Groeten naar oldtimers.!!!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Don Quichot

Groeten naar oldtimers.!!!

Bericht door Don Quichot »

Hoe zou het toch komen dat als ik op een van mijn oldtimers rijdt (ook met licht aan) er weinig of geheel niet gegroet wordt.
De oldtimer is toch de stamvader van de hedendaagse motorfiets.
Word je misschien als oldtimer rider niet voor vol aangezien en op de R1100S wel,ik weet het niet.
Rij defensief en voorzichtig
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

jaloezie....(?)
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

geen last van

steevast krijg ik van ECHTE motorrijders een groet
of ik nu met oudje of nieuwtje onderweg ben
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

vergeet ook niet dat velen die nu op de baan zijn enkel zomerrijders zijn... dus bang om hun stuur los te laten
Afbeelding
sprint

Re: Groeten naar oldtimers.!!!

Bericht door sprint »

Don Quichot schreef:Hoe zou het toch komen dat als ik op een van mijn oldtimers rijdt (ook met licht aan) er weinig of geheel niet gegroet wordt.
Word je misschien als oldtimer rider niet voor vol aangezien en op de R1100S wel,ik weet het niet.
Ik krijg op mijn oudjes niet meer/minder motorgroeten dan met mijn oude K.

't Zal uw gedacht zijn, of de streek waar je rond tuft :wink:
Marnix.

Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

(misschien herkennen ze u ....
Afbeelding
Don Quichot

Bericht door Don Quichot »

sprint schreef:
Don Quichot schreef:Hoe zou het toch komen dat als ik op een van mijn oldtimers rijdt (ook met licht aan) er weinig of geheel niet gegroet wordt.

Ik moet zeggen t'zijn meer de snellerijst kokers die niet groeten dan de (sportive)toerrijder.
Rij defensief en voorzichtig
sprint

Bericht door sprint »

Don Quichot schreef:
sprint schreef:

Ik moet zeggen t'zijn meer de snellerijst kokers die niet groeten dan de (sportive)toerrijder.
Ze denken misschien dat we met een bromfiets op zwier zijn :grin:
Marnix.

Afbeelding
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Ja juist.
Heb vant wiekent bij de treffens van Zelzaten en Hamme ook heel veel zeeeer sympathieke bikers en biksters tegengekomen.
Maar ook krampachtige handen aan het stuur gasten.
De wereld word een pak egoistiser he, maar laten wij ons daar vooral niet door verleiden, en laat zij vooral onze dag niet vergallen :!: :lol:
Keep on roling de jonges, en keep on greeting, ik doe dat ook :!:
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
loose-fur

Bericht door loose-fur »

Dat gezwaai vanachter het stuur heb ik eigenlijk altijd een meewarrig fenomeen gevonden. Volgens mij is het ontstaan in de jaren ’60-‘70, toen de integraalhelm werd geboren. Gezichten waren plots niet meer herkenbaar en er werd wel eens vaker naar een vreemd persoon gezwaaid in plaats van diegene die ze dachten te kennen. Oeps, t’is hem nie!Om het iets makkelijker te maken begonnen ze dan maar naar iedere motard te zwaaien onder de romantische gedachte: wij, avonturiers onder elkaar.
Mijn vader zaliger reed net na de tweede wereldoorlog op een BSA m20, zo’n ploffende ééncylinder die de Engelsen achter gelaten hadden bij de plaatselijke oud-ijzer boer. Hij reed ermee omdat er geen andere –betaalbare- alternatieven waren. Avontuur was met zo’n ding niet ver te zoeken, maar gelukkig waren er wel meer ridders op weg met een dergelijk samengeprutste rammelkast. Samen onderdelen uitwisselen of elkaar naar huis slepen.
Toen ik jááren later mijn eerste motor kocht, merkte hij, mijn vader, als zeventiger voor het eerste het handjes-zwaaien fenomeen op. Hij vond het erg vermakelijk. Waarom doen ze dat?, vroeg ie. Euhh.., uit solidariteit, antwoordde ik. Hij vroeg me of ik dan ook zou zwaaien mocht blijken dat achter het stuur van de tegenligger de grootste oetlul van vlaanderen zit? Een kerel die zonder helm op zijn kop de achterlijkste dreumes van het heelal blijkt te zijn. Je kan voor zo iemand stoppen, wanneer ie na het zwaaien uit de bocht gegaan is, maar je gaat toch zelf niet zitten zwaaien?, vroeg pa.

Vorig jaar stond ik voor het eerst in twintig jaar motorrijden met pech langs de kant. Het was aardig weer en er zaten behoorlijk wat motards op de weg Ieper-Zonnebeke. Allemaal, inderdaad, vrolijk zwaaiend toen ze me passeerden. Eén zwaaide niet maar kneep zijn remmen dicht en keerde terug (hij vloog nogal snel voorbij). Een sympathieke kerel op een Buell. Hij woonde in de buurt en was onmiddellijk bereidt om mij en mijn lekke voorband terug op weg te helpen. Bij een pint achterna kwamen we op het onderwerp: zwaaien. Zwaaien is voor jeanetten, zei ie. En ik vrees dat ik hem gelijk moet geven.
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

:razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :grin: :grin: :grin: :grin:
Schoon verhaal Loose :-P :-P

Mor :

Waar zittem de moraal dervan :wink: :roll:
Francis, r12rt

My answer is NO !
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Juist :!: :salut:

Want in "den ouden tijd" waren der geen janette zekerst, Schalkse :-P :grin: :pl: :clown:
Francis, r12rt

My answer is NO !
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

zondagmiddag aan het motohotel Oudenburg stond een silver rt1200 aan het gsm'en... Ook even gestopt met de vraag.."panne?"... Rijder lachtte vriendelijk en zei nee.... .Je kan nooit weten hé.. met een een bmw.
Afbeelding
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

loose-fur schreef: Je kan voor zo iemand stoppen, wanneer ie na het zwaaien uit de bocht gegaan is, maar je gaat toch zelf niet zitten zwaaien?, vroeg pa.
:lol:
Nil volentibus arduum
Plaats reactie