1 Zumo 550 in de doos, 1 GSA1200 in de garage. En nu?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Wert

Bericht door Wert »

Enkele praktische vragen voor de minder techneuten onder ons.
Wat heb ik nodig om dit ding te installeren, waar vind ik dit materiaal?
Waar neem ik de voeding en hoe? (rechtstreeks aan de batterij maar hoe gebeurt deze verbinding?)
Is het nuttig om meteen een contact tussen te plaatsen voor de batterijoplader?
(want nee deze is niet van BMW en dus werkt ie niet door de aanwezigheid van het "canbussysteem"...)
Waarom dit niet kan gebeuren bij de dealer.... de keuze tussen
° aanschaf en montage +/- €940.00 bij deze laatste
° en €700.00 (zonder de extra aan te kopen materialen )

Het verschil is €240.00 en liefde kent zijn grenzen, niet?
(vooral als ze van één kant komt dacht ik bij mijn laatste remwissel achteraan !)
Dus moeten we elkaar helpen om door het leven te komen....
GSA 1200 2006
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Neem een RAM-mount (effe google'n) of tsjek mss effe bij Migsel.com, hier bekend op 't forum.
Afbeelding
Afbeelding
Volgens de auteur van bovenstaande piccies, kun je hem met de std meegeleverde beugel monteren, alhoewel ie ietsiepietsie te groot is, heeft ie opgelost door er wat tss te steken =>
I have recently installed a Garmin Zumo 550 on my motorcycle. It came with all the mounting brackets and wiring for both my car and motorcycle. I spent a little time removing the body panels from my R1200GS and fishing the wires through to attach to the battery. The U-bolt used to attach the GPS to the bar behind the instrument cluster seemed a bit on the large side, so I put a piece of weather stripping between the clamp and motorcycle
Mbt je batterijlader, igv canbussysteem dus best RECHTSTREEKS van de batterij aftappen, koop gewoon zo een Bmw-comp. sigarestekker-plug-set, sluit deze aan op de batterij en verstop 'm onder het zadel of bouw hem ergens in, kan je nadien easy opladen.

PS 'k wou dat ik dezelfde combinatie in mijn garage had staan... :thumleft:
Laatst gewijzigd door Werner Von C. op 12 aug 2007, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Vergeet vooral niet de massa van de batterij los te koppelen tijdens de werkzaamheden electriciteit...

(massa is de - / vijsje losdraaien aan de batterij en de kabel van de moer wegnemen en zorgen dat ie geen contact kan maken met metaal)
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
jovdt

zumo 550

Bericht door jovdt »

Ik heb donderdag bij mijn dealer eentje gekocht voor 699 eurootjes en hij heeft hem voor die prijs ook geplaatst!!!!!
Links op het stuur en goed te volgen...misschien is achter het scherm nog iets beter
G.Snake

Bericht door G.Snake »

Hey,

Ik heb vorige week mijn zumo zelf op mijn GS geplaatst. De foto hierboven toont de manier waarop ik het ook gedaan heb. Met "kleine straps" heb ik de voedingskabel vastgelegd. Heel eenvoudig.
De voedingskabel heb ik op het stopcontact links onder het zadel aangesloten. Ik heb ook de batterij losgekoppeld en heb voor de koppeling de kabels van het stopcontact doorgeknipt en daarna terug verbonden door krimpkousen te gebruiken.
Na 3 Min valt de batterijvoeding wel uit (op CANbus, bewust hiervoor gedaan) maar de zumo vraagt gedurende 30Sec of je op batterijvoeding wil verdergaan. Voor mij ideaal.
De leesbaarheid van de GPS achter het scherm is zeer goed.
Ik vond het makkelijk zelf te plaatsen. Dat geld kan ik voor iets anders gebruiken

Grtz Guy
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

euch.... begrijp ik de vraag om op batterijvoeding door te gaan goed...

maw, wordt hiermee bedoeld dat de batterij van de gps zelf wordt aangesproken en niet die van de motor?

Indien mijn gedacht juist is, dan had het weinig zin om de bekabeling te leggen dacht ik.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
G.Snake

Bericht door G.Snake »

Het is inderdaad zo dat de zumo vraagt of hij op zijn "eigen interne" batterij moet doorgaan. Dit om geen, zoals gezegd werd, nodeloze stroom van de batterij af te nemen.
De zumo doet dit trouwens ook als je hem in de auto, via de sigareaansteker, gebruikt.
G
Plaats reactie