatief eenvoudige en oerdegelijk motor, en mits wat onderhoud is ie nog goed voor een massa km.
Een ander stuur monteren op mijn motor is moeilijk. Als het mogelijk is, wordt het er zeker niet mooier op. De BMW heeft wel de mogelijkheid voor koffers en mijn vriendin kan er dan ook nog goed achterop zitten. Een kofferset op mijn Kawa is wat moeilijker.
Ben er nog niet uit wat ik ga doen. Morgen weet ik meer. To be continued....
'T ja. Weet ge, het is voor een garage HET argument om zo weinig mogelijk voor een overname te geven. Ze moeten uiteraard ook hunnen boterham verdienen !!Nick_66 schreef:Tja, nu ga ik wel heel erg twijfelen of ik mijn motor wel moet inruilen op de BMW. Veel zaken willen hem niet eens inruilen omdat ze hem moeilijk kunnen verkopen. Staan er genoeg te koop, voor lage prijzen. Prijzen tot 2000 euro.LOMAX schreef:Zet op die Kawa gewoon een hoger, rechter stuur (desnoods wat kosten voor kabels te verlengen) en je bent weer goed voor jaren. Want voor 1500 euro vind je niks met zo weinig kilometers en in die staat. De passagier zal dan ook beter zitten, omdat je niet zo ver naar voor hangt. Die GPZ is nog een relatief eenvoudige en oerdegelijk motor, en mits wat onderhoud is ie nog goed voor een massa km.
Een ander stuur monteren op mijn motor is moeilijk. Als het mogelijk is, wordt het er zeker niet mooier op. De BMW heeft wel de mogelijkheid voor koffers en mijn vriendin kan er dan ook nog goed achterop zitten. Een kofferset op mijn Kawa is wat moeilijker.
Ben er nog niet uit wat ik ga doen. Morgen weet ik meer. To be continued....
Maar vergelijk de prijs eens als hij verkocht zal worden.
Maar zoals bij de meeste van ons moet de motor die verkocht wordt, de aankoop van de andere motor spijzen. Anders zouden we kunnen wachten tot we hem zelf kunnen verkopen en mischien dat ietsje meer uithalen natuurlijk.
In ieder geval veel suc6 in uw keuze.
gr, Jakke.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
PatricK/GS
De Kawa Ninja is een klassieker en zoals die van jou eruit ziet is 1500 Euro gewoon een belachelijke prijs.
Stuur eens een mail met een paar foto's naar :
http://shop.kapaza.be/dwo/
Ben nieuwsgierig wat hij voor je motor geeft ...
Gewoon een Roadster erbij kopen dus, een bijhorend stuurkuipje vind je hier :
http://www.kapaza.be/Motoren/Onderdelen ... 1100R.html
Zo goed als nieuwe handkappen heb ik nog liggen, kan je hebben voor 25 Euro (verzending inbegrepen).
Zo goed als nieuwe handkappen heb ik nog liggen, kan je hebben voor 25 Euro (verzending inbegrepen).
Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA
Patrick
R 1200 GSA
Zo'n ferm machienNick_66 schreef:![]()

zou ik ook doenBiemeRT schreef:Zo'n ferm machienNick_66 schreef:![]()
![]()
![]()
deed ik niet weg voor die prijs. Dan spaarde/leende ik die 1.500 € er nog wel bij en hield de Kawa staan. Zeker weten
als ik hem kon gebruiken kwam ik hem direct halen voor die prijs.gewoonzelf houden . is veeeeel te mooi om te verkopen
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Vandaag dus een proefritje gemaakt op de BMW. Rijdt echt fantastisch en de zithouding vind ik stukken prettiger dan mijn Kawasaki. Op de Kawasaki kreeg ik last van mijn polsen, ellebogen en schouders. Al vrij snel. Met de BMW had ik daar absoluut geen last van. Remmen doet de BMW echt geweldig. Niet voorover duiken zoals mijn motor dat doet. Remt zelfs goed met mijn vriendin achterop. Die schuift niet naar voren.
Als ik op mijn huidige motor flink in de remmen moet met mijn vriendin achterop, schoven we allebei naar voren. Ik moest haar zowat tegenhouden. Zij kon het ook niet lang volhouden achterop. Op de BMW zit ze meer in een 90 graden positie. Vandaag met z'n tweetjes erop gereden en ook zij was erover te spreken. Vering was ook beter dan mijn Kawasaki. Geen last van hobbels en drempels. Kortom, ik ben overtuigd van deze motor. Het is ook een erg mooie fiets om te zien. Scherp geprijsd ook. Deze BMW R1100R is uit 1998, heeft 33000km gelopen en is voorzien van ABS, kofferrek en handvatverwarming. Onderhoudsboekje aanwezig. Motor had wel wat lichte krasjes op de tank. Stukje verf van de linker kleppendeksel af. Banden nog nieuw.
Krijg 3 maanden volledige garantie op deze BMW en hij krijgt ook nog een servicebeurt. Moet nog wel op NL kenteken en dus moet hij nog gekeurd worden. Prijs is incl dit alles.
Zet later nog wat foto's op dit forum.
Als ik op mijn huidige motor flink in de remmen moet met mijn vriendin achterop, schoven we allebei naar voren. Ik moest haar zowat tegenhouden. Zij kon het ook niet lang volhouden achterop. Op de BMW zit ze meer in een 90 graden positie. Vandaag met z'n tweetjes erop gereden en ook zij was erover te spreken. Vering was ook beter dan mijn Kawasaki. Geen last van hobbels en drempels. Kortom, ik ben overtuigd van deze motor. Het is ook een erg mooie fiets om te zien. Scherp geprijsd ook. Deze BMW R1100R is uit 1998, heeft 33000km gelopen en is voorzien van ABS, kofferrek en handvatverwarming. Onderhoudsboekje aanwezig. Motor had wel wat lichte krasjes op de tank. Stukje verf van de linker kleppendeksel af. Banden nog nieuw.
Krijg 3 maanden volledige garantie op deze BMW en hij krijgt ook nog een servicebeurt. Moet nog wel op NL kenteken en dus moet hij nog gekeurd worden. Prijs is incl dit alles.
Zet later nog wat foto's op dit forum.
Nick, de zithouding op BMW is inderdaad heel comfortabel. Ik kan het daar gemakkelijk een hele dag op uithouden. Een beurs gat is het ergste wat je na een tijdje rijden mag verwachten. Wegens niet kunnen verzitten. Maar als je plaats hebt en het geld kunt missen liet ik die kawa toch in de garage staan. De BMW geeft niet echt de kick van het optrekken. Begrijp me niet verkeerd hij is niet sloom maar hij verrast je nooit. Iets wat ik denk dat de Kawa wel doet. En in de staat waarin hij verkeerd is 1500 euro niet echt in verhouding. Als je het je kan veroorloven hou gewoon de 2.
Jan
Jan
R850R
Mijn vriendin wordt niet echt blij van het idee om twee motors in de garage te hebben, en gelijk heeft ze. Zo'n motor blijft dan maar staan en je doet er verder niks meer mee. Wat betreft optrekken van de BMW, dat viel helemaal niet tegen! Reed 80 km/uur in z'n 5 en gaf nog even extra gas. Trok nog behoorlijk door. Mijn Kawa heeft zeker een hogere topsnelheid, maar zoek dat verder niet in een BMW. Vind koppel bij lage toeren veel prettiger. Ik ben geen hardrijder en zal dat ook nooit worden.Jan B schreef:Nick, de zithouding op BMW is inderdaad heel comfortabel. Ik kan het daar gemakkelijk een hele dag op uithouden. Een beurs gat is het ergste wat je na een tijdje rijden mag verwachten. Wegens niet kunnen verzitten. Maar als je plaats hebt en het geld kunt missen liet ik die kawa toch in de garage staan. De BMW geeft niet echt de kick van het optrekken. Begrijp me niet verkeerd hij is niet sloom maar hij verrast je nooit. Iets wat ik denk dat de Kawa wel doet. En in de staat waarin hij verkeerd is 1500 euro niet echt in verhouding. Als je het je kan veroorloven hou gewoon de 2.
Jan
Om flink op te trekken met de Kawa moet je toch wel behoorlijk gas geven. Als ik even flink wil optrekken, moet ik hem toch doortrekken tot 10000 toeren en telkens schakelen bij 10000 toeren. Dan trekt die behoorlijk door.
De GPZ900R's leveren helaas niet veel meer op. Sterker nog, veel motorzaken wilde hem niet eens inruilen. Ze krijgen hem gewoon moeilijk verkocht. Er staan er genoeg te koop.
kawa
Nick,
heb je het al geprobeerd op "marktplaats"?
Je Kawa ziet er op de foto's super gelikt uit!!
Als de kilometerstand niet te hoog is schat ik dat je er zo'n € 1250 voor kunt vangen. Is niet veel maar je moet er net een liefhebber voor tegenkomen.
Er staan genoeg BMW's te koop. Probeer eerst je Kawa te verkopen en ga dan op zoek naar een BMW. Zelf heb ik 2 weken geleden een BMW uit Duitsland ingevoerd en dat invoeren stelt niet veel voor, kun je ook zelf!
succes
Cees
Als de kilometerstand niet te hoog is schat ik dat je er zo'n € 1250 voor kunt vangen. Is niet veel maar je moet er net een liefhebber voor tegenkomen.
Er staan genoeg BMW's te koop. Probeer eerst je Kawa te verkopen en ga dan op zoek naar een BMW. Zelf heb ik 2 weken geleden een BMW uit Duitsland ingevoerd en dat invoeren stelt niet veel voor, kun je ook zelf!
succes
Cees
Ha ik kan ook op het forum.Ga deze week mijn VFR van 98(pico bello)weg doen om een r 1100s van 2003 te kopen met 30.000km op de teller en heeft in 2006 niet gereden(ook met alles op en aan).Is dit dom van mij of een aanrader.Krijg nog een mooie prijs van mijn vfr maar dat spul is intussen 10 jaar oud.D.i de reden waarom ik de switch zou maken.Ben er ondertussen ook niet jonger op geworden.BTW...niets dan goed over mijn VFR.Bedankt alvast voor de reacties.

Re: kawa
Hoi,cees schreef:Nick,
succes
Cees
Heb mijn Kawa nu te koop staan op Marktplaats, maar ook op het motor-forum. Vrees dat er weinig animo voor is. Zoals je zegt, er moet net een liefhebber voor zijn. Blijf het zelf een prachtige motor vinden. Tegenwoordig lijken al die japanse buikschuivers op elkaar.
Scheelt dat nou echt zoveel als je een motor in Duitsland koopt?
Heb ondertussen ook een zeer mooie BMW R1100R uit 1998 gevonden.
Hallo,PatricK/GS schreef:De Kawa Ninja is een klassieker en zoals die van jou eruit ziet is 1500 Euro gewoon een belachelijke prijs.
Beetje late reactie van mij. Heb DWO motors een mailtje gestuurd. Ben benieuwd wat hij biedt voor deze motor.
-
DJAIRO
Re: kawa
Hallo,Nick_66 schreef:Hoi,cees schreef:Nick,
succes
Cees
Heb mijn Kawa nu te koop staan op Marktplaats, maar ook op het motor-forum. Vrees dat er weinig animo voor is. Zoals je zegt, er moet net een liefhebber voor zijn. Blijf het zelf een prachtige motor vinden. Tegenwoordig lijken al die japanse buikschuivers op elkaar.
Scheelt dat nou echt zoveel als je een motor in Duitsland koopt?
Heb ondertussen ook een zeer mooie BMW R1100R uit 1998 gevonden.
Wat je ook ééns kan proberen is,opzoeken of er een Kawa Forum bestaat,soortgelijk van ons BMW forum,en hem daar te koop stellen,daar zitten meestal wel liefhebbers die deze classic in wording wel naar waarde zullen beoordelen,als het aan mij lag deed ik hem niet weg,staat in nieuwstaat zo te zien,als je plaats hebt zet hem weg en wedden dat je er binnen enkele jaren het dubbel van krijgt!!
Tenslotte 1500€ betaal je vandaag al aan een nieuwe goede merkfiets met versnellingen en voor en achterlicht
En als hij wegstaat hoef je ook géén verzekering of taxen te betalen,dus die kost valt ook al weg!!!
Groetjes Frank