Remschijven proper krijgen...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Günther

Remschijven proper krijgen...

Bericht door Günther »

Aan al de kenners, de schijven van mijn gs zijn wat bruin roestig(vorige eigenaar), wat kan ik doen om deze terug metaal te krijgen. :roll:
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

Als je het remoppervlak zelf bedoelt, niks. Rijden en remmen.
Mocht je echter het overige van de remschijf bedoelen, demonteren en met staalwol opwrijven. Gaat vrij vlot.
Grtz Kurt
DJAIRO

Re: Remschijven proper krijgen...

Bericht door DJAIRO »

Gugu schreef:Aan al de kenners, de schijven van mijn gs zijn wat bruin roestig(vorige eigenaar), wat kan ik doen om deze terug metaal te krijgen. :roll:
Zoals Kurt zegt....REMMEN :lol: :lol: :lol: ,is normaal hoor,na een dagje in de regen rijden,binnenzetten,en s'anderdaags zien de remmen roestbruin,wat bij de volgende rit spontaan verdwijnt,wat ik ook regelmatig doe om de remklauwen proper te houden(remstof)dat is met perslucht eens in de remklauwen blazen,komt steeds een wolkje uit hoor,en op die manier zet het zich niet vast op de klauwen,enz..
Frank :)
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Kan nooit geen kwaad om er eens met brakecleaner over te gaan, maar als het gewoon roest is dan hoef je niets te doen, zoals al gezegd: rijden en een paar keer remmen en ze zijn terug roestvrij.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Günther

Bericht door Günther »

Ok dus er zit niets anders op... dan rijden maar!! 8) :P
Plaats reactie