Zadel GSA
Moderator: GVN
Zadel GSA
Hallo iedereen,
Ben juist terug van een weekje Route des Grandes Alpes.
GSA is nieuw voor mij en is prachtig meegevallen!
Ongeveer 4500 km gereden.(met duo en bagage)
Eén ding viel mij op, het zadel voelt mij na een tijdje doorgezeten.
(zadel te zacht misschien?)
Ik shuif ook naar voren.
Hebben jullie deze ervaring ook?
Ik shuif ook naar voren.
Re: Zadel GSA
naar voor schuiven kan je vermijden door een broek met lederen lappen ter hoogte van je zitvlak.Olivier L. schreef:Hallo iedereen,
Ik shuif ook naar voren.
wat het zadel van de nieuwe gsa kan ik niet praten, evenwel 1150 gsa is voor duo minder goed en dat van de 1150 gs was perfect.
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
J-P
- Contacteer:
Re: Zadel GSA
Ja, zadel vervangen door Corbin en nu zit ik 12 uur per dag zonder problemen op de motor.Olivier L. schreef:Hallo iedereen,
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
Dirk Pauwels
Corbin is beenhard en tamelijk duur, haalt bij mij niets uit, maar da's toch bij iedereen anders....Heb wel al veel goeds gehoord over een gel zadel van Touratech.
Zelf heb ik afgelopen maand 2 keer 1100km gedaan (heen en terugreis voor passenparade), zonder zitvlak problemen met het originele zadel van de GS1200, wel geholpen door een goeie koersbroek met breed synth "kussen" en met behulp van gel, verkocht in decathlon in de fietsafdeling (zou de wrijving moeten verminderen en doet dit ook effectief) Moet er wel bijzeggen dat de 2de 1100 km (terugreis) met behulp van pijnstillers was wegens 4 gebroken ribben, dan voel je ook nie veel meer natuurlijk
Zelf heb ik afgelopen maand 2 keer 1100km gedaan (heen en terugreis voor passenparade), zonder zitvlak problemen met het originele zadel van de GS1200, wel geholpen door een goeie koersbroek met breed synth "kussen" en met behulp van gel, verkocht in decathlon in de fietsafdeling (zou de wrijving moeten verminderen en doet dit ook effectief) Moet er wel bijzeggen dat de 2de 1100 km (terugreis) met behulp van pijnstillers was wegens 4 gebroken ribben, dan voel je ook nie veel meer natuurlijk
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Hallo iedereen,
Ik zoek niet om zadelpijn te voorkomen, ik vind gewoon dat het zadel na een tijdje doorgezeten is, dus ik denk te zacht.
Als ik dan zoals jullie voorstellen, met een koersbroek met zeem zou rijden, denk ik dat het nog zachter en sneller een doorgezeten gevoel zal brengen.
Bedankt voor de reacties.
Olivier.
Ik zoek niet om zadelpijn te voorkomen, ik vind gewoon dat het zadel na een tijdje doorgezeten is, dus ik denk te zacht.
Als ik dan zoals jullie voorstellen, met een koersbroek met zeem zou rijden, denk ik dat het nog zachter en sneller een doorgezeten gevoel zal brengen.
Olivier.
Hallo,
Vind het originele zadel wel goed, maar als ik een bijrijder heb dan schuift die altijd naar voren met soms een helm botsing tot gevolg.
Dus ik zou graag zo'n zadel hebben die uit gerond is waardoor het schuiven voor bij is.
Kan er mij iemand zeggen waar dat ik een corbin zadel kan bestellen en niet op het internet aub. ik zou graag de originele kleuren van het leder vergelijken met de motorfiets kleuren indien dit mogelijk is bij een dealer.
In West of Oost-vlaanderen
Greetz cope
Vind het originele zadel wel goed, maar als ik een bijrijder heb dan schuift die altijd naar voren met soms een helm botsing tot gevolg.
Dus ik zou graag zo'n zadel hebben die uit gerond is waardoor het schuiven voor bij is.
Kan er mij iemand zeggen waar dat ik een corbin zadel kan bestellen en niet op het internet aub. ik zou graag de originele kleuren van het leder vergelijken met de motorfiets kleuren indien dit mogelijk is bij een dealer.
Greetz cope
-
Dirk Pauwels
Zoek eens op American lifetstyle in Elversele, is een harley shop, die verdeeld Corbincope schreef:Hallo,
Greetz cope
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Deze dus
http://www.americanlifestyle.be/001/index.html
en dit is hun adres
CORBIN Benelux & France
Industry Zone Hoogveld, Vlassenhout 3, 9200 Dendermonde
Belgium - Europe
tel: +32 52 25 82 82 - fax: +32 52 21 69 35
e-mail: info@corbin-benelux.com
http://www.americanlifestyle.be/001/index.html
en dit is hun adres
CORBIN Benelux & France
Industry Zone Hoogveld, Vlassenhout 3, 9200 Dendermonde
Belgium - Europe
tel: +32 52 25 82 82 - fax: +32 52 21 69 35
e-mail: info@corbin-benelux.com
-
Dirk Pauwels
Zacht zadel = doorzitten, veroorzaakt door wrijving - warmte. Vermijd de warmte/wrijving en je doorzit probleem is ook grotendeels opgelost. Harder zadel is idd beter, maar ik vind het niet leuk zitten. Touratech en wunderlich hebben vervangzadels, rij er heen en je kunt proefritje maken. Corbin is gegarandeerd hard, maar ik vind ze veel te breed en te hard, te duur en tamelijk oubollig van uiterlijk.....Maar je zal vast wel een exemplaar 2de hands kunnen vinden. Die vd gewone 1200 passen ook op een GSA dacht ikOlivier L. schreef:Hallo iedereen,
Olivier.
Maar alles went, zelfs een klotezadel.
-
DJAIRO
Zoals ook,belastingscontrolleurs,schoonmoeders,ambetante bazen enz....Dirk Pauwels schreef:Maar alles went, zelfs een klotezadel.Olivier L. schreef:Hallo iedereen,
Olivier.
Ja net terug van Dolomieten, maar veel last gehad met zadel. Op het laatste was het zelfs niet meer mogelijk om nog een dagtrip te maken van 200km.
Ik ga een oplossing moeten zoeken voor deze problemen. Bij schakels vrijdag ll heb ik al enkele voorstellen gehoord. Ik zal deze links dat hier gepost zijn ook nog eens doornemen.
Groeten,
Ik zoek verder.
j
Ik ga een oplossing moeten zoeken voor deze problemen. Bij schakels vrijdag ll heb ik al enkele voorstellen gehoord. Ik zal deze links dat hier gepost zijn ook nog eens doornemen.
Groeten,
Ik zoek verder.
j
't vollek va Gùùk red ùùk........
zadelproblemen solo en duo
Het zadel van de GS (A) is voor mij ook een slechte ervaring. Een motorfiets gemaakt voor lange tochten (alleeen of met zijn twee)mocht voorzien worden van een beter zadel . Na 200 km hierop ben je goed doorzeten en dat mis je een deel van het plezier en loop je na het afstappen rond als een cowboy. Ik heb me alvast een nieuw besteld bij Wunderlich. (Omdat het concept van Wunderlch mij het best scheen te passen bij deze motorfiets, de Corbin is qua uitzicht een brug te ver)
Het schuiven van de duo bij het remmen is voor beide een vervelende aangelegendheid. Het zadel van de R1150Rt was een voorbeeld hoe het moest. (NIET alleen het zadel maar ook de remmen na 50.000km had ik nog geen andere remschoenen, NU na 15000km begin ik aan mijn derde stel achteraan!!!, dit terzijde natuurlijk....)
Het zadel is niet in stock op dit moment bij Wunderlich en intussen zit ik op de blaren van ongeduld.
Vario Ergo regular: nr 8161173Beifahrer Sitzbank Sozius Ergo nr 8161176 en dit maakt met de verzendonkosten rond €515.00.
En dat alleen omdat deze kwalitietsfiets op dit gebied enkele steken laat vallen.... (ook de remmen natuurlijk, maar dit geheel terzijde....)
Het schuiven van de duo bij het remmen is voor beide een vervelende aangelegendheid. Het zadel van de R1150Rt was een voorbeeld hoe het moest. (NIET alleen het zadel maar ook de remmen na 50.000km had ik nog geen andere remschoenen, NU na 15000km begin ik aan mijn derde stel achteraan!!!, dit terzijde natuurlijk....)
Het zadel is niet in stock op dit moment bij Wunderlich en intussen zit ik op de blaren van ongeduld.
Vario Ergo regular: nr 8161173Beifahrer Sitzbank Sozius Ergo nr 8161176 en dit maakt met de verzendonkosten rond €515.00.
En dat alleen omdat deze kwalitietsfiets op dit gebied enkele steken laat vallen.... (ook de remmen natuurlijk, maar dit geheel terzijde....)
Yo Wert, laat me aub eens weten wat je bevindingen zijn. Ik moet nu wel toegeven dat het maar enkele mensen zijn die last hebben van zadelpijn. Ik kan bvb ook niet lang op een harde stoel zitten. Dit geeft hetzelfde probleem. Het zal dus ook een beetje aan onze morfologie liggen denk ik. Ik hoop er een oplossing komt met het wunderlich zadel, want dat van die 200km klopt wel.
Na 200km is er de fun wel af en zit je enkel nog bezig met hoe kan ik die last zo min mogelijk maken. Effe rechtstaan, wat scheef gaan zitten, wat achteruit gaan zitten, terug vooraan schuiven....... Het was me wat op mijn droom machien pfff...
Laat me aub weten wat dat wunderlich zadel doet, want nog eens 500€ uitgeven zie ik niet zo zitten.
J
Na 200km is er de fun wel af en zit je enkel nog bezig met hoe kan ik die last zo min mogelijk maken. Effe rechtstaan, wat scheef gaan zitten, wat achteruit gaan zitten, terug vooraan schuiven....... Het was me wat op mijn droom machien pfff...
Laat me aub weten wat dat wunderlich zadel doet, want nog eens 500€ uitgeven zie ik niet zo zitten.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
Dirk Pauwels
Vario zadel wunderlich had ik niet zo'n goede ervaringen mee, heb het terug verkocht, rij terug standaard. Geen problemen met duo die in mijnen nek schuift, ligt mss aan de duo?
touratech heeft naar het schijnt een gel zadel dat zeer goed zou zijn.
touratech heeft naar het schijnt een gel zadel dat zeer goed zou zijn.
-
indenhemel
ik heb mijn zadel op maat laten maken bij africa queens (http://www.africaqueens.de) ..... maar nu kun je in nederland ook je zadel op maat laten aanpassen in de vorm en kleur die je wenst: http://www.rayz.nl
(ik ben nog een custom aan't bouwen en ga daar mijn volgend zadel laten maken... )
(ik ben nog een custom aan't bouwen en ga daar mijn volgend zadel laten maken... )
Dat kan in Belgie ook http://www.artistiek.be/indenhemel schreef:ik heb mijn zadel op maat laten maken bij africa queens (http://www.africaqueens.de) ..... maar nu kun je in nederland ook je zadel op maat laten aanpassen in de vorm en kleur die je wenst: http://www.rayz.nl
Ik heb het zadel van mijn K1200R daar laten aanpassen,was een echte ramp voor de duo en nu geen enkel probleem meer,zelfs niet bij +700km op 1 dag.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.