Route des hautes Alpes

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
jpbo

Route des hautes Alpes

Bericht door jpbo »

In september zou ik deze route gaan doen

http://www.route-grandes-alpes.com

Heeft er iemand deze al gedaan?
Hoeveel tijd heb je er ongeveer voor nodig, zijn er goede hotels onderweg.
Bedant voor de tips

Joppe
Gino GS

Bericht door Gino GS »

Ik heb de route nooit gereden, maar het ziet er wel leuk uit. Als je het volgende document eens doet downloaden: http://www.route-grandes-alpes.com/FR/t ... eroute.pdf

Daarin kan je de afstanden en zelf reistijden op de motor vinden. In totaal doe je er drie dagen over lees ik.
F800GS
janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

GinoRT,

ben net terug met 5 andere collega-motorrijders uit de Franse Alpen. Hebben ook stukken gedaan van de route die jij aangeeft.
Mijn ervaring; prachtige wegen, idem zichten en wij hebben bovendien ook nog prachtig weer gehad, 30 à 32° aub ...
Alleen de Alpes 'd'Huez viel ons allen zwaar tegen, wel mooi (lees zwaar) als wielerterrorist, maar niet voor motorrijders. Bovendien is het er in het dorp zelf zeer toeristisch en lelijk !
Geef mij maar Val d'Isère, Le Col du Télégraphe, Le Galibier en consoorten ...

Ik hoop dat je er evenveel zal van genieten als wij deden ...

Hasta la pasta
j.
Laatst gewijzigd door janneman op 27 jul 2007, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
den bakker

Bericht door den bakker »

is gewoon prachtig!!!

in september vindt je chambres d'hotes en hotelletjes genoeg onderweg. de zichten en landschappen zijn adembenemend. het kan er ook serieus onweren! het weer slaat in 5 minuten van stralend zonnig naar kletterend onweer. echt de moeite om te doen. je kan onderweg ook gaan bunjee-jumpen als je wil. ook rafting en canyoning plaatsen kom je meer dan genoeg tegen. er zijn meerdere bruggen waar ze met elastiekjes klaarstaan om je de ervaring van je leven te geven. (@ schalkse: met elastiekjes bedoel ik geen condooms en met ervaring van je leven ook geen sex :wink: )

veel plezier!
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
den bakker

Bericht door den bakker »

en als je nog een route voor de terugweg zoekt:

de route napoleon van nice naar grenoble over sisteron en gap is ook de moeite waard.

een alternatief is terug via de italiaanse kant van de alpen maar die vind ik niet zo mooi.
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
r1200rt

Bericht door r1200rt »

wij hebben dit vorig jaar begin juli gereden.
geen enkele reservatie, probleemloos overnachten.
waren wel maar met twee.
de wegen zijn schitterend en over het landschap en de natuur moet ik niks meer vertelllen denk ik.

peter
motorgroeten
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Ik ga daar in september ook naartoe maar wij gaan wel met de tent :lol: :wink:

Je kan de route downloaden voor je gps bij http://www.gpstracks.nl/ov-motor-frankrijk.php

Ik maak er wel een complete doorreis van via Mosele - Vogezen - Jura - Routes des grande alpes - Ardeche - Vogezen (om het af te leren) :lol: :lol:

Greetz

Johangs :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Vanguard

Bericht door Vanguard »

janneman schreef:Alleen de Alpes 'd'Huez viel ons allen zwaar tegen, wel mooi (lees zwaar) als wielerterrorist, maar niet voor motorrijders.
Ook volledig naar de top geweest dan tot het zwarte water?
Ikzelf heb de afdaling gedaan langs de achterkant, ik was daar met m'n R, met mijne RT zou ik het ook niet doen, te gevaarlijk wegens rotspartijen die op de weg lagen. Trouwens ff voorbij de Helihaven staat een plakaat dat je de afdaling doet op eigen verantwoordelijkheid.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
WB

Bericht door WB »

3 jaar geleden de route gereden tot in barcelonnette. Zeker de moeite waard. In valloire hebben wij toen geslapen in hotel "post" en in barcelonnette in " le cheval blanc " dit is midden in het centrum en de motor kan er in de garage,wij zijn daar enkele nachten gebleven en van daaruit de streek verder verkend.
Stelo

Bericht door Stelo »

r1150rt schreef:wij hebben dit vorig jaar begin juli gereden.
geen enkele reservatie, probleemloos overnachten.
waren wel maar met twee.
de wegen zijn schitterend en over het landschap en de natuur moet ik niks meer vertelllen denk ik.

peter
Hoi,

In september is het inderdaad geen probleem om chambre d'hotes te vinden.
Nu is het echter gene zever.
Wij zijn aan het plannen voor volgende week, en overal waar we bellen zijn ze volzet.
Maar alé, hier en daar toch nog iets te vinden, en na uren telefoneren zijn we er aan het geraken. Gelukkig regelen we alles van hieruit.

Maar voor september zal dit geen probleem zijn.

doei,

Stelo
R1200RT
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Is een prachtige route, heb deze reeds compleet gedaan, doch nooit in één stuk, altijd was er wel ergens een stuk waar ik van de route afweek, om m'n eigen neus te volgen 8)

Hou ook rekening met waterdichte kledij, september is, naar 't schijnt en aan den lijve ondervonden samen met augustus, één van de natste maanden in de Noordelijk en hogere Alpenregionen :?
Eens ge de Col de la Cayolle overgaat, de laatste echt grote pas op weg naar 't Zuiden, zult ge waarschijnlijk in de warmte terechtkomen, in september kan 't ginder nog fameus heet zijn, dus ook lichte kledijg is aangeraden.

Chambre d'Hotes heb ik weinig of geen ervaring mee, ga meestal op camping, of in 't slechtste (lees: natste) geval op zoek naar een Formule1 hotel, is toch gewoon maar om droog in een bed te kunnen liggen, meer niet :wink:

Anyway, geniet van de mooie uitzichten, doe zeker de Col de la Cayolle en niet de Bonnete, uitzichten onderweg op prachtige watervallen en oude gletsjerdalen zijn veel meer waard dan de dorre rotsen op de Bonnete imho. Ook kun je hierna de Gorge du Daluis meepikken, neem dan links gedurende 21km de N202 tot je terug links de Gorge de Cians kan volgen, eens in Beuil neem je rechts over de Col de la Couillole, en zak je naar de vallei v.d Tinee, in St. Sauveur. Daar kun je de Route weer volgen, gaat vervolgens naar St. Martin, over de Turini, naar Sospel en zo naar Menton, waar je aan de Middellensde zee staat 8)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Koppel! Je kompas staat blijkbaar weer op scherp ;)
Je bent een lopende Frankrijkatlas als je het mij vraagt!
Heb met jou reeds enkele stukken Route des Grandes Alpes afgelegd en het is idd een prachtige en fenomenale route.
Joppe, doe zeker en vast de Gorge Du Daluis zoals Koppel! aanhaalt, je zal het je zeker en vast niet beklagen.
Alvast een foto van de Gorge Du Daluis.
Afbeelding

De watervalletjes!
Afbeelding

Col de la Cayolle.
Afbeelding

En de Izoard ;)
Afbeelding
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

shit, ik krijg weer goeste :x
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Thanks voor de tips Koppel :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Stelo

Bericht door Stelo »

Hoi,
'k Ben deze namiddag net terug van een weekje Alpen.

Heerlijk !!!!!!!!!!

doei,

Stelo
R1200RT
jerre

Bericht door jerre »

Stoffel schreef: En de Izoard ;)
Afbeelding
Ken dienen toren gelijk ergens van 8-)
Afbeelding

Ik heb de Route des Grandes Alpes vorig jaar ook gereden op't gemakske, hier en daar eens ene dagske blijven plakken en ter plaatse rondgereden. Vond dit echt supermooi en héél plezant om in rond te rijden, doe ik zeker nog eens opnieuw.
K100 RS 16v
P-man

Bericht door P-man »

Hey Helden,
't zal daar precies druk worden in september.
Op drie sept vertrek ik met een klein groepje via Duitsland, Oostenrijk, Italië en dan Frankrijk naar Menton. Vandaar de grandes-alpes-route. Om dan terug te komen via Zwitserland, Zwarte woud, Vogezen en Luxemburg. Indien jullie een Belgisch groepje met K1200LT, een Pan, een K1100LT en een R1150RT tegenkomen, zwaai dan maar iets uitbundiger en ga maar aan de kant. Ik trakteer.
Ciaokes
Pieter
Plaats reactie