verschil zumo 500 delux en zumo 550
Moderator: GVN
verschil zumo 500 delux en zumo 550
Kan mij iemand zeggen wat het verschil is tussen een zumo 500 delux en de zumo 550
-
Motorista7
Even op het Nederlandse GPS forum gaan kijken
De 500 is preinstalled benelux (plus). Het interne geheugen is kleiner; wil je er heel europa is zetten dat moet je er een SD-kaart bij kopen.
De 550 heeft heel europa in z'n interne geheugen en nog zo'n 500Mb voor mp3's en zo vrij. Kan bovendien nog een sd in.
De 500 is alleen motor, de 550 heeft ook de autosteun. Die kost los zo'n 150 euro, een daarmee zou de 550 (als je 'm ook in de auto wilt gebruiken) budgetneutraal zijn.
De 500 is preinstalled benelux (plus). Het interne geheugen is kleiner; wil je er heel europa is zetten dat moet je er een SD-kaart bij kopen.
De 550 heeft heel europa in z'n interne geheugen en nog zo'n 500Mb voor mp3's en zo vrij. Kan bovendien nog een sd in.
De 500 is alleen motor, de 550 heeft ook de autosteun. Die kost los zo'n 150 euro, een daarmee zou de 550 (als je 'm ook in de auto wilt gebruiken) budgetneutraal zijn.
R1200R
thanks,
hiermee ben ik nu wel een tijdje zoetom uit te zoeken welke ik zal verkiezen. Debedoelingisombestaande route's over te nemen (vb van motoren en toerisme) omdie dan in groep te rijden. MP3 is meegenomen maar heb al intercom,portofoon,gsm en MP3 op moto dus zou het uitsluitend voor GPS gebruik zijn.
hiermee ben ik nu wel een tijdje zoetom uit te zoeken welke ik zal verkiezen. Debedoelingisombestaande route's over te nemen (vb van motoren en toerisme) omdie dan in groep te rijden. MP3 is meegenomen maar heb al intercom,portofoon,gsm en MP3 op moto dus zou het uitsluitend voor GPS gebruik zijn.
-
scheurneus
- Contacteer:
U vergeet de 450 nog, die gaat komen.
450 is idendiek aan 550, maar dan zonder xm radio mogelijkheid, zelfde geheugen, geheel west europa intern, wel bluetooth, wel tmc-rds mogelijkheid en dacht alleen motor.
Ik raad iedereen af om alleen een gps te kopen met alleen benelux. Kies gewoon europa, zekers voor op de motor, je bent snel de grens over en de alpen, vogezen, jura, dolomieten, pyreneen en tatra zijn dan inclusief.
Owh nee, Tatra is Slowakije, die valt er nog net buiten. Nah, reuzengebergte dan maar. En vergeet de fjorden van noorwegen niet...
Jeutje ik moet weer eens een week of 6 gaan motorrijden
450 is idendiek aan 550, maar dan zonder xm radio mogelijkheid, zelfde geheugen, geheel west europa intern, wel bluetooth, wel tmc-rds mogelijkheid en dacht alleen motor.
Ik raad iedereen af om alleen een gps te kopen met alleen benelux. Kies gewoon europa, zekers voor op de motor, je bent snel de grens over en de alpen, vogezen, jura, dolomieten, pyreneen en tatra zijn dan inclusief.
Owh nee, Tatra is Slowakije, die valt er nog net buiten. Nah, reuzengebergte dan maar. En vergeet de fjorden van noorwegen niet...
Jeutje ik moet weer eens een week of 6 gaan motorrijden
Marco
BMW R1150GS Adventure '2005 (on)weiss aluminium
Ducati MH900evolutione '2002 rood/grijs/zwart #1668
BMW R1150GS Adventure '2005 (on)weiss aluminium
Ducati MH900evolutione '2002 rood/grijs/zwart #1668
Thanks
Nu begint het echt leuk te worden.
Straks heb ik een GPS nodig om een gepaste GPS te vinden voor op mijn moto. Ik zie bijna het bos niet meer door de bomen.
GPS isniet echt mijn DADA. PC en werken aan motor geen probleem ook met intercom geen probleem maar ik begin maar recent interesse te krijgen in GPS. Ik denk wel dat de ZUMO een waardige tegenstander is voor TRIPPY.
Nu begint het echt leuk te worden.
Straks heb ik een GPS nodig om een gepaste GPS te vinden voor op mijn moto. Ik zie bijna het bos niet meer door de bomen.
GPS isniet echt mijn DADA. PC en werken aan motor geen probleem ook met intercom geen probleem maar ik begin maar recent interesse te krijgen in GPS. Ik denk wel dat de ZUMO een waardige tegenstander is voor TRIPPY.
-
TonTon
lookes,
Heb een paar vraagskes ivm verschillen tussen 500 en 550 Deluxe.
Gezien het grote prijsverschil is het de moeite om een en ander na te gaan.
Is er een verschil in mogelijkheden of berekenings-snelheid indien je de Zumo 500 gebruikt met de kaart van Europa op een SD kaartje?
Hoeveel plaats neemt de EU kaart op de SD in beslag?
Kan je ook MP3 bestanden beluisteren die op de SD kaart staan, of moeten die op het interne geheugen staan?
Zijn er verder nog verschillen tussen beide modellen die te noteren vallen? Ik zou de Zumo enkel op de motor gebruiken, en rijdt eigenlijk het meest in ben benelux, voor die paar dagen per jaar in het buitenland zou ik er geen probleem mee hebben om van kaart te wisselen...
heel wat vragen
ik weet het
groetjes,
Rudi
Heb een paar vraagskes ivm verschillen tussen 500 en 550 Deluxe.
Gezien het grote prijsverschil is het de moeite om een en ander na te gaan.
Is er een verschil in mogelijkheden of berekenings-snelheid indien je de Zumo 500 gebruikt met de kaart van Europa op een SD kaartje?
Hoeveel plaats neemt de EU kaart op de SD in beslag?
Kan je ook MP3 bestanden beluisteren die op de SD kaart staan, of moeten die op het interne geheugen staan?
Zijn er verder nog verschillen tussen beide modellen die te noteren vallen? Ik zou de Zumo enkel op de motor gebruiken, en rijdt eigenlijk het meest in ben benelux, voor die paar dagen per jaar in het buitenland zou ik er geen probleem mee hebben om van kaart te wisselen...
heel wat vragen
groetjes,
Rudi
Ik had dezelfde vraag als Rudi T.
Meer nog, de mijne is al gekocht (met 30%korting) en ik hoop dat ik er voor de hierboven aangehaalde redenen geen spijt van moet hebben.
De hoofdvraag (buiten de andere van Rudi) blijft: kan ik de hele europa kaart op de SD zetten en gewoon gebruiken als ware het de 550 waar de kaarten op het interne geheugen staan?
Meer nog, de mijne is al gekocht (met 30%korting) en ik hoop dat ik er voor de hierboven aangehaalde redenen geen spijt van moet hebben.
De hoofdvraag (buiten de andere van Rudi) blijft: kan ik de hele europa kaart op de SD zetten en gewoon gebruiken als ware het de 550 waar de kaarten op het interne geheugen staan?
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
-
Little John
zumo 500 deluxe
Ok, de meeste verschillen zijn nu gekend (prijs, benelux of europa, groter vrij geheugen, etc...), en de keuze is gemaakt : zumo 500 deluxe
gewoon vanuit het standpunt : beperkt gebruik & prijs.
Maar nu een praktische vraag: Is de SD kaart noodzakelijk voor het downloaden van routes, of kan je een extra stukje kaart /en of route downloaden zonder die SD kaart?
alvast bedankt
gewoon vanuit het standpunt : beperkt gebruik & prijs.
Maar nu een praktische vraag: Is de SD kaart noodzakelijk voor het downloaden van routes, of kan je een extra stukje kaart /en of route downloaden zonder die SD kaart?
alvast bedankt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
De promotie was in ASAdventure en ik had nog de kans voor de allerlaatste die ze dan ook nog van een andere winkel moesten laten overkomen.
De 550 stond aan de volle pot gerekend.
Als ik jullie antwoorden hier lees denk ik dat ik nog wel een goede impulsaankoop gedaan kan hebben.
Merci voor de antwoorden!
De 550 stond aan de volle pot gerekend.
Als ik jullie antwoorden hier lees denk ik dat ik nog wel een goede impulsaankoop gedaan kan hebben.
Merci voor de antwoorden!
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Re: zumo 500 deluxe
Nee die is geheel niet noodzakelijk. Maar het interne geheugen van de 500 is dus kleiner. Dat is alles.tricky schreef: Maar nu een praktische vraag: Is de SD kaart noodzakelijk
Daarentegen kost een SD kaartje met 1 of meer Gb tegenwoordig ook geen drol meer, dus wat let je.
Hallo allemaal.
Ik ben, zoals zovelen hier, ook aan het uitzien naar een gps voor op de moto. Met behulp van de antwoorden in dit en andere topics denk ik dat een zumo 500 voor mij ideaal zal zijn. Maar ik zit toch nog met een vraagje waar ik nog geen antwoord op gevonden heb.
Is het mogelijk om zo'n zumo 500 in het buitenland to kopen (met dus een andere kaart dan de benelux voorgeladen) en daar dan zelf de kaarten van België & Nederland in de plaats op te zetten? Is er dan eigenlijk nog enig verschil ten opzichte van een zumo gekocht hier in België?
Aangezien sommige prijzen in het buitenland toch wel gevoelig lager liggen dan wat ik hier al gezien heb is het misschien het overwegen waard om er daar één aan te schaffen.
Alvast bedankt.
Ik ben, zoals zovelen hier, ook aan het uitzien naar een gps voor op de moto. Met behulp van de antwoorden in dit en andere topics denk ik dat een zumo 500 voor mij ideaal zal zijn. Maar ik zit toch nog met een vraagje waar ik nog geen antwoord op gevonden heb.
Is het mogelijk om zo'n zumo 500 in het buitenland to kopen (met dus een andere kaart dan de benelux voorgeladen) en daar dan zelf de kaarten van België & Nederland in de plaats op te zetten? Is er dan eigenlijk nog enig verschil ten opzichte van een zumo gekocht hier in België?
Aangezien sommige prijzen in het buitenland toch wel gevoelig lager liggen dan wat ik hier al gezien heb is het misschien het overwegen waard om er daar één aan te schaffen.
Alvast bedankt.
-
Francis
- Contacteer:
Mag ik me even in dit draadje mengen aub
Wij (ik en mijn madam) zijn eigenlijk ook zinnes om op korte termijn ons ne gps aan te schaffen.
Tis de bedoeling dat zij hem in de auto kan gebruiken en ik op de bike (en ook wel is effe in den otto
)...
Nu ken ik eigenlijk niks van gpssen he.
En we zijn naar die 550 gaan kijken. 875 in de AS Adventure.
Daar is idd ne steun voor op de bike bij.
Maar naar mijn bescheiden vermoeden, kan ik daar op de rt niks me aanvangen.
Tis zo ne steun om te monteren op een rond stuur, en het stuur van nen rt is niet rond he !
Hoe lossen jullie dat op ?
Nen extra steun gaan kopen bij bv, bmw, kost dus ook geld en maakt dat toestel dus extra duur.
Dan toch maar naar de 500 kijken ? Maar met minder functionaliteit ? Kost wel 200 euro minder ??
Hoe doen de 5x0 gebruikers het hier op dit forum ??
Alvast bedankt voor de adviezen !
Wij (ik en mijn madam) zijn eigenlijk ook zinnes om op korte termijn ons ne gps aan te schaffen.
Tis de bedoeling dat zij hem in de auto kan gebruiken en ik op de bike (en ook wel is effe in den otto
Tis zo ne steun om te monteren op een rond stuur, en het stuur van nen rt is niet rond he !
Nen extra steun gaan kopen bij bv, bmw, kost dus ook geld en maakt dat toestel dus extra duur.
Dan toch maar naar de 500 kijken ? Maar met minder functionaliteit ? Kost wel 200 euro minder ??
Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
My answer is NO !
Francis,Francis schreef:Mag ik me even in dit draadje mengen aub![]()
![]()
Tis de bedoeling dat zij hem in de auto kan gebruiken en ik op de bike (en ook wel is effe in den otto)...
Met de meegeleverde spullen kon ik de Zumo (550) wel degelijk op het stuur van de R1150RT monteren, hoe het op de 1200RT zit weet ik (nog) niet, daarvoor moet ik wachten tot 25 augustus.
In ieder geval, ik had al een ram-bol met schroefdraad gekocht, en die op de kroonplaat gevezen in plaats van één van de schroeven waarmee mijn linkerstuurhelft vastzat. Zeer goeie oplossing.
Kom anders maar eens langs bij mij in Beveren (is voor jou niet ver, maar stuur wel eerst een pm'tje), ik heb alles hier liggen, dan kunnen we eens uitproberen wat voor jou de beste manier is.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
-
Francis
- Contacteer:
Joehoe Patrick !
Wil dat bij gelegenheid zeker is zien !
Afspreken is geen probleem ze !
Wel heb ik eens een rt gezien waar de gps 'was wel geen zumo dacht ik) gemonteerd stond op de linkerstuurhelftbout, dus hoger dan op de basisplaat !
Thanx voor de suggestie !
We pmmen wel eens !
Wel heb ik eens een rt gezien waar de gps 'was wel geen zumo dacht ik) gemonteerd stond op de linkerstuurhelftbout, dus hoger dan op de basisplaat !
We pmmen wel eens !
Francis, r12rt
My answer is NO !
My answer is NO !
OK. Ik hoor 't wel. Wel liefst pas vanaf woensdag, morgen ben ik immers heel de dag weg.Francis schreef:Joehoe Patrick !
We pmmen wel eens !
Greetz,
P@trick
P@trick