Eenmaal...andermaal...verkocht !!!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Hubert NYS

Eenmaal...andermaal...verkocht !!!

Bericht door Hubert NYS »

Zoals elders op het forum te zien is, wou ik mijn R1100RS van 2001 verkopen om een andere motor te kopen. Liefst een roadster. Mijn motor stond particulier nog ongeveer 6500 Euro geprijsd. Volgens het boekske zou ik er bij de dealer ongeveer 5600 Euro voor krijgen. Ik was niet van plan een grote investering te doen en begon dus het aanbod van tweedehandsmotoren uit te pluizen. Bij motorrad-Latem stond een roadster aan 6500 Euro te koop en ik vroeg wat men voor mijn motor zou geven bij een overname. Na grondige controle van mijn motor en enig narekenen, kwam men tot de slotsom dat mijn motor 4000 Euro waard was. Ik bedankte voor de aandacht en zocht verder om toch een betere zaak te doen. Zo kwam ik bij Caset in Lichtervelde terecht. Die had een Honda X-11 voor 6000 Euro staan en was direct bereidt 5000 Euro voor mijn R1100RS te geven... Enkele andere motorzaken zagen een overname van mijn motor niet zitten gezien het geen al te populair model is...zelfs niet als ik er een nieuwe motor zou kopen. Toen ik via internet zag dat er bij Motorshop Eeklo een bmw R850R van 2002 te koop stond voor 6850 Euro, ben ik daar ook eens gaan zien. De roadster was in onberispelijke staat, en met een klein hartje vroeg ik aan de baas wat hij voor mijn motor zou geven bij een eventuele aankoop. Eerst werd mijn motor grondig nagekeken, en na raadpleging van "het boekske" kreeg ik voor mijn R1100RS van 2001, 5500 Euro. Ik heb toen niet lang moeten nadenken en heb mij dus een BMW Roadster gekocht in een Yamaha garage. Ik vraag mij nu af waar men een verschil haalt van 60000 belgische franken om een gelijkwaardige motor te kopen in een Bmw garage... Motorrijders die in hetzelfde geval zitten en die een motor willen overlaten, om een occasie te kopen, kan ik enkel de raad geven goed rond te kijken, en zich niet aan een belachelijke prijs in de zak te laten zetten bij hun merkgarage. Ik kan aannemen dat iedereen graag zijn boterham verdient, maar zo'n enorme som verliezen op een Bmw in een garage van het merk, vind ik toch niet kunnen. Ik ga het onderhoud laten doen bij de garagist waar ik de motor kocht, en ben benieuwd of daar ook zo'n prijsverschillen te noteren zijn. Een oliefilter, wat olie en wat remschijven kan iedere garagist tenslotte vervangen. En ondertussen rijdt ik prinsheerlijk rond op mijn roadster....

Groetjes

Nasjke.
2002 R850R Zilver.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Proficiat met uw nieuw speelgoedje...

enne de rest:

Het is inderdaad een schande wat een dealer, die je bij verkoop ompraat met slogans zoals: 'blijft zijn waarde houden'-'hoge overname bij verkoop'...tot het moment dat je er effectief eentje aanbiedt.

Bij sommige dealers zou het bmw logo er beter zo uitzien: :oops:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

Proficiat met je aankoop

Ludo :wink:
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Proficiat Nasjke, laat die daelers voor wat ze zijn.
Ik heb er intussen ook zo mijn bedenkingen bij. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Met een beetje moeite kan je best fijne koopjes doen.
BMW-dealers...pfff kan er boeken over schrijven. Wegblijven indien niet strikt noodzakelijk, en dan nog.

Voor een RS van 2001 willen ze nog 4000€ geven.

Heb zo ooit bij een BMW-dealer eens gevraagd hoeveel een 2-kleps RS van '78 die in een hoekje stond nog moest kosten : 5500€ meneer.
Goed zot...
Nil volentibus arduum
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

hoi nasjke
mijn BMW komt ook van motorsop Eeklo
heeft toen mijn suzuki overgenomen met de nodige mankementen voor een eerlijk bedrag

het is daar een zeer goede service
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Consigliori Wim
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

Wat ik onderhandelde bij de dealer : particulier tentoonstellen in hun showroom en op hun website, en toch de prijs krijgen die je er voor wil ... Ikke geen problemen gehad verleden jaar in augustus, en binnen de drie dagen mijn R1150R verkocht voor de prijs dat ie waard was. Je had wel pech dat er net veel 2dehands binnen waren, was je twee maand eerder, zou het wel gemakkelijker geweest zijn ( toen hadden ze bijna geen 2dehands motoren meer staan ). Niet vergeten dat een dealer ook nog eens garantie moet geven op een 2dehands,BTW rekenen etc ... Ik heb op websites andere prijzen gezien die particulieren durven vragen ... zonder garantie. En ... de ROI ligt hem ook in het afschrijven van de motor ... Dan kan je alleen maar winst maken :!: Toch proficiat gewenst en veel plezier !
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Proficiat met uwe goeie deal en heel veel geduld bij het rondvragen. Ik ken motorshop Eeklo ook redelijk goed omdat ikvvroeger nog met yamaha rondgereden heb en daardoor ben ik daar ook dikwwijls terecht gekomen.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Plaats reactie