Snelheidsbeperkingen en snelheidscontroles in Noorwegen

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
gs guy

Snelheidsbeperkingen en snelheidscontroles in Noorwegen

Bericht door gs guy »

Hoi
Rondtoeren met de moto in het landschappelijke op vele plaatsen erg aantrekkelijk land Noorwegen, kan voor een motorrijder behoorlijk ergerlijk worden wegens de aldaar alom aanwezige snelheidsbeperkingen van 80, 60, 50, 30 km/u en de strenge controles door onopvallend opgestelde politie gewapend met lasergun. Het is voortdurend opletten geblazen door de verkeersborden met snelheidsbeperkingen nauwgezet in de gaten te houden, omdat je gemakkelijk zonder het te beseffen soms plots in een zone 60, 50 of 30 terecht kan gekomen zijn. Een boete bij een overtreding kan oplopen tot 6500 NOK (zowat 825 euro) (of meer) en moet normalerwijze direct ter plaatse betaald worden, of als dat niet mogelijk is achteraf. Overigens zou naar ik op het internet verneem met een garagedeuropener zoals Target LT400 M een scan met een lasergun gesignaleerd en verstoord kunnen worden? Het is mij niet bekend of een boete hier in België verhaald wordt als je ze achteraf van hieruit eventueel niet zou (kunnen) betalen... Ik had bij mijn bezoek aan Noorwegen eind juni de indruk dat er slechts snelheidscontroles met een lasergun worden uitgevoerd op plaatsen met drukker verkeer, bijvoorbeeld de E6 tussen Mo i Rana en Trondheim.
Groetjes en een veilige reis gewenst.
CAT

Bericht door CAT »

Reken er maar niet op. Heb al regelmatig via het werk door Zweden moeten rijden. Mooi landschap tussen de bossen, geen auto tegengekomen in een half uur, geen wild te zien, alleen ne pipo met een lasergun. Kvroeg mij al af waarom mijn plaatselijke chauffeur daar aan het cruisen was in plaats van lekker door te bollen. Oppassen ginder achter is de boodschap! :wink:
Epica rocks my world
kloon
Contacteer:

Bericht door kloon »

hallo,

Vorig jaar hebben we een rondrit gedaan in noorwegen vooral het zuiderlijk gedeelte kristiantsant naar bergen zo naar vinstra lillehammer en zo verder naar Oslo. Wij hebben geen enkele kontrole tegengekomen.
Wel moet ik zeggen dat iedereen zich daar aan de snelheidsbeperkingen houd . Waardoor je dat ook automatisch doet daarbij is het land zo mooi dat je beter op uw gemak rijdt. Wel heb ik gehoord dat als ze je betrappen je direkt over de grens wordt gezet zonder pardon !

groetjes
GS1150 2006 Noorwegen , 2007 één dag Marokko , 2008 Marokko prachtig ! ,2009 Noordkaap , 2010 moskou-peking(trein), 2012 Oekraine;-)
andrevh

noorwegen

Bericht door andrevh »

dit jaar betrapt in Noorwegen, door een speedgun die opgesteld stond binnen in een vervallen huis en door een kapotte ruit werd de snelheid opgemeten, onmogelijk om ze te zien staan
dit was net ten zuiden van Trondheim richting Oppdal
90 gereden waar 70 mocht
heel vriendelijk gebleven tegen oom agent die al met ze'n boekje en een folder met de tarieven stond te zwaaien ,omgerekend 450 €!!!!!!!!

toen vroeg hij: German?
en toen we vertelden dat we van Belgium waren veranderde z'n houding
hij ging achter de moto kijken of we inderdaad van Belgium waren
toen zag hij dat er niet alleen een "B" op de koffer kleefde maar ook een "N"
hij komt terug en steekt z'n hand uit en zegt: I wish you a nice stay in Norway but take care of the speedlimits
volledig uit m'n lood geslagen z'n hand geschud en een soort "thank you very mutch" gepreveld en door gereden
voor de rest van de dag mooi treintje gereden met de Noren

moraal van het verhaal
zie dat je niet als duitser naar Noorwegen gaat want dan moet je betalen,
ik denk dat het nog een openstaande rekening is van '40/45
kleef een duidelijke " B " en een " N" op je koffers en er kan je niets gebeuren ????

hilse

andré
moh_fan
Contacteer:

Re: noorwegen

Bericht door moh_fan »

andrevh schreef:Kleef een duidelijke " B " en een " N" op je koffers en er kan je niets gebeuren ????
Bij mij staat daar een N en een L... Is dat ook goed?Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
andrevh

noorwegen

Bericht door andrevh »

ik weet het niet

ga eens proberen :lol:

groetjes

andre
Plaats reactie