En hier zijn we weer...

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dany
Contacteer:

En hier zijn we weer...

Bericht door Dany »

Man man man... da's nogal iets als je met GPS begint te werken. Hier al tal van andere vragen gesteld en telkens een meer dan afdoend antwoord gekregen en veel hulp waarvoor dus nog eens allemaal dank. Maar hoe verder je gaat hoe meer vragen er rijzen. Dus hier gaan we weer....
1) Is het mogelijk om een Garmin route via één of andere conversie uit te printen als "bolleke-pijl" ipv als een lijst?
2) Ik heb op mijn pda Mio A201 de Navigator6 van TomTom geînstalleerd. Navigator start perfect op, enz, enz... alleen krijg ik de melding "geen GPS apparaat". Ik heb alle mogelijk instellingen en COM's geprobeerd maar telkens noppes. Nochtans verzekert TomTom dat de Navigator6 geschikt is voor de Mio A201. Eens wezen rondneuzen op de site van Mio bij de Faq's leverde niks op. Dan maar mijn vraag doorgestuurd naar Mio zelf, maar ik krijg geen antwoord. Bij deze dus.... Met dank en tot ergens onderweg. Dany
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

heb zelf een mio201 gehad, werkte perfect met TT6
ik herinner me echter niet meer welke poort ingesteld stond.
AdventureQ

Re: En hier zijn we weer...

Bericht door AdventureQ »

Dany schreef: 1) Is het mogelijk om een Garmin route via één of andere conversie uit te printen als "bolleke-pijl" ipv als een lijst?
m.b.v. TTQV (touratech quo vadis) en de passende Roadbookeditor zou dat moeten lukken. Vroeger kon je dat spul 30dagen verniet testen, weet ni of dat nog bestaat.
weet ook niet of het bolleke pijltje resultaat op iet trekt.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Rafbmw

gps

Bericht door Rafbmw »

Raar maar waar.
Na het installeren van tomtom6.03 en Navigon op een A201 kon hij bij geen van de pakketten gps vinden.
Wel de instellinge n goed staan,en bij tomtom zelfs 1 sateliet (niet meer,ook na 20 minuten niet).
Op een tip van een andere collega de battery 1 minuut verwijderd en weer herplaatst.
Binnen de minuut had ik alle satelieten weer.
Als je het niet weet zit je ff lekkker te balen

ps.gevonden op het mio forum
komt niet van mijzelf
ikzelf heb de mio P350 met tomtom6 en werkt perfect
Dany
Contacteer:

Bericht door Dany »

Het is inderdaad meer dan balen...
Raf in ieder geval bedankt maar ook jouw tip lukt mij niet. Tenzij ik natuurlijk niet de juiste Com poort selecteer. Als ik naar de instellingen ga op Navigator zelf en daar naar GPS-status dan moet ik daar het soort GPS ingeven. Ik krijg dan maar 4 mogelijkheden, met name: TomTom Bluetooth, TomTom bekabeld, een andere Bluetooth GPs of een andere NMEA gps ontvanger. Als ik dan daar ene selecteer moet ik een COM-poort ingeven en.... inderdaad niks lukt :( :D .
Ik geloof dat ik er weer mijn Mio SD card zal in ploffen :D :D
dirkske

Bericht door dirkske »

Dany schreef:Ik krijg dan maar 4 mogelijkheden, met name: TomTom Bluetooth, TomTom bekabeld, een andere Bluetooth GPs of een andere NMEA gps ontvanger. Als ik dan daar ene selecteer moet ik een COM-poort ingeven en.... inderdaad niks lukt
Hoi,

hoe het met een Mio zit weet ik niet, heeft hij een igebouwde gps of nietn ik zou het niet weten.
Wat ik WEL weet is dat zowel een andere BT GPS alsook een andere NMEA gps ontvanger, allebei op BleuTooth werken !
Heb je een BT en werkt de setting van andere BT niet probeer dan eens de NMEA setting, en kies daar dan je juiste bt compoort.

Vergeet niet eerst je ontvangst van BT aan te zetten voor je tomtom opstart, ik heb zowel een HP als een Asus en bij beide werken de 2 opties.
Geef hem wel effe de tijd om te initialiseren he (bij mij zo een 10 -tal seconden, TT bedoel ik he de GPS heeft dan al wel ontvangst).

Mijn enige probleem is dat tomtom en Asus blijkbaar niet goed overeenkomen, dat is geweten maar nog nooit opgelost, en de fout zit bij TT, heel goe wetes :evil:

Probeer nog eens, geef niet te snel op en succes he :D
Dany
Contacteer:

Bericht door Dany »

Thx Dirk,

Ik moet iedereen eigenlijk ook vertellen dat ik een complete PC-dummy ben, als grafisch ontwerper is het hier bij mij al Mac wat de klok slaat :).
Ik ben dus ook nie zo goed thuis in de teminologie en Com dinges... en ik moet dus alles via een omweggetje op mijn Mio krijgen. Alhoewel ik nu op mijnen G5 met Intel, Windows kan installeren.
Hoedanook, ik heb daarstraks van "edgarpu3" een serieus interessante link ontvangen en die tip ga ik morgen eens uittesten. Ik hou iedereen op de hoogte.
Hier alvast de link.

http://www.pdashop.be/vragen/20040/2781
Dany
Contacteer:

Bericht door Dany »

Het houdt me maar bezig hé, maar ik geef niet op.
Wat is het resultaat van de vorige link. Op een PC de door Mio opgenoemde patch gedownloaded en dan proberen uit te voeren wat Mio vertelt over "hoe de patch te installeren". Wel er gebeurt helemaal niks als je de update.exe probeert te laten lopen.

Ik sta dus weer voor een volgende muur waar ik over moet :D :D

We zullen doorgaan... :D :D
dany
Dany
Contacteer:

Het is gelukt en dan de volgende vraag....

Bericht door Dany »

Het is uiteindelijk gelukt! TomTom's Navigator 6 draait op mijn Mio A201.
Om beroepsredenen moest ik mijn gps avonturen op een lager pitje zetten tot halfweg afgelopen week dus niet meer naar omgekeken.
De nieuwe patch van Mio nog eens heropgestart en... niks leek te werken. De A201 op kant gelegd en wat bleek? Een halfuurtje verder was hij blijkbaar ontwaakt! Geduld is dus een mooie deugd !!!! In ieder geval thx nogmaals aan iedereen die mij onderweg tips heeft toegespeeld!

Maar er komt uiteraard een vervolg. Heeft iemand ervaring met een mogelijke mount voor mijn A201 op mijn GS-ke?
de groeten en tot ergens onderweg. Dany
TonTon

Re: Het is gelukt en dan de volgende vraag....

Bericht door TonTon »

Dany schreef: Heeft iemand ervaring met een mogelijke mount voor mijn A201 op mijn GS-ke?
de groeten en tot ergens onderweg. Dany
hmm , ik denk dat je zal moeten oppassen met het "mounten" op je GS , ik denk niet dat uw Mio schokbestendig en waterdicht is.
het zou kunnen dat Uw Mio binnen de kortste keren naar de vaantjes is :cry:.
een Garmin of TT rider zijn speciaal gemaakt voor gebruik op de moto.
het beste zal zijn om bv je Mio in een tanktas te steken ( kaartvlak ) , die vangt toch de meeste schokken op.
ofwel de Mio in een motorvestzak en via een oortje de "madam" Jouw de weg laten voorzeggen :wink:
WimLT
Contacteer:

Re: Het is gelukt en dan de volgende vraag....

Bericht door WimLT »

Dany schreef:Heeft iemand ervaring met een mogelijke mount voor mijn A201 op mijn GS-ke?
Je kan dit proberen: je Mio zal droog en schokbestendig weggeborgen zijn. Reken wel op ± 120 € voor alles.

Afbeelding

Allemaal te bestellen via een motorzaak die de producten van Splash Design verdeelt.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Dany
Contacteer:

Bericht door Dany »

ah ja da's juist.... de schokken. Aan waterdicht had ik gedacht maar dat schokbestendig is inderdaad ook een belangrijke schakel.
Angelo

Bericht door Angelo »

Hoi, heb vorige week een GPS op de kop kunnen tikken, aan een zééér zééér goede prijs. Kwestie van hem schokvrij te maken, maakte ik volgende steun. Voor een waterdicht hoesje heb ik mijn schone mama
aan het werk gezet :D :shock: hopelijk levert ze goed werk 8) 8)
Afbeelding
Door de rubberen ringen onder het steuntje, beweegt de GPS écht
niet !!!! Merk is "BECKER" werd vroeger gebruikt bij Mercedes.
Ben momenteel wel tevreden over het toestel.

Afbeelding
Afbeelding
Mvg Angelo
VFR750F '93 -------R1100RT '99
Plaats reactie