onderhoud R1100S

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pieje

onderhoud R1100S

Bericht door pieje »

Beste R rijders,

ik ben sinds één week eingenaar van een S van 2005. Aangezien de kmstand 18.500 is sta ik dus voor het 20.000 km onderhoud. Bij mijn vorige motors (japanners) deed ik zelf een groot deel van het onderhoud, en dit lijkt me nog makkelijker aan zo'n boxermotor (je hoeft de motor niet steeds volledig 'uit te kleden'). Echter in het onderhoudsboekje staat er bij het 20.000 onderhoud wat zaken waarvoor de computer nodig is (bv controle ABS).
Zijn deze computercontroles echt al nodig na 20.000 km. voor de waarborg hoef ik het niet te doen, die is toch al verlopen.
Zijn er onder jullie ervaringsdeskundigen , maw wie heeft er al problemen gehad met de ABS (op minder dan pakweg 40.000 km) ?

Ik stel deze vraag omdat ik op dit forum al ontdekt heb dat men bij BWM niet mals is met de rekeningen wat onderhoud betreft.

Kent er iemand een dealer die het 'normaal' zou vinden dat ik enkel de motor zou binnensteken om die computercontroles uit te voeren?

Alvast bedankt voor alle info
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

alles is heel goed zelf te doen

de computer is niet nodig al alles perfect draaid :wink:

ik kan je een WPH bezorgen van de 1100 reeks

als je intresse hebt stuur PM
je bent van oost vlaanderen, ik ook
dus niet veraf he :wink: :idea:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
pieje

Bericht door pieje »

PM verstuurd
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

pieje schreef:PM verstuurd
eu niets ontvangen :? :?:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Don Quichot

Re: onderhoud R1100S

Bericht door Don Quichot »

[quote="pieje"]

Zijn deze computercontroles echt al nodig na 20.000 km. voor de waarborg hoef ik het niet te doen, die is toch al verlopen.

De computercontole voor ABS is er voor om te zien of er geen lucht in het systeem zit dit wordt door BMW voorgeschreven.
Zouden er problemen voordoen dan heeft BMW een soort coulance regeling in de nazorg
Rij defensief en voorzichtig
Plaats reactie