TomTom RIDER: nieuw GPS navigatie systeem voor tweewielers

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
peterw

TomTom RIDER: nieuw GPS navigatie systeem voor tweewielers

Bericht door peterw »

JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Als het uitkomt, koop ik 'm zeker :wink:

Afbeelding
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MHV642
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

dit ziet er inderdaad een interessant toestel uit, maar ik zou wel de volledige specs eens willen zien.
Is er bvb een kruimelspoor functie ? dit vind ik zeer belangrijk
waarschijnlijk zullen de specs niet zoveel afwijken van de TomTom Go

Bart
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Een stroomkabel zie ik ook niet. Dus een batterijen vreter ?
Rondritten in te geven, of enkel punt A en punt B verbindingen ?
Enne de prijs ?
Nog veel vragen.
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
r1200rt

Bericht door r1200rt »

dit vind ik op de site van tomtom http://www.tomtom.be
wel degelijk 12v oplader

TomTom RIDER - Eigenschappen
Geniet van de vrijheid met TomTom RIDER

Duidelijke 3D kaarten en gesproken instructies: u hoort de kristalheldere, stap-voor-stap gesproken instructies in uw helm in de taal van uw keuze, met behulp van een draadloze BluetoothTM-oortelefoon
Netstroomoplader (batterij werkt maximaal 5 uur) + 12V oplader (om op te laden via de accu van de motorfiets) om de RIDER overal te kunnen gebruiken
Routes over de grens: u navigeert naar elke plaats in Europa met behulp van de kaart met grote wegen van Europa (17 landen)
Deur-tot-deurnavigatie: u navigeert naar elk adres in uw regio/land
Handsfree bellen: telefoontjes vanaf uw mobiele telefoon worden via een draadloze Bluetooth-verbinding automatisch naar de TomTom RIDER geleid, zodat u kunt bellen met uw handschoenen aan en helm op.
Inclusief draadloze oortelefoon: Bluetooth-ontvanger + oortelefoonkabel met geïntegreerde microfoon
Verschillende montage-opties: om de RIDER op elke motorfiets of scooter te bevestigen
Klaar voor TomTom PLUS: met de TomTom PLUS-services hebt u toegang tot informatie over weer en verkeer en kunt u locaties van flitspalen, stembestanden, nuttige plaatsen en nog veel meer downloaden
motorgroeten
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Nou,
dit lijkt mij wel een hele leuke boterham,
alles in behalve pda-functies dus,
nunog de prijs afwachten,
garmin zal zich alweer mogen schrap zetten
(moet ik misschien toch geen 2610 kopen :roll: ???)

CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Bijkomende info :

ARM920T-processor van 400MHz
Werkingstemperatuur: -10 tot +55 graden Celsius
Weerbestendig: IPX7
64Mb RAM
SD-kaart met software en kaarten
USB-kabel voor aansluiting op pc voor updates
Interne oplaadbare lithium-ionbatterij die ongeveer 5 uur werkt, afhankelijk van gebruik
Alternatieve voeding via de 12V/24V-accu van de motorfiets
Bluetooth-oortelefoon voor duidelijke gesproken instructies
Geïntegreerde GPS-ontvanger gebaseerd op SiRF Star III met 20 kanalen ‘All-in-view’-tracking
Montage-kits voor elke motorfiets

Duidelijke 3D kaarten en gesproken instructies: u hoort de kristalheldere, stap-voor-stap gesproken instructies in uw helm in de taal van uw keuze, met behulp van een draadloze BluetoothTM-oortelefoon
Netstroomoplader (batterij werkt maximaal 5 uur) + 12V oplader (om op te laden via de accu van de motorfiets) om de RIDER overal te kunnen gebruiken
Routes over de grens: u navigeert naar elke plaats in Europa met behulp van de kaart met grote wegen van Europa (17 landen)
Deur-tot-deurnavigatie: u navigeert naar elk adres in uw regio/land
Handsfree bellen: telefoontjes vanaf uw mobiele telefoon worden via een draadloze Bluetooth-verbinding automatisch naar de TomTom RIDER geleid, zodat u kunt bellen met uw handschoenen aan en helm op.
Inclusief draadloze oortelefoon: Bluetooth-ontvanger + oortelefoonkabel met geïntegreerde microfoon
Verschillende montage-opties: om de RIDER op elke motorfiets of scooter te bevestigen
Klaar voor TomTom PLUS: met de TomTom PLUS-services hebt u toegang tot informatie over weer en verkeer en kunt u locaties van flitspalen, stembestanden, nuttige plaatsen en nog veel meer downloaden
p@sc@l

Bericht door p@sc@l »

Het toestel zal ongeveer 820€ kosten.Dus geen al te groot verschil met een GARMIN.

p@sc@l
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

:cry: Verdorie... maar ik kijk toch of ik hem ook via mijn kanalen niet kan krijgen.. de PDA versies en GO! was tot op heden geen probleem, ik hoop deze ook...

Ik hou jullie op de hoogte :wink:
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Weet iemand of het mogelijk is eerst je routes op PC te maken en die dan te downloaden naar de GPS?
MHV642
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

"Routes over de grens: u navigeert naar elke plaats in Europa met behulp van de kaart met grote wegen van Europa (17 landen)"

dit is zo ongeveer hetzelfde als met een Garmin op de Basiskaart (waar niemand moet van weten :( )

Bart
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Hier staat hij al gemonteerd op een 1200 GS.
Afbeelding
Toedeloe
Stoffel
Afbeelding
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

MHV642,

Heb u een mailtje gestuurd.

Wat betreft die 17 landen? Als ik het goed begrijp is dit enkel om de mensen te doen kopen? Het is dus niet zo dat ge ergens in een van die 17 landen zit, daar in een onmogelijk dorpje terecht komt, straatniveau te wensen over laat?
Misschien toch beter een 276 C?

Walter
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Stoffel schreef:Hier staat hij al gemonteerd op een 1200 GS.

Toedeloe
Stoffel
Zou dat op een rode GS zijn :?: :twisted: :D
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
w

Bericht door w »

WALTER GSAdventure schreef:
Wat betreft die 17 landen? Als ik het goed begrijp is dit enkel om de mensen te doen kopen? Het is dus niet zo dat ge ergens in een van die 17 landen zit, daar in een onmogelijk dorpje terecht komt, straatniveau te wensen over laat?
Misschien toch beter een 276 C?

Walter
Opletten, want we hebben het hier over TomTom.
TT heeft kaarten per land/regio, en niet de mogelijkheid om eigen stukken te maken en dan op te laden zoals met Garmin (vb Vlaams Vlaanderen en Frans Vlaanderen),.
Dus is er ook geen mogelijkheid om met de standaard kaarten een route te plannen van Brussel naar vb Madrid.
Daarom heeft TT de routeplanner uitgebracht als aparte module. Deze module heeft alleen de iets grotere wegen (maar zonder huisnummers, en niet het volledige stadscentrum etc. )
Je kan naast die module ook de gewone gedetailleerde kaart van een land geinstalleerd hebben...alleen moet je dan wisselen in TT (gebeurd niet automatisch)
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

MHV642 schreef:"Routes over de grens: u navigeert naar elke plaats in Europa met behulp van de kaart met grote wegen van Europa (17 landen)"

dit is zo ongeveer hetzelfde als met een Garmin op de Basiskaart (waar niemand moet van weten :( )

Bart
Maar zo bedoel ik mijn vraag niet. Bij Garmin is het mogelijk een route klaar te maken op de PC en die te downloaden naar je GPS. Dit is voor de motorrijders het aantrekkelijke stuk. Ik vraag me af of de Tomtom dat ook kan want dan wordt hij pas echt interessant.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

OK ik heb het begrepen, blijkbaar is het maken van motorroutes op PC voor een tomtom dus duidelijk moeilijker dan bij Garmin. Garmin levert immers Europa bij al zijn automotive pakketten.
Of heb ik het toch nog niet begrepen?
w

Bericht door w »

Ik gebruik nu al een tijdje TT, en ik kan niks aanmaken op de PC....alles moet op de PDA gebeuren....als dat het antwoord is dat je zoekt.
Ik kan wel routes van Garmin importeren etc, maar eigenlijk ook hier gebeurd alles op de PDA
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Bedankt Stefken, het is me nu duidelijk.
Philipe
Plaats reactie