Platte kofferdeksels R 1200 R/RT/GT/ST

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Obiwan

Platte kofferdeksels R 1200 R/RT/GT/ST

Bericht door Obiwan »

Zelf geen enkel belang bij maar weet dat er mensen op zoek zijn.

http://motor-brommer.marktplaats.nl/ond ... t-kleiner-
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Advertentie is er niet (meer) ....
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
frederik

Bericht door frederik »

Die zijn nu ook beschikbaar bij de nedplex, de firma die al een goed mooi efficiënt 1200rt ruitje produceerde.

En natuurlijk ook te krijgen bij bmw zelf.

Frederik
Thierryd

Bericht door Thierryd »

Na wat knutselen staan de platte zijkoffers op de R1200RT.
Ik moet zeggen dat ik tot hiertoe zeer tevreden ben over die koffers.

Ik heb de indruk dat de motor ook een beetje stabieler is geworden, maar de toekomst zal uitwijzen of het een indruk is of niet.
frederik

Bericht door frederik »

Thierryd schreef:Na wat knutselen staan de platte zijkoffers op de R1200RT.
Ik moet zeggen dat ik tot hiertoe zeer tevreden ben over die koffers.

Ik heb de indruk dat de motor ook een beetje stabieler is geworden, maar de toekomst zal uitwijzen of het een indruk is of niet.

welke heb je geplaatst ? deze van nedplex of deze van bmw ?

pictures please !!

véél succes ermee !

iemand één koffer in overschot (om deze te kunnen ombouwen tot één platte koffer !

frederik
O4
Contacteer:

Foto plat kofferdeksel

Bericht door O4 »

Laatst gewijzigd door O4 op 21 mei 2008, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
wind protection and aerodynamic solutions
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Steken jullie nog iets in die platte koffers?

En indien van niet, waarom de koffers er niet gewoon aflaten?
Ik vind niet dat de moto de koffers nodig heeft om er goed uit te zien (de ST1300 is een ander verhaal)
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

ik zou ook een willen weten of de breedte van de koffers (in zijn totaal) niet meer buiten de spiegels steekt, maw, kan je vooraan op het zicht veilig tussen de auto's door ?

info over deze kofferdeksels: http://www.pvdk.be/joomla/index.php?opt ... &Itemid=76
Spencer

Bericht door Spencer »

Kan je de twee type deksels zonder moeite uitwisselen ?

Dit kon bij de vorige koffers (1150). De scharnieren waren aan één zijde open.
O4
Contacteer:

De breedte is

Bericht door O4 »

De breedte is 75 cm op de motor met twee zijkoffers met platte deksels. Dat is zo'n 18 cm minder dan origineel. Feitelijk is de breedte achteraan
ongeveer gelijk aan de voorkant. Als je ergens doorheen dient te
manoeuvreren, passeer je met de spiegels volgt de rest zonder probleem.
wind protection and aerodynamic solutions
jdeprez

Bericht door jdeprez »

die koffers met smalle deksels zijn goed genoeg voor woon-werk verkeer, paar schoenen, paar extra handschoenen en een truitje voor als het koud is.

Heb die smalle deksels van mij vastgezet met bout en moer zodat ik de brede er weer kan opzetten als ik ooit meer plaats nodig heb (5 min werk).

Doen zou ik zeggen, is makkelijk file-flirten :-)

j-)
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

kan er iemand misschien eens opmeten hoeveel diepte je overhoudt met die platte deksels? Wat is de bruikbare resterende diepgang binnenin de koffers ? En hoe zit het met de afdichting ? Waterproof ?
jdeprez

Bericht door jdeprez »

was al onderweg om te gaan meten, maar het is eigenlijk simpel, je houdt gewoon de diepte over van de kofferhelf tegen de motor. Dus waar de uitlaat zit hou je bijzonder weinig over.

Nog geen last gehad van water dat binnenloopt, en heb toch al wat regen mogen slikken (maar misschien heeft dat ook te maken met de snelheid waaraan je rijdt :-) )

j-)
Thierryd

Bericht door Thierryd »

De versmalde zijkoffers zijn voor mij een succes.

Gezien de zomer die we hadden, heb ik ook al wat water moeten slikken en tot hiertoe is alles binnenin droog gebleven.

Ik heb nog genoeg plaats in de zijkoffers om volgende artikelen kwijt te geraken:
Rechts:
1) Gevaren driehoek (klein formaat, is niet noodzakelijk maar ge weet nooit waar het voor kan dienen)
2) bus olie (het is dan ook nen boxer)
3) Kaartlezer van Bagster
Links:
1) Regenpak
2) wegenkaart van België
3) fluovest

Per definitie steek ik in de zijkoffers materiaal dat ik altijd wil bijhebben voor ingeval van pech (meestal van anderen tot hiertoe 8-) ) Dingen die ik tijdelijk transporteer zitten in de topcase.

Het is misschien maar een indruk maar de R1200RT is stabieler met de smalle koffers. Het is maar een indruk en het kan puur psychologisch zijn. En natuurlijk mag je er nu van uitgaan dat als de spiegels passeren de rest ook volgt. Ik heb in april een screening gedaan met de motor en in één oefening (de gecombineerde) raakte ik de brede tonnen met de koffers. Ik heb ondertussen dezelfde oefening opnieuw gedaan en nu is ook dat euvel opgelost. Je kan terug sneller wegdraaien omdat je minder breed bent.

Ook een niet te versmaden voordeel, als je regelmatig duo's meeneemt, is het feit dat de duo's veel minder de koffers "raken" met hun benen en schoenen als ze op- en afstappen.
Door de hobby die ik uitoefen rij ik met veel verschillende duozitters en de ene is wat minder voorzichtig dan de andere. De eventuele krasjes zijn, op de smalle koffers, zeer makkelijk weg te werken met schoenblink of zwarte simonis.

het vooraanzicht van de R1200RT is ook minder "lomp", vind ik. Maar alweer is dat puur smaak.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

interessant allemaal, heeft iemand ze in de lakkleur gespoten of rijdt iedereen die ze heeft ermee in het zwart (niet gelakt).

zijn er fotootjes mogelijk ?
Spencer

Bericht door Spencer »

Spencer schreef:Kan je de twee type deksels zonder moeite uitwisselen ?

Dit kon bij de vorige koffers (1150). De scharnieren waren aan één zijde open.
Kan er aub iemand op die vraag antwoorden ?
Meerbepaald, kan je van de éne deksel naar de andere zonder de scharnieren telkens te vervangen ?
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

ik hoef enkel 4 vijzen los te draaien, al vrees ik dat veelvuldig wisselen wel sleet op de schroefdraad gaat meebrengen ...
eriks

Bericht door eriks »

Ik heb nu al een jaar smallere kofferdeksels. Alleen ik heb ze zelf gemaakt omdat ze toen nog niet te krijgen waren.
Gewoon twee originele deksels kapot gezaagd en weer dicht gemaakt. (zie mijn site, http://www.poboxes.nl)
Ik heb later op internet die kant en klare deksels ook gezien (Future Motors in Frankrijk). IK heb er ook een set voor een kennis besteld maar ik kan niet zeggen dat ik ze stevig vindt. En de vergrendeling zit er ook maar gewoon ingelijmd. IK laat iedereen dus zelf maar bepalen wat het beste is. Mijn oplossing is iets duurder, maar wel net zo stevig als de originele deksels.
En voor wat betreft de ruimte:
De BMW rugzak-tas, die ik altijd gebruik, kan er gewoon in. Een Regenpak, wat gereedschap en dergelijke aan de andere kant, en toch makkelijk tussen de file door.
http://WWW.LCVM.NL voor beter motorrijden
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ik moet het even kwijt, zeer fijn aangepakt en netjes afgewerkt. Ben zelf zo geen handige harry maar het ziet er fraai uit, zeker na het afwerken. lijkt me toch een tijdrovende bezigheid te zijn geweest.
Obiwan

Bericht door Obiwan »

@eriks; VAKWERK! mooi gedaan man. Ziet er idd strakker en zeker steviger uit dan de vervangexemplaren!
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Beemer

Re: Platte kofferdeksels R 1200 R/RT/GT/ST

Bericht door Beemer »

Heb de originele vervangen door platte kofferdeksels...nu lijkt hij iets minder op een vliegtuig...
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie