stuur verhogen op r1100s
Moderator: GVN
-
BeemerBoxer
stuur verhogen op r1100s
Alleen zit ik lekker sportief op mijn r1100s, maar wanneer ik met duo rij, is de druk op mijn polsen bijna onhoudbaar. Na enkele km's is het bijna niet meer uit te houden, vooral bij langzaam rijden en veel stoppen (gewicht duo drukt volledig op mijn polsen).
Is een stuurverhoging de oplossing?
Stuurt hij dan nog even "sportief" als voorheen?
Iemand idee wat dit kost, bij wie/waar ik terecht kan?
Rij met een r1100s van 99 (geen ABS voor wat betreft remleidingen).
Is een stuurverhoging de oplossing?
Stuurt hij dan nog even "sportief" als voorheen?
Iemand idee wat dit kost, bij wie/waar ik terecht kan?
Rij met een r1100s van 99 (geen ABS voor wat betreft remleidingen).
Alée maat
. Ge hebt nog niet met een superbike gereden met duo zeker? Als jullie toeren kan de druk niet groot zijn. Wil je sportief met duo rijden dan zou ik je duo aanleren haar handen op de tank te houden bij remmen zodat jij van die druk ontlast word. Vind je dat maar niets dan kan een comfortpack op de R1100S wel iets helpen maar de druk nooit volledig wegnemen. Als je dat wil moet je naar een RT gaan. Bij de comfortpack staat het stuur iets hoger en heb je ook een hoger ruitje dacht ik. Stuur fkes een pmke naar Jezebel want die had dit op zijn 1ste R1100S. 
Epica rocks my world
-
BeemerBoxer
Buiten de zithouding (naar voor gebogen), is ook het zadel een deel van de oorzaak van de "polsendruk". De "kuip" van het (overigens gladde) zadel is behoorlijk groot. Ik zit graag met mijn kr*s tegen de tank waardoor mijn duo bij vertragingen mee in de kuip glijdt en zo nog eens extra drukt tegen mijn lijf.
Ik heb achteraan de vering al wat zachter gedraaid om de hellingsgraad te verkleinen, maar dat helpt weinig.
Denk nu aub niet dat ik een tourbuffel wil (zoals een RT). Ik ben dol op mijn 1100ske. Ik hou van de sportieve houding en looks, maar iets meer duocomfort had wel gemogen, vandaar mijn zoektocht naar een (betaalbare) oplossing.
Ik heb achteraan de vering al wat zachter gedraaid om de hellingsgraad te verkleinen, maar dat helpt weinig.
Denk nu aub niet dat ik een tourbuffel wil (zoals een RT). Ik ben dol op mijn 1100ske. Ik hou van de sportieve houding en looks, maar iets meer duocomfort had wel gemogen, vandaar mijn zoektocht naar een (betaalbare) oplossing.
-
S.
heb comfortstuur -clip-ons boven de kroonplaat - in combinatie met een hoger scherm. Is perfect...ritten van 500km met duo zijn geen probleem. Ben ook wel geen dubbele meter dus dat speelt ook wel een beetje in het voordeel. Geen idee wat dit lost kost, stond erop toen ik 'm tweedehands kocht.
Alternatief is een breed recht stuur zetten? Indien de leidingen niet vervangen moeten worden vallen de kosten waarschijnlijk wel nog mee. Het zicht naar achteren via de achteruitkijkspiegels zal wel wat minder zijn vrees ik.
Alternatief is een breed recht stuur zetten? Indien de leidingen niet vervangen moeten worden vallen de kosten waarschijnlijk wel nog mee. Het zicht naar achteren via de achteruitkijkspiegels zal wel wat minder zijn vrees ik.
-
Don Quichot
Hoi Beemerboxer
Probeer deze link eens:http://www.booster-motor.nl/
Ga naar de zadel accessoires en kijk op duostop.
Ik zelf rijdt er ook mee en het bevalt goed.
Probeer deze link eens:http://www.booster-motor.nl/
Ga naar de zadel accessoires en kijk op duostop.
Ik zelf rijdt er ook mee en het bevalt goed.
Rij defensief en voorzichtig
-
BeemerBoxer
en hoe zit het met scherm (heb een donker schermpje met standaard afmetingen denk k) en met de remleidingen (heb geen ABS) ? Moeten die ook vervangen worden of is ander stuur + kroonplaat voldoende ?-Fred- schreef:4 jaar en met volle tevredenheid met een ander kroonplaat en recht stuur van Wunderlich gereden. Kostprijs + - 350 euro.
Ik had het hoger bmw-scherm en langere remleidingen. (zonder abs)
Gabelbrücke mit 34 Grad-Lenkeraufnahme (R 1100 S)
Best.-Nr.: 8160390
Für R 1100 S
265,70 €
Längere Bremsleitung ohne ABS (kompletter vorderer Umrüstkit) (R 1100 S)
Best.-Nr.: 1978501 | Für R 1100 S
Mehr...
111,81 €
Superbike-Lenker
Best.-Nr.: 1624559
Mehr...
81,96 €
http://www.wunderlich.de
Het zal een 100 euro meer zijn ...
Für R 1100 S
265,70 €
Mehr...
111,81 €
Superbike-Lenker
Mehr...
81,96 €
-
BeemerBoxer
THX Fred.-Fred- schreef:Ik had het hoger bmw-scherm en langere remleidingen. (zonder abs)
Für R 1100 S
265,70 €
Mehr...
111,81 €
Superbike-Lenker
Mehr...
81,96 €
Heb je onderdelen zelf geplaatst?
Stuur en kroonplaat lijken me niet zo moeilijk, maar remleidingen daarentegen...
Ik heb het mijn laten plaatsen door Gilbert (ringlaan Houthalen-Helchteren). Als ik het me goed herinner heb je een speciale sleutel nodig om de kroonplaat eraf te krijgen. De remleidingen is toch een pace off cake. Ga eens langs bij Gilbert, je zit er niet zo ver vanaf.
Moest je het plaatsen rij je met een kleine GS

-
BeemerBoxer
Beste Fred, bedankt voor al de tips en info. Heb jij misschien wat meer detailgegevens over die Gilbert van Houthalen? Ik woon er idd dichtbij maar kan verder niets terugvinden over die man.-Fred- schreef:Ik heb het mijn laten plaatsen door Gilbert (ringlaan Houthalen-Helchteren). Als ik het me goed herinner heb je een speciale sleutel nodig om de kroonplaat eraf te krijgen. De remleidingen is toch een pace off cake. Ga eens langs bij Gilbert, je zit er niet zo ver vanaf.
Dank bij voorbaat.
adres gilbert
Yo,
Als je van Zonhoven komt (baan hasselt-eindhoven), centrum Houthalen
rechts indraaien ter hoogte v/h gemeentehuis. Na +/- 200 m aan je linkerkant.
Ken 'm zelf niet maar ben wel van plan van daar m'n onderhoud etc te laten doen zodra de motor uit garantie is.
Gr Ralph,
Als je van Zonhoven komt (baan hasselt-eindhoven), centrum Houthalen
rechts indraaien ter hoogte v/h gemeentehuis. Na +/- 200 m aan je linkerkant.
Ken 'm zelf niet maar ben wel van plan van daar m'n onderhoud etc te laten doen zodra de motor uit garantie is.
Gr Ralph,
-
j_o_h_a_n_v
Ik rij sinds vorig jaar met Wunderlich-kroonplaat, stalen remleidingen en een ander, breed stuur. Grootste reden voor mij om te veranderen was makkelijker (en comfortabel) sturen aan lagere snelheden. Je boet wel wat stuurprecisie in aan hoge snelheden, maar het leven zit vol compromissen.
Enkele opmerkingen: er zijn problemen geweest met het aluminium stuur van Wunderlich dat eigenlijk komt van LSL Motorradtechnik. Het aluminium exemplaar werd uit de handel genomen vorig jaar wegens breuken bij extreem gebruik. Nu levert Wunderlich een stalen exemplaar. Dit soort stuur vind je in de tweedehandshandel (bijvoorbeeld van R100R Mystic dacht ik) makkelijk terug, je hoeft geen nieuw te kopen.
Remleidingen moeten wel worden vervangen, de afstand van handvat tot remcilinder wordt te lang. Wunderlich levert hiervoor stalen exemplaren waarvan ik de aanschaf alleen maar kan toejuichen.
Montage is voor beetje technieker geen probleem, maar om de kroonplaat los te maken heb je wel een speciale sleutel nodig. Ik was als technische bleu blij dat ik wat hulp had van vrienden met toereikend technisch verstand.
Je originele spiegels worden heel wat minder bruikbaar, maar sturen doet ie fantastisch en het is een pak comfortabeler op de lange afstand. De windbescherming gaat wel achteruit wegens de brede grijphouding.
Het zadel, tja, is nu eenmaal geen RT-zadel. Er zijn vervangzadels genoeg op de markt, maar hier heb ik geen ervaring mee.
Enkele opmerkingen: er zijn problemen geweest met het aluminium stuur van Wunderlich dat eigenlijk komt van LSL Motorradtechnik. Het aluminium exemplaar werd uit de handel genomen vorig jaar wegens breuken bij extreem gebruik. Nu levert Wunderlich een stalen exemplaar. Dit soort stuur vind je in de tweedehandshandel (bijvoorbeeld van R100R Mystic dacht ik) makkelijk terug, je hoeft geen nieuw te kopen.
Remleidingen moeten wel worden vervangen, de afstand van handvat tot remcilinder wordt te lang. Wunderlich levert hiervoor stalen exemplaren waarvan ik de aanschaf alleen maar kan toejuichen.
Montage is voor beetje technieker geen probleem, maar om de kroonplaat los te maken heb je wel een speciale sleutel nodig. Ik was als technische bleu blij dat ik wat hulp had van vrienden met toereikend technisch verstand.
Je originele spiegels worden heel wat minder bruikbaar, maar sturen doet ie fantastisch en het is een pak comfortabeler op de lange afstand. De windbescherming gaat wel achteruit wegens de brede grijphouding.
Het zadel, tja, is nu eenmaal geen RT-zadel. Er zijn vervangzadels genoeg op de markt, maar hier heb ik geen ervaring mee.