Een poosje geledan had ik schakelproblemen met mijn K1200S. Met draaiende motor was het onmogelijk hem in neutraal te krijgen. Hij schakelt direct van 1ste naar 2de of van 2de naar 1ste. De enige manier om hem in neutraal te krijgen was om de motor stil te leggen. Ook het schakelen tussen de verschillende versnellingen verliep stroef en luidruchtig. De moto is binnen geweest bij BM Center in Ruddervoorde waar ze de schakelrol gesmeerd hebben en de koppeling ontlucht. Daarna was alles terug OK. Maar... na 300 km is het terug van dat. Indentiek dezelfde symptomen.
De moto is nog in garantie, dus ik wil wel dat ze dat nu correct herstellen. De vorige "herstelling" was overduidelijk slechts een lapmiddel. Heeft er iemand een idee wat er echt moet gebeuren? Welke onderdelen moeten er vervangen worden om die miserie voor goed op te lossen? Is er iemand die hetzelfde probleem al eens meegemaakt heeft?
Alvast bedankt voor de reacties!
Rik Gruwez
Brugge
Schakelproblemen met K1200S
Moderator: GVN
Bij mijn motor is de versnellingbak vervangen omdat deze uit z'n 2e versnelling schoot.
Maar je garantie is nog niet voorbij, dus ik zou het niet bij latten, lap middelen helpen niet. Koppeling en/of versnellingsbak laten vervangen. Bij mijn motor is dit allebei gedaan, omdat de bestaande koppeling niet paste op de nieuwe versnellingsbak.
Maar je garantie is nog niet voorbij, dus ik zou het niet bij latten, lap middelen helpen niet. Koppeling en/of versnellingsbak laten vervangen. Bij mijn motor is dit allebei gedaan, omdat de bestaande koppeling niet paste op de nieuwe versnellingsbak.
K1200S berijder in het geel/zwart
Lid van;
BMW club 's-Hertogenbosch
Lid van;
BMW club 's-Hertogenbosch