bandendruk

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
SpecialK

bandendruk

Bericht door SpecialK »

nadat ik vorige week nieuwe banden heb laten monteren wou ik toch wel eens checken of ze bij de bandencentrale een beetje correct zijn qua bandendruk. zeker omdat ik het rijgedrag me de nieuwe aband een beetje tegenviel. nu bleek zowel voor als achteraan 3 bar te zitten ipv de voorgeschreven 2,2 en 2,5 bar !!
ben voor de rest heel tevreden over m'n bandencentrale, maar dit vind ik toch wel heel slordig...
Danny

Bericht door Danny »

of voor (max 2.5) en achter 2.9 a 3 , dus waarschijnlijk een vergissingske vooraan, 3 achteraan is bv voor Michelin niet abnormaal...
tja controleren kan nooit kwaad he
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Idd, mijn Pilot Roads staan op 2,5 vooraan en 2,9 achter.... :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Ik rijd al jaren met voor 2,8 bar en achter 3,1 bar. De banden vertonen veel minder zaagtandpatroon (het kenmerkende slijtpatroon voor de telelever) terwijl ik toch geen comfort inlever. In de winter 0,1 - 0,2 bar lager omdat door kou de tractie wat lager is.

De handleiding van de motor schrijft ook 2,5 / 2,9 voor, maar de site van de bandenfabrikant (Metzeler) vermeldt 2,5 / 3,2.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Plaats reactie