Xenon perikelen
Moderator: GVN
-
Sven 12RT
Eén van m'n xenons had de voorbije week kuren. (12RT heeft 2 lampen)
Ofwel startte de lamp gewoon, en dan maar hopen dat ze bleef branden de rest van de rit, ofwel hoorde ik een soort van electrische knal/vonk en geen licht als gevolg.
Bleek dat de draad met hoogspanning geplet werd tussen de balast en de voorvork. Ik vermoed dat als het stuur naar rechts gedraaid stond, er kortsluiting ontstond. M'n eigen onvoorzichtigheid.
De draad is weer netjes verpakt en de hele kabelwinkel werd anders vastgemaakt, veilig weg van het vork.
Ofwel startte de lamp gewoon, en dan maar hopen dat ze bleef branden de rest van de rit, ofwel hoorde ik een soort van electrische knal/vonk en geen licht als gevolg.
Bleek dat de draad met hoogspanning geplet werd tussen de balast en de voorvork. Ik vermoed dat als het stuur naar rechts gedraaid stond, er kortsluiting ontstond. M'n eigen onvoorzichtigheid.
De draad is weer netjes verpakt en de hele kabelwinkel werd anders vastgemaakt, veilig weg van het vork.
-
DJAIRO
-
edargpu
GEKOCHTDJAIRO schreef:Hallo Edargpu3,
Ik zie dat jij zo een"movertje"hebt om onder de middenbok te zetten!
Is dat nu echt iets practisch,want ik moet in mijn stalletje altijd een hele operatie uitvoeren om mijne GS te draaien om terug buiten te rijden!!!
Waar heb je dat gekocht en hoeveel betaald???
Bedankt hé!!
Frank
'k heb da zelf gemaakt tis te zeggen mijn Broer heeft het gefikst.
Vier dubbele wielen gehaald die elk zo een 80KG kunnen dragen en de rest heeft Broerke gelast en geplooid
Prijs kan ik niet exact meer zeggen maar heeft me enkel de vier wielen gekost +/- 45€.
Heel handig is het wel want zo kan ik de motor aan de kant duwen zodat 't vrouwke haar koekendoos ook nog binen kan.
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
Mijn ganse set is al een tijd terug gestuurd ter herstelling - nazicht ( was reeds eerder terug gestuurd).... hoor er totaal niks meer van. Vrees dat ik alles kwijt ben, zowel mijn verlichting als mijn geld....zonde. Kan John bij treden in zijn ongeloof dat iemand zo weinig interesse en nonchalance aan de dag kan leggen.
" Gelijk" krijgen is moeilijker dan hebben
ongeloof...
alle spullen teruggestuurd, en nu hoor je niets meer ?
ik stuurde een mailtje aan meccatune, kreeg binnen de twee uur een coulance-antwoord, en viel bijna achterover van ongeloof... zo snel !
om mijn set te herstellen zit ik in nood van wisselstukken (ballast) en wil ze bij meccatune.nl bestellen
helaas, onze "vriend" pascal reageert op geen enkele mail meer...
ik geef het op, heb één jaar xenonplezier gehad en ben 140 € kwijt, tenzij iemand mijn lamp (H7) wil overnemen voor 30 €... dan is t maar 110 €
op die basis wil ik geen handel doen, wat een nonchalance, of is t oplichterij ?
alles wordt er afgegooid, en originele lamp zit er alweer in
moraal: als je met een hollander zaken doet, en je bent niet bedrogen, dan is hij t vergeten
ik stuurde een mailtje aan meccatune, kreeg binnen de twee uur een coulance-antwoord, en viel bijna achterover van ongeloof... zo snel !
om mijn set te herstellen zit ik in nood van wisselstukken (ballast) en wil ze bij meccatune.nl bestellen
ik geef het op, heb één jaar xenonplezier gehad en ben 140 € kwijt, tenzij iemand mijn lamp (H7) wil overnemen voor 30 €... dan is t maar 110 €
op die basis wil ik geen handel doen, wat een nonchalance, of is t oplichterij ?
moraal: als je met een hollander zaken doet, en je bent niet bedrogen, dan is hij t vergeten
-
John
- Contacteer:
Even gaan grasduinen op het net en ook ik ben er wat van aangedaan. Ook ik heb mijn lesje geleert.
Citaat van: LeonVEETEE op 7 februari 2006, 21:05:26
ff beetje offtopic: Meccatune/Day-Vision zit in IJsselmuiden op de Kwikstaart nr 22.
Er staat nu een advertentie op Marktplaats van Tuning4car met exact dezelfde xenonsets als Meccatune/Day-Vision en die zit op Kwikstaart nr 26!
Is dit gewoon hetzelfde pand onder een andere naam of iemand die de xenonsets bij de buren haalt en zelf (door)verkoopt?
Tekst van de advertentie is ook gewoon precies t zelfde net zoals de prijzen.
3 maanden geleden ben ik nog geweest voor mijn xenonset.
Kwikstaart 22 en 26 in ijsselmuiden zijn gewone woningen in een woonwijk!
Pascal (Meccatune) zit op 22, verkoopt de xenonsets gewoon thuis.
De buurman (Tuning4car) had volgens mij een eigen garage aan de woning, hiermee wil hij de voordelige inbouwservice bieden.
Correct me if i'm wrong!
-
moh_fan
- Contacteer:
Volg deze topic nu al een tijdje... erg vervelend allemaal voor de gedupeerden.
Met name de laatste berichten wekte mijn nieuwsgierigheid om eens een beetje te gaan Google'en.
Hier lees je misschien wel interessante info om de man te contacten.
De soort van bedrijfsvoering (bedrijf aan huis, erg scherpe prijzen, wisselende tel.nr.'s, veranderende naamsvoering) kwam ik ook nogal eens tegen bij computer-supplies-stores
toen ik nog regelmatig wat pc's in elkaar knutselde...
P.s. Kom er net achter dat ik dezelfde link als John post
Met name de laatste berichten wekte mijn nieuwsgierigheid om eens een beetje te gaan Google'en.
Hier lees je misschien wel interessante info om de man te contacten.
De soort van bedrijfsvoering (bedrijf aan huis, erg scherpe prijzen, wisselende tel.nr.'s, veranderende naamsvoering) kwam ik ook nogal eens tegen bij computer-supplies-stores
toen ik nog regelmatig wat pc's in elkaar knutselde...
Niet álle Hollanders zijn zo hoor.moraal: als je met een hollander zaken doet, en je bent niet bedrogen, dan is hij t vergeten
P.s. Kom er net achter dat ik dezelfde link als John post
hollanders...
nee, niet alle hollanders zijn zo ...
bovendien, roosendaalers reken ik nog niet bij de échte
bovendien, roosendaalers reken ik nog niet bij de échte
-
edargpu
Re: ongeloof...
You've got PMkhwb851 schreef:alle spullen teruggestuurd, en nu hoor je niets meer ?
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
Johannetje
Re: ongeloof...
Ik begrijp heel goed dat jij/jullie kwaad zijn op meneer Meccatune.khwb851 schreef:alle spullen teruggestuurd, en nu hoor je niets meer ?
Jammer is wel dat je iedereen over 1 kam scheert. Overigens heb je Hollanders en Nederlanders. Ken je het verschil ?
Mijn moraal is:
Je hebt slechte en goede Belgen en goede en slechte Vlamingen enz.
Ben vooral kwaad op Pascal van meccatune en laat mij/ons er buiten !!
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.
Garmin Zumo 550 Europe
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Garmin Zumo 550 Europe
Pascal van Meccatune
Ik ben niet kwaad op de Nederlanders, noch op de Hollanders en ook niet op Meccatune. Vind het alleen spijtig van mijn verlichting , mijn centen , alle gedane moeite van John en de geleverde inspanningen van mijne vriend die telkens de ganse boel heeft ingebouwd, terug uitgebouwd, weer in om tot de vasstelling te komen dat alle moeite voor niks was.
" Gelijk" krijgen is moeilijker dan hebben
-
Johannetje
Re: Pascal van Meccatune
Dag Luc,Lucdeepee schreef:Ik ben niet kwaad op de Nederlanders, noch op de Hollanders en ook niet op Meccatune. Vind het alleen spijtig van mijn verlichting , mijn centen , alle gedane moeite van John en de geleverde inspanningen van mijne vriend die telkens de ganse boel heeft ingebouwd, terug uitgebouwd, weer in om tot de vasstelling te komen dat alle moeite voor niks was.
Ik heb deze topic lang gevolgd zonder inbreng, maar hier toch eentje van mij. M.i. zijn jullie heel terecht kwaad. Dit is geen stijl en riekt naar....
Er is misschien een andere mogelijkheid cq andere weg te bewandelen om bv. gewoon jullie geld terug te krijgen.
Als het gaat om een garantiekwestie is de Nederlandse wet daar heel duidelijk en stellig over. Als je een product koopt mag je er vanuit gaan dat dat product in orde is en een redelijke tijd blijft werken. Dit is ongeacht garanties die een bedrijf zelf wilt geven.
Kijk eens even of Meccatune bij een NL brancheorganisatie is aangesloten cq bij keurmerk Thuiswinkel waarborg (moet op de site te zien zijn)
Via de brancheorganisatie is mogelijk een klacht neer te leggen.
Het feit dat ik veelal excuses zie opkomen is bijna standaard voor firma's die problemen hebben met geleverde spullen. Het is altijd iets/iemand zijn schuld behalve die van de firma zelf. (Het was vakantie, ik lees mijn mail niet zo vaak uit, we hebben zieken, ik ben ziek geweest, onze leverancier heeft problemen, het gaat allem aal goed komen meneer,..... etc etc.)
Misschien is Meccatune een goed en bonafide bedrijf, maar als je geen garantie of service kan verlenen aan zoveel aankopen ineens moet je dat spul maar niet verkopen. Want ik weet dat er enorme winsten op gemaakt worden. Ik weet dat van een vriend van me die in de auto-assescoire-handel zit.
Via de NL Kamer van Koophandel kun je tegen betaling van rond de 4 euro alle gegevens van het bedrijf krijgen inclusief eigenaar etc....
Heel vervelend is ook nog dat John heeft bemiddeld, ik heb dat pas gedaan bij een alarmsysteem, maar dat ging maar om 30 euro per systeem en gelukkig marcheren die allemaal goed. John treft uiteraard geen blaam maar is er zo ongewild bij betrokken en wordt hij figuurlijk gestraft voor zijn hulpvaardigheid, dus mijns inziens dubbele minpunten voor meneer Meccatune. Ik denk ook dat John zijn handen eraf moet trekken. John, je hebt je uiterste best gedaan, hier kun je niets aan doen. Pascal moet zich vooral aangesproken voelen.
Wat te doen;
- klacht indienen brancheorganisatie en een brief met alle namen en klachten in kopie aan de firma sturen, niet emailen, brief sturen en aangetekend.
- 1 Woordvoerder aanstellen en die het papierwerk en als correspondentieadres laten fungeren, dit voorkomt "verdeel en heers "door de firma.
- Indien je kan een jurist in de arm nemen. Het gaat toch om grote bedragen vind ik.
- Alle gegevens opvragen bij NL Kamer van Koophandel (KvK)
Ik ben altijd bereid nog wat extra info/advies te verstrekken over consumentenrecht als dat nodig is.
Ik wens jullie sterkte met de afwikkeling van deze vervelende kwestie.
Ik leef met jullie mee.
De groenten.
Johan
Garmin Zumo 550 Europe
Garmin Zumo 550 Europe
-
Johannetje
Re: Xenon
Nog even een aanvulling.
probeerde vandaag op http://www.meccatune.nl in te loggen. De website lijkt uit de lucht...tijdelijk of misschien wel fai......gestopt ?
groetjes
Johan
probeerde vandaag op http://www.meccatune.nl in te loggen. De website lijkt uit de lucht...tijdelijk of misschien wel fai......gestopt ?
groetjes
Johan
Garmin Zumo 550 Europe
Garmin Zumo 550 Europe