Auschwitz 2008 - Heen en terug

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Stoffel
Contacteer:

Auschwitz 2008 - Heen en terug

Bericht door Stoffel »

Ik ga volgend jaar richting Polen, met name Auschwitz!

Heenreis: 2 dagen via autosnelweg langs Duitsland (Keulen, Siegen,Giessen, Bad-Hersfled, Chemnitz, Dresden) tot in Görlitz. Daar de grens over en via gewone wegen met de grens van Tjechië wat spelen om dan richting Oswiecim (Auschwitz) te rijden. Een dag voorzien voor het bezoek aan het museum en kamp. De heenreis staat zo goed als vast.

Terugreis: 3 dagen. Nu wil ik ook Dachau (NW van München) erbij nemen. Graag via Slovakije (of Tjsechïë) en Oostenrijk.

Nu komen mijn vragen!

1. De periode is Ma 28 April tem Zat 03 Mei 2008. Is dit doenbaar, gezien de weersomstandigheden die elk jaar opnieuw veranderen, met de moto? Andere periode is echter niet haalbaar.
2. Graag wil ik in Slovakije en Oostenrijk wat interessante plekjes (passen if possible) aandoen. Iemand suggesties?
3. Slaping heenreis wordt Zimmerfrei en een hotel nabij Auschwitz (Hotel Galicja). Maar voor de terugreis ben ik nog op zoek naar slaapplaatsen in de buurt van Dachau. Iemand een idee?
4. Welke mooie plekjes ik in Slovakije (of Tjechië) moet ik zeker en vast bezoeken?

GPS Tracks zijn uitermate van harte welkom.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Stoffel
Laatst gewijzigd door Stoffel op 31 jul 2007, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hoi hoi Coconutter,
Slovenie, belleke rinkelt, denk dat ik iets liggen heb. Breng 't vrijdag mee.
Laatst gewijzigd door Wingman X op 06 mar 2017, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Elie-RT1200

Onderwerp: Auschwitz 2008 - Heen en terug

Bericht door Elie-RT1200 »

Hoi Stoffel,

Zeker doen, wij hebben dit gedaan in '99 een reis van 7dagen, dan was Polen nog niet opgenomen in het Europa van nu. We zijn vertokken op 1 mei en we hebben een prachtige en zonnige warme reis gehad, ondanks de vele nagative reacties en waarschuwingen de we hadden gekregen voor ons vertrek. We zijn wel via Duitsland gereden, in Franfurt a/d Oder de grens over naar Chelmno, een vernietigingskamp gaan bezoeken dan via Warszawa (Warschau) naar Treblinka nog een van de vele vernietigingskamp afgelegen wegen berkenbossen en nog eens berkenbossen en terug via Warszawa naar Oswiecim-Brenzinka Auschwitz-Birkenau zo terug via Frankfurt naar Berlin.

Elie
AfbeeldingAfbeelding
indenhemel

Bericht door indenhemel »

ik heb verleden jaar nog een toerke Oost-europa gereden (via oostenrijk, hongarije, roemenië, oekraïne, polen, tjechië en duitsland)
Wij hadden niks op voorhand gepland en altijd een hotelletje gevonden. Ivm het weer in die periode kan ik niet veel vertellen want wij hebben toen in september gereden.... maar in't voorjaar is het weer in die streken niet veel anders dan hier.
Hou er echter wel rekening mee dat toch niet veel mensen daar engels kunnen.... met duits ben je vaak veel meer (of thuis een beetje pools op een papiertje kribbelen)
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ik heb mijn boekskes van de "Slovenska Turisticna Organizacija" gevonden...en olé, d'er is zelfs een boekje met rooms en eentje met campings bij. In't Nederlands.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Alvast bedankt mannen voor de info en Wingman I see you friday!
Afbeelding
Plaats reactie