radio inbouw - zonder voorbouw
Moderator: GVN
-
yann
- Contacteer:
radio inbouw - zonder voorbouw
Beste medeforummers,
Ik denk eraan zelf een radio te installeren op mijn 1150RT met een BMW stuurbediening. Kort samengevat: 't zelfde doen als BMW, maar met betere speakers, radio en antenne. ’t Moet mogelijk zijn met een tussenstuk deze aan te sluiten op een ‘standaard’ auto-radio-CD. 'k Heb zo een overgangsstuk gevonden op 't net. Ik had graag een aantal technische gegevens achterhaald wat mijn inbouw vergemakkelt. Bvb. Wat is de diameter en de vorm van je speakers. Aangezien BMW geen audioproducten zelf produceert moeten ze de mosterd toch ergens gaan halen zijn? Zijn die speakers rond of meer ovaal in alu of inox? Wat is de Wattage van de radio(versterker) 20W of 55W of iets anders. Mijn antenne moet ergens achteraan de motor komen (rechtsachteraan zowat boven de rechterzijkoffer en naast de topkoffer) omdat ik die op de snuit afgrijselijk staan vind. Hoe wordt die radio gevoed? Zit er een ontstoorder op of niet, enz. En dan nog enkel het display. Hoe of waar geraak ik daaraan?
Wie van jullie heeft met deze inbouw ervaring? Zijn er BMWonderdelen die je 'moet' kopen of zijn er nevenproducten die net zo goed zijn?
Ik denk eraan zelf een radio te installeren op mijn 1150RT met een BMW stuurbediening. Kort samengevat: 't zelfde doen als BMW, maar met betere speakers, radio en antenne. ’t Moet mogelijk zijn met een tussenstuk deze aan te sluiten op een ‘standaard’ auto-radio-CD. 'k Heb zo een overgangsstuk gevonden op 't net. Ik had graag een aantal technische gegevens achterhaald wat mijn inbouw vergemakkelt. Bvb. Wat is de diameter en de vorm van je speakers. Aangezien BMW geen audioproducten zelf produceert moeten ze de mosterd toch ergens gaan halen zijn? Zijn die speakers rond of meer ovaal in alu of inox? Wat is de Wattage van de radio(versterker) 20W of 55W of iets anders. Mijn antenne moet ergens achteraan de motor komen (rechtsachteraan zowat boven de rechterzijkoffer en naast de topkoffer) omdat ik die op de snuit afgrijselijk staan vind. Hoe wordt die radio gevoed? Zit er een ontstoorder op of niet, enz. En dan nog enkel het display. Hoe of waar geraak ik daaraan?
Wie van jullie heeft met deze inbouw ervaring? Zijn er BMWonderdelen die je 'moet' kopen of zijn er nevenproducten die net zo goed zijn?
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
R1200GSA LC TB '16
Yann , Ik heb mijn motor nieuw gekocht met pré radio .
dit wil zeggen dat de kabels en antenne samen met de boxen reeds klaar waren .
verder heb ik er een Sony ingepropt met een joy-stick.
Ik heb de kuip er eens afgehaald , en meen mij te herinneren dat er eigenlijk 2 spaekers per kant steken .
Een grote en een kleine vermoedelijk een tweeter , of hoe noemen ze dat.
Ik denk zelfs dat ze eerder vierkantig waren .
Wat de antenne betreft , die zal je moeten vastmaken op een padje .
Probeer ergens foto's te vinden van motoren die meerijden in de wielerwedstrijden .
Deze staan vol met van die zwepende antennes .
VB tour de france , ronde van vlaanderen enz.
Is een kleefantenne zoals op de voorruit van een auto geen oplossing , dan ziede zelfs géén antenne steken als ge die nu ergens kunt wegsteken .
dit wil zeggen dat de kabels en antenne samen met de boxen reeds klaar waren .
verder heb ik er een Sony ingepropt met een joy-stick.
Ik heb de kuip er eens afgehaald , en meen mij te herinneren dat er eigenlijk 2 spaekers per kant steken .
Een grote en een kleine vermoedelijk een tweeter , of hoe noemen ze dat.
Ik denk zelfs dat ze eerder vierkantig waren .
Wat de antenne betreft , die zal je moeten vastmaken op een padje .
Probeer ergens foto's te vinden van motoren die meerijden in de wielerwedstrijden .
Deze staan vol met van die zwepende antennes .
VB tour de france , ronde van vlaanderen enz.
Is een kleefantenne zoals op de voorruit van een auto geen oplossing , dan ziede zelfs géén antenne steken als ge die nu ergens kunt wegsteken .
-
yann
- Contacteer:
@ Martin M.
Bedankt voor de aanbieding. Ik kom zeker eens kijken. Een dashbord ontmantelen is niks, 't is er wat bijbouwen dat me wat vragen doet stellen.
. Zit er in een voorbouw ook een display mee in je dashbord?
Bedankt voor de aanbieding. Ik kom zeker eens kijken. Een dashbord ontmantelen is niks, 't is er wat bijbouwen dat me wat vragen doet stellen.
R1200GSA LC TB '16
R1200GSA LC TB '16
Er zat oorspronkelijk een orginele BMW-radio gemonteerd. Op mijn verzoek is die uitgebouwd( incl display en stuurbediening) waardoor de aankoopprijs met 500 euro zakte. Maenhout heeft me wel verzekerd dat de luidsprekers niet verwijderd zijn. Voordat je naar luidsprekers op zoek gaat, kom eerst even langs.
Groeten
Groeten
Voor de Sony zijn er blijkbaar heel wat joystick verkrijgbaar .
Als ik me niet vergis moet dit zowat de platste zijn

en heb hem hier gevonden
http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN
Of hij gemakkelijk te bedienen is weet ik niet ;
maar mooi is hij wel .
Als ik me niet vergis moet dit zowat de platste zijn
en heb hem hier gevonden
http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN
Of hij gemakkelijk te bedienen is weet ik niet ;
maar mooi is hij wel .
Harald had deze Joystick bijna eerst op mijn bike staan maar helaas werkt deze enkel en alleen via een infrarood oog. Dus ben ik toen overgeschakled naar zo'n Joystick die jij nu gebruikt doch deze bleek niet volledig waterdicht. Toen maar overgestapt naar de RM-XM10 van Sony (een duur gadgetje) die nu ook al zotte bokkestreken begint te vertonen. Die Joystick die je laat zien is inderdaad een goed toestel maar dan moet je beginnen met het infrarood oog van de radio te gaan uitbouwen e.d. Voor de geïnteresseerden kan ik foto's opsturen van de RM-XM10 op mijn bike of te zien nu zondag (juist weerbericht gehoord; winterse buien) tijdens de Zeelandrit. Stoffel
-
yann
- Contacteer:
't is af
't is eindelijk af. With a little help from my friends... En dan in de eerste plaats den Martin M. bij wie ik zijn radioslede, radioboite en klankkastjes heb mogen uitbouwen, free of charge!!! Gelukkig dat mijn schoonbroer heel wat van autotechniek kent en dit blijkbaar even makkelijk op mijn RT kon toepassen. Morgen volgen foto's. Configuratie: Sony-radio CDX-R3300 (€129,00 all in bij http://www.pixmania.com) antenne bij de locale auto-onderdelenshop €17,00, bedrading(doe-het-zelfwinkel €14,00), BMW afstandbediening met conversor voor Sony (bij AKE 170,00) en Sony 10cm boxen( €36,00) en dan ben ik rond. Klinkt fantastisch.
R1200GSA LC TB '16
R1200GSA LC TB '16
'k wil er ook zo een.
Beste Yann, zouw graag uw radio en montage eens van dichtbij bekijken.
Bent U van Belsele-Waas of van belsele bi Evergem. Ikke woon te zomergem.
Bent U van Belsele-Waas of van belsele bi Evergem. Ikke woon te zomergem.