![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Gelukkig start de motor zonder dat zekeringetje nog wel probleemloos.
Het zoekwerk kan morgen beginnen :evil
Moderator: GVN
Gelukkig start de motor zonder dat zekeringetje nog wel probleemloos.
Het zoekwerk kan morgen beginnen :evil
Zo had ik het nog niet bekeken, maar het klopt wel. Nu steekt dat zekeringetje wel onder mijn zadel en dat kan je alleen verwijderen met de sleutel ..... dus ..... Wel een goeie tip voor zij die nog moeten installeren.bougimain schreef:Spijtig voorval wim een geluk dat je hebt kunnen starten, maar als ik het dan goed begrijp als een dief dat zekeringetje vind en eruit haalt dan kan hij zo vertrekken met u beemerke en u alarm gaat niet af NIET NORMAAL TOCH![]()
![]()
'k Heb mij die bedenking ook even gemaakt, maar zoals ik al zij moet dat zadel verwijdert worden met de contactsleutel en ten tweede lezen er meer mensen de gazet dan het forum ..... denk ik tochSchalkseruiter® schreef:Wimmeke toch.....zet het in de gazet waar u zekeringske zit![]()
![]()
Nope, want de motor staat altijd zonder het alarm op in de garage en nog nooit geen herinnering gehadArnold schreef:1. “ARM” herinnering: Als de motor stilgelegd wordt en de sleutel uit het contact is en binnen de 3 seconden het alarm niet is aangeschakeld, gaat de sirene 3 keer schellen om u eraan te herinneren.
werkt dit bij Jullie ? bij mij althans niet![]()
en indien van wel hoe activeer je dit dan ?
Arnold schreef:tja , voor zo'n prijs is het toch normaal dat dat geen super ingewikkeld alarm kan zijn , ik heb dit dan ook aangekocht met als enige gedachte de afschrikking , als "ze" willen pikken ze de motor altijd , met of zonder alarm.
vraagje : ik lees in de manual :
1. “ARM” herinnering: Als de motor stilgelegd wordt en de sleutel uit het contact is en binnen de 3 seconden het alarm niet is aangeschakeld, gaat de sirene 3 keer schellen om u eraan te herinneren.
werkt dit bij Jullie ? bij mij althans niet![]()
en indien van wel hoe activeer je dit dan ?
Btw kortsluiting kan veroorzaakt zijn geweest door het 'blote' uiteinde van de niet gebruikte bruine draad.
Ik gebruik ze bij verbindingen of verlengingen en wel die nieuwe met een soldeerringetje in het midden en naar ieder uiteinde toe een versmeltend afsluitringetje. Als je dan de krimpkous laat krimpen met hete lucht soldeer je tegelijk de eindjes aan elkaar en sluit de kous aan ieder eind nog eens extra afbougimain schreef:Ik doe altijd op het uiteinde van mijn niet gebruikte draden KRIMPKOUS
Als jij met een R1200RT bolt is het waarschijnlijk de pinkschakelaar zelf.BiemeRT schreef:
alleen willen mijn linker pinkers nu niet meer werken. Aan de pinkerdoos ligt het niet, want ik had er hier nog een goeie liggen en daarmee werken ze ook niet. Als ik het alarm activeer werken ze wel allemaal. IK WORD ER NOG ZOT VAN
't Zal nog mee eindigen dat ik heel het ding er gewoon terug uitfuck, vrees ik
Nope, als ik de 4 pinkers aanzet werken ook alleen de rechtsecooper schreef:4 Pinkers werkten nog wel.
wij ( Geert Accou en ikzelf ) hebben die "madam" niet aangesloten , ook het "starten vanop afstand" hebben we niet aangesloten , énkel het alarm op zich en tot nu toe geen énkel probleem mee gehad en uiterst tevreden met het gebodene gezien de prijs dat dit alarm gekost heeft !.BiemeRT schreef:Vandaag nog wat aan't morrelen geweest met het alarm en die madam NOG twee zinnetjes horen brabbelen. Het eerste is iets van "Please activate the alarm" en het tweede iets van " .... can I have your order .. ". Dat laatste slaagt natuurlijk op niks want ik dacht begot dat ik aan de MC Donalds stond.
Hoe ik dat gebrabbel geactiveerd heb weet ik niet. Een paar keer op dat bliksemke drukken en dan begon ze soms. RAAR allemaal![]()
![]()
![]()
Btw kortsluiting kan veroorzaakt zijn geweest door het 'blote' uiteinde van de niet gebruikte bruine draad. 'k Heb dat nu afgeknipt en het ding werkt weer, alleen willen mijn linker pinkers nu niet meer werken. Aan de pinkerdoos ligt het niet, want ik had er hier nog een goeie liggen en daarmee werken ze ook niet. Als ik het alarm activeer werken ze wel allemaal. IK WORD ER NOG ZOT VAN
't Zal nog mee eindigen dat ik heel het ding er gewoon terug uitfuck, vrees ik
Hoi Wim,BiemeRT schreef:Nope, als ik de 4 pinkers aanzet werken ook alleen de rechtsecooper schreef:4 Pinkers werkten nog wel.![]()
Btw ik rijd met een R1150RT
Ieder document is in mijn bezit en alles heeft een tweetal weken gewerkt, maar tijdens de reis begonnen de problemen: eerst viel mijn linker pinkerhelft weg en een paar dagen later kreeg ik constant kortsluiting op de zekering van het alarm. Is het één een gevolg van het ander of is het allemaal een ongelukkige samenloop van omstandighedenJohannetje schreef:Had je alle documenten al gehad van mij. Standaard handleiding had je al, dan de uitgbereide en een kleurenschema R1150Rt en kleurenschema bedrading Cyclone ?
Zoniet kan ik je die toesturen.
Hoi Wim,BiemeRT schreef:Ieder document is in mijn bezit en alles heeft een tweetal weken gewerkt, maar tijdens de reis begonnen de problemen: eerst viel mijn linker pinkerhelft weg en een paar dagen later kreeg ik constant kortsluiting op de zekering van het alarm. Is het één een gevolg van het ander of is het allemaal een ongelukkige samenloop van omstandighedenJohannetje schreef:Had je alle documenten al gehad van mij. Standaard handleiding had je al, dan de uitgbereide en een kleurenschema R1150Rt en kleurenschema bedrading Cyclone ?
Zoniet kan ik je die toesturen.Ik weet het NOG niet.
Het pinker probleem zou ook achter de pinkerdoos kunnen liggen (draadje over of vals contact), want als ik erop drukte en zo de draden tegen elkaar drukte, pinkten ze wel. Als ik zelf niks meer vind ga ik naar de dealer om het te laten oplossen en hopelijk pakt die niet de gemakkelijkste oplossing door alle problemen op het alarm te schuiven![]()
Probleem bij de RT is dat telkens héél die tupperware eraf moet en die boutjes beginnen al serieuze slijtage verschijnselen te vertonen
Hey Wim,BiemeRT schreef:Ieder document is in mijn bezit en alles heeft een tweetal weken gewerkt, maar tijdens de reis begonnen de problemen: eerst viel mijn linker pinkerhelft weg en een paar dagen later kreeg ik constant kortsluiting op de zekering van het alarm. Is het één een gevolg van het ander of is het allemaal een ongelukkige samenloop van omstandighedenJohannetje schreef:Had je alle documenten al gehad van mij. Standaard handleiding had je al, dan de uitgbereide en een kleurenschema R1150Rt en kleurenschema bedrading Cyclone ?
Zoniet kan ik je die toesturen.Ik weet het NOG niet.
Het pinker probleem zou ook achter de pinkerdoos kunnen liggen (draadje over of vals contact), want als ik erop drukte en zo de draden tegen elkaar drukte, pinkten ze wel. Als ik zelf niks meer vind ga ik naar de dealer om het te laten oplossen en hopelijk pakt die niet de gemakkelijkste oplossing door alle problemen op het alarm te schuiven![]()
Probleem bij de RT is dat telkens héél die tupperware eraf moet en die boutjes beginnen al serieuze slijtage verschijnselen te vertonen
Elke verbinding IS gesoldeerd en met krimpkous afgewerktedargpu3 schreef:Hey Wim, bij de installatie heb ikzelf alles gesoldeerd leek me veel veiliger om achteraf geen vals contact te hebben.
Yep, exact zo gedaan en juist daarom pinken ze alle 4 wél als ik het alarm activeer (kost me telkens een zekeringetje)AGM RT schreef:Wim, Heb je ook de aansluitingen voor de pinkers afgetakt op de originele BMW-alarmstekker links vooraan ? Heb je daar alles goed geisoleerd ?
OEF ! Eindelijk het defect opgelost. Héél toevallig de kortsluiting ontdekt aan een pinkerdraad. Zat geklemd tussen het zadel en het kader op een plaats waar ik dacht dat er eigenlijk niks KON gebeuren en was al een stukje blootgeschuurd. Terug geïsoleerd en zowel pinkers als alarm werken weer als vanoudsBiemeRT schreef:'t Zal weer iets onnozel blijken, ben ik zeker![]()
SUPER WIM !!!BiemeRT schreef:OEF ! Eindelijk het defect opgelost. Héél toevallig de kortsluiting ontdekt aan een pinkerdraad. Zat geklemd tussen het zadel en het kader op een plaats waar ik dacht dat er eigenlijk niks KON gebeuren en was al een stukje blootgeschuurd. Terug geïsoleerd en zowel pinkers als alarm werken weer als vanoudsBiemeRT schreef:'t Zal weer iets onnozel blijken, ben ik zeker![]()
Ikke beetje héééél content