heb je het al geprobeerd op "marktplaats"?
Je Kawa ziet er op de foto's super gelikt uit!!
Als de kilometerstand niet te hoog is schat ik dat je er zo'n € 1250 voor kunt vangen. Is niet veel maar je moet er net een liefhebber voor tegenkomen.
Er staan genoeg BMW's te koop. Probeer eerst je Kawa te verkopen en ga dan op zoek naar een BMW. Zelf heb ik 2 weken geleden een BMW uit Duitsland ingevoerd en dat invoeren stelt niet veel voor, kun je ook zelf!
succes
Cees
Hoi,
Heb mijn Kawa nu te koop staan op Marktplaats, maar ook op het motor-forum. Vrees dat er weinig animo voor is. Zoals je zegt, er moet net een liefhebber voor zijn. Blijf het zelf een prachtige motor vinden. Tegenwoordig lijken al die japanse buikschuivers op elkaar.
Scheelt dat nou echt zoveel als je een motor in Duitsland koopt?
Heb ondertussen ook een zeer mooie BMW R1100R uit 1998 gevonden.
Hallo,
Wat je ook ééns kan proberen is,opzoeken of er een Kawa Forum bestaat,soortgelijk van ons BMW forum,en hem daar te koop stellen,daar zitten meestal wel liefhebbers die deze classic in wording wel naar waarde zullen beoordelen,als het aan mij lag deed ik hem niet weg,staat in nieuwstaat zo te zien,als je plaats hebt zet hem weg en wedden dat je er binnen enkele jaren het dubbel van krijgt!!
Tenslotte 1500€ betaal je vandaag al aan een nieuwe goede merkfiets met versnellingen en voor en achterlicht
En als hij wegstaat hoef je ook géén verzekering of taxen te betalen,dus die kost valt ook al weg!!!
Groetjes Frank
Heb de Kawa alsnog verkocht ipv inruilen. Allemaal erg toevallig gegaan! Heb mijn motor aan een vriend verkocht en dat doet toch wel wat minder pijn Kan ik nog eens samen toeren met hem. De winkel waar ik de BMW had gekocht was er niet zo blij mee, dat ik de Kawa particulier had verkocht. Had natuurlijk met hem afgesproken dat ik mijn Kawa inruil op de BMW, maar heb nu meer winst gemaakt door de particuliere verkoop. Hij zou al een koper hebben gevonden.......tja...of dat waar is.
Tevens vind ik het leuk dat mijn Kawa in de vriendenkring blijft.
Wel wennen de R1100R. Heeft niet de soepelheid van de Kawa. Maar een boxer heeft wel zijn charmes! Sturen en remmen doet die geweldig! Ook enorm veel koppel. 120 km/uur op de snelweg in z'n 5.......gas erop........en flink doortrekken. Dat viel mij helemaal niet tegen.
Nick_66 schreef:...wat betreft optrekken van de BMW, dat viel helemaal niet tegen! Reed 80 km/uur in z'n 5 en gaf nog even extra gas. Trok nog behoorlijk door.......vond koppel bij lage toeren veel prettiger. Ik ben geen hardrijder en zal dat ook nooit worden.
fout bezig met uw nieuwe speeltje...
Een boxer moet toeren maken... en liefst rond de 4000/min.
Als je zo gaat voortrijden ga je motorisch brokken maken.
Het probleem bij vele boxerrijders is het feit dat ze "luisteren" naar de motor... Als je dat doet ga je in de fout door te lage toeren te willen rijden en blijf je rond de 2000/min draaien.
Dus tip: gooi hem (zelfs op jouw rustige rij-gewoontes) op het gemakske naar de 4000... zelfs 5000 vooraleer te schakelen. Je machine zal er wel bij varen.
B4B a place 2Bbestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
LOMAX schreef:Gewoon even opletten dat ie van twee naar drie, of van vier naar drie niet extra moeilijk gaat doen.
Wat bedoel je met moeilijk doen en welke problemen kan je dan verwachten?
De versnellingsbakken van de eerste bouwjaren, tot ergens in 96, waren niet van de beste bakken. Daarna zijn bvb andere lagers en nog wat onderdelen aangepast. Bij het schakelen begonnen de problemen vaak bij schakelen van en naar 3de versnelling. Mis schakelen of uit versnelling springen. En dan ben je toe aan een revisie, een ruilrevisie of een goede tweedehands bak, want nieuw is zoiets griezelig duur.
Nu hadden niet alle bakken hier last van, en meerdere exemplaren zijn gedurende de eerste jaren reeds vervangen of aangepast.
Bij jongere bakken is mij opgevallen dat de eerste klachten zich ook bij de derde versnelling manifesteren.
Heb er nu een 1500 km opzitten en de versnellingsbak is wel harder dan op de VFR.Schakelt soms alsof ik door de boter schakel maar soms is de overschakeling van 1 ste naar 2 de heel hard(zit er soms naast).Voor de rest alles ok maar 't is nog een beetje te vroeg om nu al een oordeel te vellen.Is wel niettegenstaande zijn gewicht heel soepel om rijden en het remsysteem is prachtig.Moet nog een beetje mijn weg zoeken voor het bochtenwerk maar voel nu al dat dit dik in orde zal komen.