inschrijven oldtimer

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
coureurke

inschrijven oldtimer

Bericht door coureurke »

Hallo,

Een vriend van mij is bezig een zeer oude (jaartal ken ik niet) INDIAN aan het restaureren.

Nu bij de motor zijn nooit papieren bij geweest. Hoe kan hij deze motorfiets inschrijven?

Wie kan mij helpen?

Bedankt,
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

naar uw verekeringsmakelaar met aankoopbewijs en CHnr
dan komt alles in orde :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
animal

Bericht door animal »

naar uw verekeringsmakelaar met aankoopbewijs en CHnr
dan komt alles in orde
Vroeger was dat inderdaad geen probleem maar er werd daar nogal wat mee gefoefeld (we zouden geen belgen zijn hee) en dus nu .......... grooooot probleem vrees ik. Je zou moeten weten wie er laatst officieel mee in belgie heeft rondgereden met die moto. Zij controleren dan of dat zo is en dan is het doenbaar met enkel een factuur.

Heb je die gegevens niet: volgens DIV is het gewoon onmogelijk om zo'n motorfiets in te schijven. Maar aangezien ook zij beseffen dat er soms wel eens een motorfiets zonder papieren boven water komt bestaat er een manier: ga naar een regionaal centrum van DIV, vraag naar de douaneambtenaar die daar een paar uur per week is en leg hem jouw geval uit. Misschien kan hij wel helpen. Sommigen lukken er in, anderen niet. Kwestie van wat geluk te hebben.
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Klopt inderdaad wat Animal schrijft. Beter is nog om als een vorige eigenaar gekend is om deze een aangifte van verlies van de documenten te laten doen. Daarmee naar DIV maakt het een beetje simpelder.
Indien het een ingevoerde motorfiets is word het wat moeilijker. Ik zou dan contact opnemen met mensen van het BFOV. Die hebben daar meer ervaring mee!
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Plaats reactie