Roemenië tripje

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
indenhemel

Roemenië tripje

Bericht door indenhemel »

We ( ik en mijn goede vriend Stan, AT-rijder) zijn nu net een weekje terug van de 2-weekse reis naar en door Roemenië. Vorig jaar zijn we door een groot stuk van oost europa gereden, dit jaar enkel naar en in Roemenië.
In Düsseldorf de trein genomen naar Wenen genomen om dan de kortste rit te nemen (door Hongarije) naar Borsa, in Roemenië. Hier woont een belg die ik via het net heb leren kennen en daar konden we overnachten en onze banden wisselen (naar off road banden).
Tijdens de trip naar Borsa gaf de AT van Stan het nog een keer op en toen bleek dat er een stekker van de CDI unit was doorgebrand, dus deze ook nog effe in Borsa gemaakt (draden aan elkaar gesoldeerd )
Van hieruit begon de trip doorheen (bijna) het gehele land om dan terug in Borsa te eindigen.
Onderweg hebben we zo veel mogelijk de verharde en drukke wegen vermeden. Hebben tot in tegenstelling met vorig jaar, zeer mooie stukken off road gehad. Sommige stukken was het best spannend en hard werken om er door te geraken. Jammer genoeg hebben we van deze stukken geen foto's omdat we toen om een of andere reden steeds zonder water camelbag) kwamen te staan en door de hitte we enkel nog wilden rijden ipv stoppen voor een fotootje.... tja +45°C was er soms toch echt teveel aan....Zulke taferelen hebben we een keer of 3 - 4 meegemaakt, dan kwamen we compleet uitgeput en oververhit aan in een dorpje, stoppen aan een kioskje om drinken te kopen en onder een boompje uit te rusten. Vooral de laatste week was het vrij erg en hebben we minder foto's dan van de eerste week. Blijkbaar is het op een gegeven moment bijna 50°C geweest en dat hadden we geweten !! 6-8 ltr vocht naar binnenwerken was dan ook dagelijkse kost.
enkele fotookes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
offshore_class1

Bericht door offshore_class1 »

Met BESTE dank voor de informatie en de ontvangst :!: :!: :!:
Wens U het allerbeste :wink:
Vriendelijke groeten,
Jo :wink:
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
indenhemel

da's geen probleem, graag gedaan !!!
J
Contacteer:

Bericht door J »

GA je niet meer foto's online zetten ergens op een webstek?

Ik heb wel zin in nog meer foto's. Roemenië moet wel zeer basic zijn. Hoe was het met de veiligheid daar, of laat ik me dan iets wijsmaken?

J
indenhemel

M'n collega reiziger gaat de foto's normaal op zijn site zetten ('k weet alleen nog niet wanneer).
In ieder geval staat er een klein reisverslag op van vorig jaar, en van zijn solo reis door Australië)
zie: http://home.planet.nl/~stanbraak/
Plaats reactie