Hoe is ie?
Moderator: GVN
Hoe is ie?
Dag allemaal,
Ik ben nieuw op het forum maar niet nieuw in de motorwereld. Ik ben met de motor beginnen rijden in april 2000 en sindsdien heb ik geen dag overgeslagen. Mijn eerste motor was een Honda Deauville waar ik bijna vier jaar heb mee gereden, 64000km. Mijn tweede en huidige motor is een Yamaha FJR, 68000km. Dijk van een motor. Ik schrijf mijn motor af op vier jaar en die vier jaar zijn nu bijna om. Dat wil zeggen dat er begin volgend jaar een nieuwe moet gekocht worden. Met "hoe is ie?" vraag ik mij eigelijk af of de GS een motor is waar je alle dagen mee op de baan kan, lees woon-werk verkeer. Hoe is de bescherming tegen regen en wind? Dat is eigenlijk mijn grootste zorg. Het is niet de bedoeling van droog te blijven op de motor maar als je alle straatvuil op je kl...krijgt na 100 meter rijden is er de lol snel af. Graag jullie ervaringen A.U.B
yami
Ik ben nieuw op het forum maar niet nieuw in de motorwereld. Ik ben met de motor beginnen rijden in april 2000 en sindsdien heb ik geen dag overgeslagen. Mijn eerste motor was een Honda Deauville waar ik bijna vier jaar heb mee gereden, 64000km. Mijn tweede en huidige motor is een Yamaha FJR, 68000km. Dijk van een motor. Ik schrijf mijn motor af op vier jaar en die vier jaar zijn nu bijna om. Dat wil zeggen dat er begin volgend jaar een nieuwe moet gekocht worden. Met "hoe is ie?" vraag ik mij eigelijk af of de GS een motor is waar je alle dagen mee op de baan kan, lees woon-werk verkeer. Hoe is de bescherming tegen regen en wind? Dat is eigenlijk mijn grootste zorg. Het is niet de bedoeling van droog te blijven op de motor maar als je alle straatvuil op je kl...krijgt na 100 meter rijden is er de lol snel af. Graag jullie ervaringen A.U.B
yami
-
Iron Gonzo
ik denk dat je eerder voor de GSA kunt gaan
beter nog is de GT of de RT
als ik zo U richting volg van de motoren die je hebt gehad
welkom op het forum en nog veel plezier
beter nog is de GT of de RT
als ik zo U richting volg van de motoren die je hebt gehad
welkom op het forum en nog veel plezier
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Leve de RT
Btw:

Btw:

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Re: Hoe is ie?
't is heel simpel.yami schreef:Dag allemaal,
Dat wil zeggen dat er begin volgend jaar een nieuwe moet gekocht worden. Met "hoe is ie?" vraag ik mij eigelijk af of de GS een motor is waar je alle dagen mee op de baan kan, lees woon-werk verkeer. Hoe is de bescherming tegen regen en wind? Dat is eigenlijk mijn grootste zorg. Het is niet de bedoeling van droog te blijven op de motor maar als je alle straatvuil op je kl...krijgt na 100 meter rijden is er de lol snel af. Graag jullie ervaringen A.U.B
yami
Vroeger reed ik met een Pan European. Dijk van een fiets, nooit problemen mee, uit de wind, droge voeten. Veel bagageruimte en een toerbuffel eerste klas.
Nu rij ik een GS1150, nog meer dijk van een fiets , af en toe een probleem, betere zithouding dan de Pan, voeten en onderbenen vol in het straatvuil, wat weinig bagegruimte/opbergvakken. Bakken rijplezier en terugkeren naar een gewone motor zal zeer moeilijk zijn om niet te zeggen uitgesloten.
Dus wat betreft het straatvuil kan je maar beter naar iets anders uitkijken.
-
J-P
- Contacteer:
Ik ben het met de anderen eens, eenmaal een GS ben je gewoon gekloot, je kunt niet meer terug. There`s only one road, the allroad!
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
vershil rt - gs
Hoi Ludo,
Kun je je overstap van RT naar GS motiveren. Wat zijn de grootste verschillen volgens jou ?
Grtn Denzel
Kun je je overstap van RT naar GS motiveren. Wat zijn de grootste verschillen volgens jou ?
Grtn Denzel
Life is a lesson, you'll learn it when your through.
-
moh_fan
- Contacteer:
Ik heb van '96 tot '00 1100GS gereden. Ik heb dat altijd een erg fijne motor gevonden.
Door verandering van werkplek en dus meer km's/jaar heb ik destijds gekozen voor een RT, omdat die een veel betere weer en windbescherming heeft.
Toen was er overigens nog geen GSA...
Na een gevalletje schade afgelopen drie dagen een 1200GS als vervangmotor voor mijn RT gehad.
Het grootste opvallende verschil is toch wel de handelbaarheid.
Het gaat allemaal net nog wat gemakkelijker dan bij mijn RT, die toch ook behoorlijk handelbaar is.
Door verandering van werkplek en dus meer km's/jaar heb ik destijds gekozen voor een RT, omdat die een veel betere weer en windbescherming heeft.
Toen was er overigens nog geen GSA...
Na een gevalletje schade afgelopen drie dagen een 1200GS als vervangmotor voor mijn RT gehad.
Het grootste opvallende verschil is toch wel de handelbaarheid.
Het gaat allemaal net nog wat gemakkelijker dan bij mijn RT, die toch ook behoorlijk handelbaar is.
Fijn dat te lezen.
Ik rij momenteel nog suzuki GSXF. Ik gebruik hem voor woon- werkverkeer (hele jaar door) maar ook een stevige tocht met vrienden is er af en toe bij. Ik wil graag veranderen van moto en ik ben al een tijdje aan het rondneuzen op het BMW forum hier. Ik heb al veel bijgeleerd. Ik denk dat de microbe mij gebeten heeft, ik krijg die drie letters niet meer uit mijn hoofd. Ik ben ook al gaan kijken naar een paar garages. Ik wil nu zo snel mogelijk proefrijden.
Ik kan echter niet kiezen tussen de GS en de RT 1100.(de 1100 versie past in mijn budget).
Ik wil vooral veranderen omdat ik comfortaberler zal zitten op een BMW en vooral die gemakkelijke bakken é. Ik had op mijn vorige moto (yamaha fj) bakken en dat is o zo gemakkelijk. Ik mis dat ongelofelijk nu...
Een derde punt is dat mijn duo-rijder beter zal zitten op de sofa achterop de BMW. (vergeleken met dat streepje van mijn soes, hehe)
HELP !!
Ik kan dus absoluut niet kiezen tussen enerzijds de confortabele RT (surtout bescherming in de winter) en de anderzijds de mss wat meer wendbare GS, en de hogere funfactor van de GS ?
Kunnen jullie mij aub op weg helpen?
P.s. ik heb mijn oog laten vallen op een bordeaux rt van '98 met iets meer dan 100000km, wat denken jullie.Te bezichtigen op de site van Mabbe. Goeie prijs ?
Ook de gs (grijs/geel) behoort tot de mogelijkheden.
Wat me eigenlijk nog een beetje afschrikt is de kostprijs van het onderhoud van de beemer. Maar daar zal ik moeten leren mee leven zeker ?
Grtn Denzel
Ik rij momenteel nog suzuki GSXF. Ik gebruik hem voor woon- werkverkeer (hele jaar door) maar ook een stevige tocht met vrienden is er af en toe bij. Ik wil graag veranderen van moto en ik ben al een tijdje aan het rondneuzen op het BMW forum hier. Ik heb al veel bijgeleerd. Ik denk dat de microbe mij gebeten heeft, ik krijg die drie letters niet meer uit mijn hoofd. Ik ben ook al gaan kijken naar een paar garages. Ik wil nu zo snel mogelijk proefrijden.
Ik kan echter niet kiezen tussen de GS en de RT 1100.(de 1100 versie past in mijn budget).
Ik wil vooral veranderen omdat ik comfortaberler zal zitten op een BMW en vooral die gemakkelijke bakken é. Ik had op mijn vorige moto (yamaha fj) bakken en dat is o zo gemakkelijk. Ik mis dat ongelofelijk nu...
Een derde punt is dat mijn duo-rijder beter zal zitten op de sofa achterop de BMW. (vergeleken met dat streepje van mijn soes, hehe)
HELP !!
Ik kan dus absoluut niet kiezen tussen enerzijds de confortabele RT (surtout bescherming in de winter) en de anderzijds de mss wat meer wendbare GS, en de hogere funfactor van de GS ?
Kunnen jullie mij aub op weg helpen?
P.s. ik heb mijn oog laten vallen op een bordeaux rt van '98 met iets meer dan 100000km, wat denken jullie.Te bezichtigen op de site van Mabbe. Goeie prijs ?
Ook de gs (grijs/geel) behoort tot de mogelijkheden.
Wat me eigenlijk nog een beetje afschrikt is de kostprijs van het onderhoud van de beemer. Maar daar zal ik moeten leren mee leven zeker ?
Grtn Denzel
Life is a lesson, you'll learn it when your through.
GSA is overkill.
voor je voor een BMW kiest, ga wel eens na hoe 't zit met de agenda van de dealer waar je wilt gaan. Het is niet uitzonderlijk dat een klein onderhoud vier weken op voorhand gepland moet worden. Verder is het ook niet uitzonderlijk dat onderdelen meer dan een week op zich laten wachten, terwijl dealers van japanse motormerken je stukkne meestal de dag erna reeds binnen hebben!
Verder is een GS1200 niet zo erg interessant wegens tal van elektronische problemen. Het CAN-bus systeem is allesbehalve foutvrij. Ook niet leuk als je elke dag je werk moet zien te bereiken (en weer terug).
Kortom, heb je een BMW als woonwerkverkeervoertuig, tracht er dan een 2de moto naast te hebben voor als je BMW een probleempje heeft.
Dat gezegd zijnde, er zijn behoorlijk veel mensen die met een BMW elke dag naar 't werk rijden, dus zo erg zal 't wel niet zijn.
(toch valt wel op dat de geruchten over elektr. probs met GSsen sterker en sterker worden)
groetjes van iemand die dagelijks verkeer doet met een ouwe mechanische R80GS
voor je voor een BMW kiest, ga wel eens na hoe 't zit met de agenda van de dealer waar je wilt gaan. Het is niet uitzonderlijk dat een klein onderhoud vier weken op voorhand gepland moet worden. Verder is het ook niet uitzonderlijk dat onderdelen meer dan een week op zich laten wachten, terwijl dealers van japanse motormerken je stukkne meestal de dag erna reeds binnen hebben!
Verder is een GS1200 niet zo erg interessant wegens tal van elektronische problemen. Het CAN-bus systeem is allesbehalve foutvrij. Ook niet leuk als je elke dag je werk moet zien te bereiken (en weer terug).
Kortom, heb je een BMW als woonwerkverkeervoertuig, tracht er dan een 2de moto naast te hebben voor als je BMW een probleempje heeft.
Dat gezegd zijnde, er zijn behoorlijk veel mensen die met een BMW elke dag naar 't werk rijden, dus zo erg zal 't wel niet zijn.
groetjes van iemand die dagelijks verkeer doet met een ouwe mechanische R80GS
Leap and the net will appear
Volgens mij zoekt Yami een R1100RT of R1100GS. Op zich zijn daar geen tot weinig problemen mee (uitzonderingen heb je altijd). Mijn R1150RT heeft me nog nooit in de steek gelaten, dus een extra motor voor het geval je BMW het begeeft lijkt me overdreven.
De meeste motorzaken zitten rond deze tijd wel heel erg vol met afspraken voor de werkplaats, maar dat is overal wel zo.
De meeste motorzaken zitten rond deze tijd wel heel erg vol met afspraken voor de werkplaats, maar dat is overal wel zo.
F800GS
Re: vershil rt - gs
Het grote verschil is dat je terug het echte gevoel hebt van het moto rijden. Terug de wind en de natuurelementen volledig voelen! HetDenzel schreef:Hoi Ludo,
Grtn Denzel
De GS is een plezier om te rijden
Ludo
R1150GS
Scotland Rider 2006

Scotland Rider 2006

Allen,
Het voornaamste is dat ik na bijna 8 jaar op een toermachiene eens iets anders zou willen. Mijn nummero uno eis aan een motor is; een gebruiksvriendelijke aandrijving. Ik verwacht niet van een motor dat hij mij droog houd, dan neem ik de auto wel. Stefke heeft met een Pan gereden en schrijft dat voeten en onderbenen in het straat
vuil zitten. Dat heb ik met de FJR ook. Maar hoe zit het met de bescherming van het bovenlichaam tegenover de Pan Stef?
yami
Het voornaamste is dat ik na bijna 8 jaar op een toermachiene eens iets anders zou willen. Mijn nummero uno eis aan een motor is; een gebruiksvriendelijke aandrijving. Ik verwacht niet van een motor dat hij mij droog houd, dan neem ik de auto wel. Stefke heeft met een Pan gereden en schrijft dat voeten en onderbenen in het straat
vuil zitten. Dat heb ik met de FJR ook. Maar hoe zit het met de bescherming van het bovenlichaam tegenover de Pan Stef?
yami
Ik heb ook met twe pan's gereden.
het is geen vergelijk tussen een gs en een pan, in geen enkel opzicht.
De gs is een motor in al zijn opzichten dus ook als het regent, nat nat en nog eens nat, volledig als het goed doorregent. gewoon pakje aantrekken en het is opgelost
J
het is geen vergelijk tussen een gs en een pan, in geen enkel opzicht.
De gs is een motor in al zijn opzichten dus ook als het regent, nat nat en nog eens nat, volledig als het goed doorregent. gewoon pakje aantrekken en het is opgelost
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Hoe is ie?
de nieuwe GSA 1200 ? Gewoonweg schitterend ! Is nu mijn derde moto na een GS 1150 en een GS 1200 en heb er nog géén moment spijt van gehad. Overtreft de vorige 2 in alle aspekten inzake (zit)komfort, rijgedrag, windbescherming (met touratech opzetschermpje). Ben nu net 1 jaar en een kleine 20 000 km verder en kan alleen maar bevestigen dat ik met deze moto zal blijven rijden. Net terug van een 6-daagse trip richting Zwarte Woud. Fully loaded, mét passagier, flink gassen op de autobahn (+ 160) en gekombineerd stevig trippen en rustig wandelen op de bochtige wegen tegen een gemiddeld verbruik van 5,12 liter. Voorbeeldig ! Oliepeil nu na net géén 10 000 km nog steeds op maximum. Dus olieverbruik NUL KOMMA NUL. Tegelijkertijd een goeie kledij-test gehad wegens uren in de gietende regen : streetguard laat géén druppel door ! En BMW-bluetooth-helm bleef kreukvrij alle gps -info en gsm-verkeer doorgeven...Am I the lucky boy ? of moet ik gewoon hout vasthouden en hopen dat het blijft duren...
ik rij reeds 5 jaar met gs en gebruik motor voor woon-werkyami schreef:Dag allemaal,
yami
zalig man!!!
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
den bakker
da's nog eens gesproken!!! hier na 6 maanden en 12,5K niets dan positieve ervaringen met de GSA. met de streetguard hetzelfde! we kankeren dan wel eens op de prijs van die dingen maar het mag gezegd:haté schreef:de nieuwe GSA 1200 ? Gewoonweg schitterend ! Is nu mijn derde moto na een GS 1150 en een GS 1200 en heb er nog géén moment spijt van gehad. Overtreft de vorige 2 in alle aspekten inzake (zit)komfort, rijgedrag, windbescherming (met touratech opzetschermpje). Ben nu net 1 jaar en een kleine 20 000 km verder en kan alleen maar bevestigen dat ik met deze moto zal blijven rijden. Net terug van een 6-daagse trip richting Zwarte Woud. Fully loaded, mét passagier, flink gassen op de autobahn (+ 160) en gekombineerd stevig trippen en rustig wandelen op de bochtige wegen tegen een gemiddeld verbruik van 5,12 liter. Voorbeeldig ! Oliepeil nu na net géén 10 000 km nog steeds op maximum. Dus olieverbruik NUL KOMMA NUL. Tegelijkertijd een goeie kledij-test gehad wegens uren in de gietende regen : streetguard laat géén druppel door ! En BMW-bluetooth-helm bleef kreukvrij alle gps -info en gsm-verkeer doorgeven...Am I the lucky boy ? of moet ik gewoon hout vasthouden en hopen dat het blijft duren...
het is oerdegelijk materiaal.
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
Dag Yami, ik zal nu ook eens iets zeggen. Ik heb 2 RT's gehad, een 850 en een 1150. 1150 had amper 16.000 km en was 4 jaar oud toen ik hem heb verkocht. Waarom: in het tussenseizoen was het aangenaam rijden op die RT, de zomer vond ik net iets té warm, te weinig wind/lucht vond ik. Voor de rest: een prachtmachine. Ik ben overgeschakeld naar een 1200 GS. Waarom: vrijheid, gemakkelijk hanteerbaar, licht. Nu ervaar ik het als 'echt motorijden' (alhoewel ik al 30 jaar rijd). Met de RT ben je eerder verplicht om op de asfaltwegen te blijven terwijl met de GS je al iets andere wegen kan nemen. Je ziet meer van de natuur (de bosjes) en je weet dat dat jou en je partner ten goede komt
.
GS is echt een verslaving. Mijn vrouwke zat graag op de RT en was in het begin tegen de GS. Met een beetje sleutelen en de moto op 'jullie stand' te zetten zit je als passagier zeker zo goed (als het niet beter is) als op de RT. Er is geen enkele GS die uit de winkel komt en waaraan je niet wat sleutelt tot hij met je zin is. Eindelijk is het mij gelukt en ik wil hem nooit meer kwijt. Hopelijk neem je de juiste beslissing.
Succes
GS is echt een verslaving. Mijn vrouwke zat graag op de RT en was in het begin tegen de GS. Met een beetje sleutelen en de moto op 'jullie stand' te zetten zit je als passagier zeker zo goed (als het niet beter is) als op de RT. Er is geen enkele GS die uit de winkel komt en waaraan je niet wat sleutelt tot hij met je zin is. Eindelijk is het mij gelukt en ik wil hem nooit meer kwijt. Hopelijk neem je de juiste beslissing.
Succes