Shot with E7900 at 2007-07-12[/img]
Speling
Moderator: GVN
Speling
Vandaag mijn rt 1100 gekuist en wat mij opviel was het volgende: wanneer de motor in versnelling staat (motor draait niet) kan ik mijn achterwiel een stuk vooruit en achteruit draaien. Om een idee te hebben hoeveel (speling) heb ik het volgende gedaan. mijn vast punt was mijn remblok, het wiel vooruit gedraaid en op de remschijf heb ik een merkteken geplaatst daana het wiel achteruit en een merkteken geplaatst. Het verschil was 2,5 centimeter. Er zal ongetwijfeld speling moeten opzitten, maar de vraag is hoeveel. En wat kan er aan gedaan worden?
[img][img]http://img267.imageshack.us/img267/6969/dscn2472smallvh5.jpg[/img]
-
Iron Gonzo
dit is volkomen normaal
alle overbrengingsorganen hebben een speling
alles samen tot bij uw achterwiel is dat dus op het eerste zicht veel
maar uiteindelijk is het al bij al weinig
ik denk dat bij ketting overbrenging er nog veel meer speling is
alle overbrengingsorganen hebben een speling
alles samen tot bij uw achterwiel is dat dus op het eerste zicht veel
maar uiteindelijk is het al bij al weinig
ik denk dat bij ketting overbrenging er nog veel meer speling is
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Fox30
Ja dat ook, maar wat hier voornamelijk wordt bedoeld is de optelsom van de spelingen op alle tandwielen die zitten tussen de krukas en het wiel. Dit zijn voornamelijk de tandwielen van de versnellingsbak. Het is ok zo dat je misschien de krukas wel een beetje kan bewegen als je aan het wiel draait.JH. schreef:Is het niet afhankelijk van de mate waarin de ketting is aangespannen?
Losse ketting: veel speling
Strakke ketting: weinig speling