ABS vaak nodig?
Moderator: GVN
-
Dirk Pauwels
Wanneer gaan ze er nu eens eindelijk iets op vinden om het ABS al rijdend af te zetten? Ik heb ernog altijd een hekel aan dat dat klote ding aanschiet als je hard remt op hobbelige asfalt....Kan toch niet zo moeilijk zijn?
ah ja nog dit: Mijnen ABS sloeg volledig tilt in de bergen, echt niet leuk meer...Sensors voor en achter hingen vol ijzerslijpsel, gereinigd (was blijkbaar bij de dealer tijdens de onderhoudsbeurten niet gedaan) en ik heb er dan sindsdien geen last meer van gehad.
ah ja nog dit: Mijnen ABS sloeg volledig tilt in de bergen, echt niet leuk meer...Sensors voor en achter hingen vol ijzerslijpsel, gereinigd (was blijkbaar bij de dealer tijdens de onderhoudsbeurten niet gedaan) en ik heb er dan sindsdien geen last meer van gehad.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
WALTER GSAdventure
Ik geniet van de antwoorden, doch vergeet niet dat ABS voor motoren ook wilt zeggen Alles Behalve Sturen in de bocht vol in de remmen, vergeet ABS. Op olie vergeet dan maar alles, op zand, sneeuw, grint vergeet ABS.
Nu naderen aan een kruispunt is uitkijken, net als het rijden achter een landbouwtraktor. Die draait gegarandeerd voor uw neus het erf op. Vandaar vooruitkijken en inschatten die handel. Je kan scheuren door de bochten met een GS en A maar als er achter de hoek kiezels liggen dan ga je ook met ABS.
Is het slecht ABS? neen voor de gemiddelde rijder is het een voordeel. Toch leuk zo'n forum.
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Schakelaartje zetten op het juiste draadje is zeker niet zo moeilijk. Volgnes mij is daar jaartje of twee geleden draadje over geweest (of op het nederlandse forum). Zo kan je snel ABS uitschakelen. Wel op letten dat bij het terug opzetten, ABS pas geactiveerd wordt als je minder dan 5km/u hebt gereden. Ook altijd interessant om ergens lampke op dashbord te laten branden als reminder dat je ABS niet meer opstaat...Dirk Pauwels schreef:Wanneer gaan ze er nu eens eindelijk iets op vinden om het ABS al rijdend af te zetten? Ik heb ernog altijd een hekel aan dat dat klote ding aanschiet als je hard remt op hobbelige asfalt....Kan toch niet zo moeilijk zijn?
sry, weer een filmken maar 1 beeld zegt meer dan duizend woordenOp olie vergeet dan maar alles, op zand, sneeuw, grint vergeet ABS.
http://www.fan.tv/view.asp?id=134
greetz cope
-
Dirk Pauwels
slijtage remschijven vermoed ik vooraan, (verder geen metaaldeeltjes te vinden) achteraan zit de sensor in de pont, dus daar zal het slijtage tandwielen/lagers etc zijn zeker?J schreef:Hoe komt dat ijzerslijpsel dan tegen uw sensors? is er dan ook geen op uw spatbord te vinden of elders???
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project