Vaststellingen. Vorige maand toerde ik met een GSA door de Dolomieten, de Ambruzzen (I) en Frankrijk
Rondvraagje. Is mijn GSA de enige met dat probleem of is het verschijnsel inderdaad algemeen goed?
Groet,
Dirk
Moderator: GVN
Nog even voor alle duidelijkheid erbij vermelden: het is en 1200 GSAJ schreef:Ken er nu ondertussen een aantal gsa bezitters, en ik ook dus en je kan er voor 95% zeker van zijn bij deze machienes dat de BC goede info verschaft.
Je moet je niet laten doen, er is volgens mij een softw probleem, ze moeten dit oplossen. 44° en 7, vol en leeg is een te groot verschil, wie weet wat volgt er nog allemaal.
Klopt, dat was ik vergeten. Dat met de oliemeter heb ik ook aan de hand gehad en eveneans tijdens en rit door de alpen. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vermoed dat de GSA soms last heeft van de warmte (wie niet trouwens). Sinds ik terug in koelere streken ben werkt de BC trouwens weer correcter. De benzine-aanduiding floept wél nog in één klap van 3/4 naar 1/4.TAF schreef:Juppe,verleden week in de alpen plots olie tekort!!!! Na contact aan en uit te doen en visuele controle gedaan te hebben was euvel verholpen,voor de rest werkt alles voorlopig goed zelfs de benzinemeter.
GREETZ TAF
Ondervind ook wat onnauwkeurigheid bij de aanduiding van de brandstofhoeveelheid op mijn GSA maar mijn dealer gaf aan het even in de mot te houden. Is het na een tijdje toch niet echt correct, dan neemt hij actie. Daarom heb je toch 2 of zelfs vier jaar garantie!!!DéGS schreef:Goede middag beste lezers,
Vaststellingen. Vorige maand toerde ik met een GSA door de Dolomieten, de Ambruzzen (I) en Frankrijk. In Italië toonde de buitentemperatuurmeter bij op zijn minst 44 °C slechts 7 (zeven) °C aan. De benzinemeter en de aanduiding van de resterende afstand bleken eveneens onbetrouwbaar en wispelturig. Zelfs na een tankbeurt bleef de benzinemeter bijvoorbeeld halsstarrig 'leeg' aangeven
. Terug in België werkt alles weer wat beter, maar zeker niet optimaal
. De BMW-dealer uit mijn streek trok enkel hoge ogen
. Bij de technische dienst van BMW-KOHL in Aken verklaarde men dat het instrumentenbord van de GSA inderdaad onbetrouwbaar is en veeleer als een 'grove schatting' moet worden begrepen. Tripmasterken in het oog houden was er de boodschap
.
Rondvraagje. Is mijn GSA de enige met dat probleem of is het verschijnsel inderdaad algemeen goed?![]()
Groet,
Dirk.