Kat (de)monteren

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
LudwiGSA

Kat (de)monteren

Bericht door LudwiGSA »

Hallo allemaal,

Gezien het slechte weer blijft aanhouden ben ik zinnes dit weekend de uitlaat van mijn S eens grondig onder handen te nemen. Dit lijkt mij gezonder dan in de voorspelde zondvloed te gaan rondrijden. In het werkplaatshandboek (engelse versie van internet gehaald) verwijst men naar een specifieke "dop" van BMW om de sonde te verwijderen. Is dit echt een noodzakelijk hulpstuk of kan men ook met een normale sleutel en dopset de sonde verwijderen ?

Greetz,

LudwigS
Danny

Bericht door Danny »

een gewone sleutel kan perfect, een goed passende sleutel en een middelmatige hamer om er flink wat tikken op te geven, smeer nadien kopervet aan de schroefdraad vd lambdasonde...
LudwiGSA

Bericht door LudwiGSA »

Thks Danny,

We zuller er eens gaan invliegen ze !

Groetjes,

LudwigS
Paul vde

Bericht door Paul vde »

Pas wel op voor de 4 inbus boutjes aan de cat.,die kunt u gemakkelijk overdraaien,Maak ze warm,en gebruik nieuwe boutjes ,moeten daarvoor geen inbus zijn maar best roestvrij.Schud ook is met de cat.en hoor dat er niets in los zit(probleem bij ne S).Hint;Doe een riem door de middenbok en voorwiel,dan kunt u de motor niet van zijne bok duwen bij het terug monteren van de uitlaat,zal de eerste niet zijn die op moederaarde valt. :wink:

grts paul
Patrick H

Bericht door Patrick H »

wees voorzichtig met de zuurstof sensor wat tikken tegeven, gezou de eerste niet zijn.
Nothing on my bike is sponsored by my wife!

R1200RT
yamaha RD50,
kawasaki drifter,
yamaha DT50m1980,
Bmw R100/7 1978
R80gs
R1150rt silver
Plaats reactie