Gezien het slechte weer blijft aanhouden ben ik zinnes dit weekend de uitlaat van mijn S eens grondig onder handen te nemen. Dit lijkt mij gezonder dan in de voorspelde zondvloed te gaan rondrijden. In het werkplaatshandboek (engelse versie van internet gehaald) verwijst men naar een specifieke "dop" van BMW om de sonde te verwijderen. Is dit echt een noodzakelijk hulpstuk of kan men ook met een normale sleutel en dopset de sonde verwijderen ?
een gewone sleutel kan perfect, een goed passende sleutel en een middelmatige hamer om er flink wat tikken op te geven, smeer nadien kopervet aan de schroefdraad vd lambdasonde...
Pas wel op voor de 4 inbus boutjes aan de cat.,die kunt u gemakkelijk overdraaien,Maak ze warm,en gebruik nieuwe boutjes ,moeten daarvoor geen inbus zijn maar best roestvrij.Schud ook is met de cat.en hoor dat er niets in los zit(probleem bij ne S).Hint;Doe een riem door de middenbok en voorwiel,dan kunt u de motor niet van zijne bok duwen bij het terug monteren van de uitlaat,zal de eerste niet zijn die op moederaarde valt.