stekker breedstralers GS Adventure

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
den bakker

stekker breedstralers GS Adventure

Bericht door den bakker »

vorige week tijdens off-road rit mijn rechter verstraler verloren. ook de stekker is afgebroken. volgens de garage kan deze stekker niet appart gekocht worden maar moet de volledige kabel vervangen worden. deze kabel zou € 90,- moeten kosten en daar komt dan nog bij dat het vervangen er van anderhalf werkuur in beslag neemt.
is er op geen andere manier aan zo'n stekker te komen? de kabel zelf vervangen is ook geen optie want ik ben technisch niet onderlegd om dat te doen.
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
one-one

Bericht door one-one »

sorry mate, ik ben ook een leek :cry:
ride with pride
one-one
gsa 1150
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

leg zelf een nieuwe kabel.. rechtstreeks op de batterij. Relais en schakelaar ertussen en alles werkt weer, maar voor veel minder dan 90 euro

Hier en daar op het forum zit een techneut uit je streek die je graag en handje zal helpen hierbij.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Bedoel je met verloren ten gevolge van een valpartij of echt verloren.
In het laatste geval lijkt het mij een gevalletje garantie.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
den bakker

Bericht door den bakker »

Obiwan schreef:Bedoel je met verloren ten gevolge van een valpartij of echt verloren.
In het laatste geval lijkt het mij een gevalletje garantie.
ik was een beetje te onstuimig - dacht dat ik everts heette :wink: - en stond plots met mijn voorwiel over de schrikdraad. ik had een overhangende tak geraakt maar op dat moment niet gezien dat de breedstraler was afgebroken. :oops:

het probleem zit hem echter in het stekkertje. ik begrijp niet waarom heel de kabel moet vervangen worden. als ik de linkerkant bekijk kan ik duidelijk zien dat de stekker en de kabel niet uit 1 stuk bestaan. een nieuwe stekker en de draden daarmee verbinden lijkt me een voordehandliggende oplossing. of haalt dat mogelijk de hele elektriciteitshuishouding van de motor overhoop?
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

mischien ergens U licht opsteken :mrgreen: (dealers rondbellen)
of er ergens een ongeval staat die klaar is voor de sloop en waar je het kan recupereren :idea:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
MM GS

Bericht door MM GS »

misschien toch nog eens effi checken bij een andere dealer ... de mijne wist me vorige week te vertellen dat ze binnenkort (na pasen ? :wink: ) een kit krijgen om kleine elektrische problemen op te lossen.
ttz aparte stekkers en ander klein materieel ... eerst nog zien en dan geloven !!

bij mn val vorig jaar is het plastic omhulsel van de stekker van de koplamp gebroken en heb tot nu toe rond gereden met een stuk powertape rond de blote aansluiting (werkt prima maar had toch graag een nieuwe stekker gehad)

veel succes alvast !
Plaats reactie