Schokkend rijden bij constante snelheid

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
iapyx

Schokkend rijden bij constante snelheid

Bericht door iapyx »

Na het forum te hebben doorlezen, vraag ik me af of er nu echt geen doeltreffende remedie (oplossing) is .

Ben namelijk nog maar juist in het bezit van een 1150 GS (tweedehands ) en dit probleem verveelt me toch. Voor de rest een prima machine.
MiGSel
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Met de deur in huis noemen ze dat zeker? :roll:

Ook goeienavond, ik ben Michel en als je wat meer uitleg geeft over je probleem, krijg je hier wellicht nuttige tips.

En als je dan toch bezig bent, kan je misschien jezelf een beetje voorstellen aan de bende hier :wink:

Salut,
Michel
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

welkom!...

misschien wat exacter info...
=> type moto
=> snelheid
=> toerental
=> versnelling
=> ouderdom motor
=> uw beroep en inkomen
=> alle tel.nummers van uw vriendinnen

...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

eu JH.
een beetje last van de maag:mrgreen:

heeft net een 1150GS gekocht (tweedehands) staat er in zijn berichtje 8) :lol:

eens binnen brengen bij een goede dealer
en deftig onderhoud laten op uitvoeren
uw probleem zal wel van de kaart zijn

en ja graag een kleine vorstelling van U zijde :wink:
maar daarom niet minder welkom op het forum :idea:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

tip 1: goede dealers zijn schaars, diegene die er wel zijn hebben of nemen nauwelijks de tijd voor een fatsoenlijke afstelling. Zoek dus een goede dealer
tip 2: kleppen synchroon zetten, ietsje ruimere speling dan opgegeven - dus inlaat +/- 0.020 en uitlaat 0.030-35. gasklephuizen op stationair en bij 2500tpm synchroon zetten, TPS afstellen op +/- 370mv
tip 3: zorgen dat je boven of onder de 3000 tpm rijdt dan heb je er nauwelijks last van
tip 4: sommigen beweren dat bepaalde bougies (Brisk, Halo) het fenomeen doen verminderen of zelfs oplossen, maar dat lijkt me sterk, deed bij mij alleszins niets :?
tip5: Check op aanzuigen valse lucht langs de inlaatcollectoren, indien dit het geval is is de moto nauwelijks fatsoenlijk af te stellen. :cry:
tip 5: Carbu's opzetten en die fucking injectie erafgooien, verbruik gaat wel ietsiepietse omhoog, en de inhoud van uw bankrekening drastich omlaag :shock:
tip 6: Honda kopen en hopen dat niemand je herkent onderweg.... :oops:

Je rijdt met ne moto rond die bestaat uit 2 emmers van bijna 600cc die voorzien worden van een heel arm mengsel ivm milieu en verbruik. Bovendien is de gebruikte injectie niet de meest verfijnde, gebruikt een tamelijk "grove" mapping. KFR helemaal eruit krijgen kan niet. De Twin Spark is iets beter, maar zelfs de 1200 heeft er nog last van, zij het in mindere mate. Makkelijkste is ermee leren leven.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
VFooR

Bericht door VFooR »

Hoi,

Ik ben in het bezit van een GS1150 sinds mei. Mij viel dit ook op. Ik kreeg er meteen grijs haar van.

Maar na enkele weken rijden en toeren en navraag bij de dealer, lijkt het een typisch fenomeen te zijn bij de GS'en. Maar vrijwel elke injectiefiets kan dit voorhebben...de ene minder dan de andere. Tevens is de cc behoorlijk groot en dat, zoals hierboven beschreven.

Je zal er wellicht aan gewoon geraken, zoals ik na een paar weken. Je kan tevens zorgen dat je wat meer of minder toeren draait rond het kritieke punt. Vanaf 4000 toeren is het over (op de autostrade heb je er geen last van).

Ontdek vooral de kwailteiten dat die GS je gaat bieden: sturen, toeren, spelen,...

Ik kom van een VFR en vond dat een topmachiene. Maar deze motor heeft meer klasse, uitstraling en gevoel.

Ik versta je frustratie. Geef het nog enkele dagen en het waait langzaam over.

BTW: mijn VFR800 dit dit ook...wel iets minder. Het is maar om te zeggen.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Is zelfs iets waar mijn VFR last van heeft. Kan behoorlijk irritant zijn.

TIP: goed doorgassen en dan remmen, doorgassen en remmen. Heeft je dealer er ook iets aan, nl. verkoop van remblokjes. :twisted:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
George Michael

Bericht door George Michael »

Heb ook gemerkt wanneer ik Vpower (Shell) tank KFR minder is, echt stukken minder. V power heeft in NL een octaangetal van 97, in Duitsland zelfs 100. Euro 98 tanken geeft ook een verschil. Dat vind ik tenminste. :D Als je op het forum verder kijkt is er een heftige discussie over het gebruik van verschillende benzines. Ik blijf lekker V power tanken :D
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ik denk toch dat het hier allemaal te ver gezocht wordt :(

eens alles afstellen en regellen moet dat schokken doen ophouden.

als uw versnelling te hoog is en snelheid te laag is het te begrijpen
Ik vermoed nu wel dat het niet zo een geval is.

graag toch effe een tegenreactie van de topicstarter over het schokken en eventueel genomen oplossing :idea:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
one-one

Bericht door one-one »

nooit geen problemen met gehad
ride with pride
one-one
gsa 1150
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

one-one schreef:nooit geen problemen met gehad
Ik eerlijk gezecht ook niet,moet er wel bijzeggen,een GS rijdt nu eenmaal anders dan een 4 cylinder,m'n K1100RS reedt ook smeuiger,maar na dat m'n GS warm gereden is,kom ik zelden onder de 4.000T/Min. en dan trilt hij nix en schokt hij ook niet,wat normaal is voor een twin,rij maar is met een Ducati,of een Harley,dan weet je maar pas wat schokkerig rijden is!!!
Een GS is,warm rijden,en het gas erop,niet in 5de tegen 60Km/u"kachellen"daarvoor is hij niet gemaakt, en die 6de schakel ik enkel in op autostrade boven de 130Km/u,voor de rest blijf ik daar af!!!KFR???Ik ken het niet,waarschijnlijk omdat ik altijd 98 octaan tank zeker :wink: :lol: mijne GS heeft er géén last van!!!
"GS love it or leave it",een karakterfiets rijdt nu éénmaal niet als een"grijze muis" :wink:
Frank :)
MM GS

Bericht door MM GS »

heb een soortgelijk fenomeen op dit moment op de gs ...

3 a 4000 toeren, lekker doorrijden en dan willen inhalen, effi gas erop om te kunnen vooruit gaan en dan : bweeeuurk, niets, nikske , geen power en braafjes terug achter de voorligger rijden ! niet alleen ferm balen, maar ook nog eens gevaarlijk !
zelfs in stilstand is het fenomeen hoorbaar !

dealer dacht dat dit aan de injectie ligt en stelt voor ze maar ineens allebei te vervangen ! ?

mvg
mm
gs 1200 11/2005 (binnenkort einde garantie en dan zal het wel opgelost worden zeker ?? )
:x
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

Als het rechter gasklephuis uitgesleten is, kunt ge proberen afregelen zoveel ge wilt !!!
Mc B
Contacteer:

Bericht door Mc B »

rij je op dat moment over kasseien? Misschien ligt het daaraan...

:wink:
Leap and the net will appear
MM GS

Bericht door MM GS »

neen, niet enkel op kasseien, altijd en overal !!

vanaf 3.500 toeren tot 4500 verslikt hij zich ferm (enkel als k echt gas open trek)
langzaam meer gas geven = alles ok
Dirk Pauwels

MM GS schreef:neen, niet enkel op kasseien, altijd en overal !!

vanaf 3.500 toeren tot 4500 verslikt hij zich ferm (enkel als k echt gas open trek)
langzaam meer gas geven = alles ok
Benzine filter al eens vervangen? Hoeveel km heeft de moto?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
MM GS

Bericht door MM GS »

motor heeft 4400 km op de eerste teller (na schuiver) en nu 3700 op de nieuwe teller.

onderhoud 10.000 km is net uitgevoerd dus normaal is benzinefilter in orde ? of mag ik daar niet zomaar vanuit gaan ???
misschien dat k beter zelf de filter eens openhaal en propermaak ... als dat niet te moeilijk is ...
motor is nog in garantie (nog 4 maand) maar alle probleempjes die zouden kunnen voorvallen worden dan gemakkelijk op die schuiver gestoken !

heb ondertussen ook 98 getankt ipv 95 maar geen verschil !

thx 4 the info
MM GS

Bericht door MM GS »

OPGELOST !

geen benzinefilter, geen kleppen, geen injectie probleem ...

doodleuk 1 bougie laten vervangen tijdens n (niet afgesproken) speedservice bij bmw te A. en alles klaar !
k ben terug verheugd te kunnen melden dat er nog mensen zijn die horen aan n motor wat er mis mee is ... en dat dan ook nog rap en goed kunnen verhelpen !!
dit kan toch niet van alle dealers gezegd worden ! :twisted:

dus dealer R, je bent een klant kwijt ! :shock: en ik kan voor de vierde keer van dealer wisselen.

greetz

@ iapyx : hoop dat jou probleem ook verholpen is !
Dirk Pauwels

MM GS schreef:OPGELOST !

geen benzinefilter, geen kleppen, geen injectie probleem ...

doodleuk 1 bougie laten vervangen tijdens n (niet afgesproken) speedservice bij bmw te A. en alles klaar !
k ben terug verheugd te kunnen melden dat er nog mensen zijn die horen aan n motor wat er mis mee is ... en dat dan ook nog rap en goed kunnen verhelpen !!
dit kan toch niet van alle dealers gezegd worden ! :twisted:

dus dealer R, je bent een klant kwijt ! :shock: en ik kan voor de vierde keer van dealer wisselen.

greetz

@ iapyx : hoop dat jou probleem ook verholpen is !
Tja op nog geen 10000km kan het nie aan de filter liggen, die wordt normaal pas op 40000 vervangen. En die kun je niet opdoen en reinigen...
En gij of uwen dealer vragen zich niet af hoe het komt dat het aan de bougie lag? Op nog geen 10000km? Stond die vet? Want dan zou het toch de injectie kunnen zijn etc....Of het komt idd door de schuiver, die je overigens niet had vermeld....
Hopelijk is het opgelost.....
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

MM GS schreef:dus dealer R, je bent een klant kwijt ! :shock: en ik kan voor de vierde keer van dealer wisselen.

greetz

!

uw dealer was u misschien liever kwijt, en wilde daarom geen juiste diagnose stellen :oops: :wink:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Plaats reactie