olie "zweten" van de linker cylinder

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
kris_308

olie "zweten" van de linker cylinder

Bericht door kris_308 »

Een vraag voor de techneuten op het forum hier :

Ik ben beginnend motorrijder na een seizoen op een 125cc gereden te hebben, heb ik in maart van dit jaar een tweedehands GS 1150 gekocht.
Nu dien ik mijn praktijkexamen nog af te leggen en ik was dinsdagavond na het werk de maneuvers een uurtje gaan oefenen. Toen ik thuis kwam merkte ik dat aan de plaats waar de bovenste schroef het dischtst bij het achterwiel in het deksel van de linkercylinder zit een beetje olie stond.

Moet ik mij hierover zorgen maken?

Een bevriend garagist aan wie ik dit toonde zei met dat dit meer voorkwam bij luchtgekoelde motoren en dat het kwam door de combinatie redelijk warm weer plus lange tijd aan trage snelhied gereden te hebben.
Kan dit kloppen?
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Tuurlijk kan dit kloppen. Maar uit zichzelf weggaan doet het niet hoor.
Nil volentibus arduum
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Kijk eens na of de olie niet afkomstig is van je olievuldop. Deze durven nogal eens lekken, dikwijls een klein stofje tussen de o-ring.

Even dopje uitdraaien, eens goed afkuisen en opnieuw monteren. Anders eens een nieuw o-ringetje kopen.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Ben er in 2003-2004 een 6 à 7 keer voor naar m'n dealer terug gegaan met m'n nieuwe RT. O-ringetjes werden vervangen, deksel werd vervangen,.... tot het voorbij was. Geen problemen meer. Het leuke eraan was dat ik met nagenoeg het ganse gamma van BMW gereden heb als vervangmotor.
Laatste onderhoud weer olie. Gemeld en antwoord was: vuil. Nu weer ok.
Wees voorzichtig bij het bijvullen. Is niet heiligmakend, maar helpt wel.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie