mich.Pilot Power

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JOANNES

mich.Pilot Power

Bericht door JOANNES »

Hallo,

Zoals de meesten,heb ik ook enkele vraagjes:
Ik bezit een R1150Rt van 2004 en ben een rustig rijder;is de Mich.Pilot Power geschikt voor deze moto en is de band ook zo slijtvast zoals de Mich.Pilot Road 2
Kan het kwaad dat je de originele maat 170/60/17 vervangt door 180/55/17 ?
Ik heb berekend dat de hoogteverhouding 3mm verschilt waardoor de omtrek van de band ook kleiner word !
Wat is het verschil tussen de Mich.Pilot Road 2 en de Mich.pilot Road 2 CT
Alvast bedankt voor enige reactie.
Grtjs?

Jan
Door een vriend met BMW,uit interesse ingelogd .
Iron Gonzo

Re: mich.Pilot Power

Bericht door Iron Gonzo »

JOANNES schreef:Hallo,

Zoals de meesten,heb ik ook enkele vraagjes:
Ik bezit een R1150Rt van 2004 en ben een rustig rijder;is de Mich.Pilot Power geschikt voor deze moto en is de band ook zo slijtvast zoals de Mich.Pilot Road 2
Kan het kwaad dat je de originele maat 170/60/17 vervangt door 180/55/17 ?
Ik heb berekend dat de hoogteverhouding 3mm verschilt waardoor de omtrek van de band ook kleiner word !
Wat is het verschil tussen de Mich.Pilot Road 2 en de Mich.pilot Road 2 CT
Alvast bedankt voor enige reactie.
Grtjs?

Jan
is niet geschikt voor een toermoto
kan geen kwaad maar de stuur eigenschappen veranderen, beter bij originele blijven
pilot road 2 heeft zachte flanken waardoor betere grip in de bochten
de CT moet ik U schuldig blijven (even kijken op de site van michelin :idea: )
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
K1200GT

Bericht door K1200GT »

I second that... Waarom een bredere band monteren, die waarschijnlijk niet optimaal past, mogelijk de snelheidsmeter beinvloedt (wegens de andere diameter) en zeker en vast een slechter weggedrag heeft (bredere banden zijn minder handelbaar) :? . Als je rustig rijdt, is een (zachte) PP weggegooid geld; hou het gewoon bij een Pilot Road of de 2CT. De 2CT heeft, zoals hier al in't lang en breed is beschreven, ( :idea: zoekfunctie "2 CT"), onder andere een harde compound in het midden en een zachte aan de randen. De boekskes staan vol met lofzangen over de 2CT :D Ik ga hem hoogstwaarschijnlijk op mijn K1200GT laten leggen ter vervanging van de BT-020s :D
JOANNES

Mich.Pilot Power

Bericht door JOANNES »

Bedankt voor de uitleg en zoals vermeld in een van de antwoorden,zal ik bij de originele maten blijven en enkel de vernieuwingen van een geschikte band opvolgen.
Mijn verontschuldigingen voor het feit dat er reeds over verschillende types van banden gesproken ( geschreven ) werd,maar ik heb tot heden geen internet thuis,dus moet ik het ( tussen de plooien ) op het werk doen,wat niet altijd gemakkelijk is !
Nogmaals bedankt.
Groeten,

Jan
Door een vriend met BMW,uit interesse ingelogd .
WimLT
Contacteer:

Re: mich.Pilot Power

Bericht door WimLT »

JOANNES schreef:Kan het kwaad dat je de originele maat 170/60/17 vervangt door 180/55/17 ?
Ik heb die bredere erop liggen en ondervind wel dat de motor iets minder wendbaar is geworden. Dat verschil is héééél klein, maar het is er wel. Trouwens alles went, hé.

Ik vind die bredere band wel een vet zicht, maar de bandenboer is er niet zo blij mee want die heeft merkelijk meer moeite om het wiel te (de)monteren :P

Ik ben net met de Pilot Road in de haarspelden van Oostenrijk gaan scheuren en die vergaat (ook vanachter) dus géén milimeter zowel op droog als nat wegdek 8) .
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
RBee

Re: Mich.Pilot Power

Bericht door RBee »

JOANNES schreef:Bedankt voor de uitleg en zoals vermeld in een van de antwoorden,zal ik bij de originele maten blijven en enkel de vernieuwingen van een geschikte band opvolgen.
Mijn verontschuldigingen voor het feit dat er reeds over verschillende types van banden gesproken ( geschreven ) werd,maar ik heb tot heden geen internet thuis,dus moet ik het ( tussen de plooien ) op het werk doen,wat niet altijd gemakkelijk is !
Nogmaals bedankt.
Groeten,

Jan
Betrapt :!:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
VFooR

Bericht door VFooR »

Een michelin PILOT POWER is een SPORTband voor op de baan. Ze worden standaard op een R1 gelegd. Deze banden leveren superieure grip en komen tot hun recht bij een uiterst sportieve rijstijl op straat en deels op circuit.
De pilot power 2CT kwam iets later dan de pilot power en is een iets verbeterde versie van de pilot power op vlak van grip op de kanten. Deze band levert nog iets betere grip dus en is voorzien voor sportmotoren met zeer veel PK's. Occasionele circuitrijders zijn hier het best mee gebaat.
Beide banden gaan minder lang mee (lees ergens tussen de 5000 en 9000km). De voorband gaat wel opvallend langer mee en haalt vlot de 10.000km

De pilot ROAD 2ct is een toer-sportband en bestemd voor RT's, Pan's, FJR's. Zij bieden RUIME en voldoende grip voor sportief rijden op straat. Je benut de gehele grondspeling van elke toermotor (voetsteunen, uiltaten,...) met een ROAD 2CT. Pas op circuit en bij uitermate sportief gedrag (bv... op zeer grote hellingshoek de gaskraan volledig openen); kan de band lichtjes beginnen schuiven.
Gaan wel langer mee dan de pilot power (2ct).

Hier kan je alles nog eens bekijken volgens wat michelin zijn banden catalogeert: http://two-wheels.michelin.com/2w/front ... 37&lang=EN
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Werner C

Amai

Bericht door Werner C »

Ség, VFooR... je lijkt er wel wat van te weten... Ik heb onlangs op advies Pirelli Sport Demons laten steken op mijn K1100LT... Tot nu toe érreg tevreden van, maar is dat ook terecht?
VFooR

Re: Amai

Bericht door VFooR »

Werner C schreef:Ség, VFooR... je lijkt er wel wat van te weten... Ik heb onlangs op advies Pirelli Sport Demons laten steken op mijn K1100LT... Tot nu toe érreg tevreden van, maar is dat ook terecht?
Is een band van verschilende jaren oud en bestempeld als een pure toerband. Biedt voldoende hoor, maar de huidige sporttoerbanden bieden nog betere grip. Wanneer je niet het onderste uit de kan haalt van de LT, zal je de demon steeds prima vinden. Mag je dus zeker behouden. De prijs zal vooral ineressant zijn. Sporttoerbanden zoals de BT021, roadtec Z6 en michelin Pilot Raod 2 zullen een pak duurder zijn, maar bieden superieure natte grip, veel feedback en een zeer stabiel rijgedrag.
Proberen mag je zeker eens doen. Staat het je niet aan, keer je terug naar de demon.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Werner C

Great

Bericht door Werner C »

Bedankt, man!
VFooR

Re: Great

Bericht door VFooR »

Werner C schreef:Bedankt, man!
Maar door de bandenmaten van de LT zal je niet anders kunnen dan demons en bt45's te steken want de sport-toerbanden hebben grotere maten.
Plaats reactie