informatiedisplay GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DéGS

informatiedisplay GSA

Bericht door DéGS »

Goede middag beste lezers,
Vaststellingen. Vorige maand toerde ik met een GSA door de Dolomieten, de Ambruzzen (I) en Frankrijk :grin: . In Italië toonde de buitentemperatuurmeter bij op zijn minst 44 °C slechts 7 (zeven) °C aan. De benzinemeter en de aanduiding van de resterende afstand bleken eveneens onbetrouwbaar en wispelturig. Zelfs na een tankbeurt bleef de benzinemeter bijvoorbeeld halsstarrig 'leeg' aangeven :shock: . Terug in België werkt alles weer wat beter, maar zeker niet optimaal :-P . De BMW-dealer uit mijn streek trok enkel hoge ogen :roll: . Bij de technische dienst van BMW-KOHL in Aken verklaarde men dat het instrumentenbord van de GSA inderdaad onbetrouwbaar is en veeleer als een 'grove schatting' moet worden begrepen. Tripmasterken in het oog houden was er de boodschap :D .
Rondvraagje. Is mijn GSA de enige met dat probleem of is het verschijnsel inderdaad algemeen goed? :evil:
Groet,
Dirk :wink: .
J
Contacteer:

Bericht door J »

Ken er nu ondertussen een aantal gsa bezitters, en ik ook dus en je kan er voor 95% zeker van zijn bij deze machienes dat de BC goede info verschaft.

Je moet je niet laten doen, er is volgens mij een softw probleem, ze moeten dit oplossen. 44° en 7, vol en leeg is een te groot verschil, wie weet wat volgt er nog allemaal.
DéGS

Bericht door DéGS »

J schreef:Ken er nu ondertussen een aantal gsa bezitters, en ik ook dus en je kan er voor 95% zeker van zijn bij deze machienes dat de BC goede info verschaft.

Je moet je niet laten doen, er is volgens mij een softw probleem, ze moeten dit oplossen. 44° en 7, vol en leeg is een te groot verschil, wie weet wat volgt er nog allemaal.
Nog even voor alle duidelijkheid erbij vermelden: het is en 1200 GSA
J
Contacteer:

Bericht door J »

ik had het enkel over 1200GSA,
Zeker bij die van mij alles ok, die van enkele kenissen ook, we hebben er laatst nog over gehad ivm de juistheid van de BC ivm 'Range' en Verbruik.
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Hoi, Dirk

In Italië was het verbruik op de display plots gestegen van 5,6 naar 7,9 L.
Na een reset van de BC bij de dealer is terug een gunstig verbruik van 5,5 vermeld op da digitalke.
Zal dat verbruik eens van dichtbij en op langere termijn moeten volgen, me dunkt :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

De benzinemeter werkt inderdaad een beetje vreemd, ttz dat ie ineens van vol op halfvol springt en daarna 'normaal' verderdoet. Dat is hier op het forum al eens uitvoerig besproken trouwens en blijkt bij alle GSA1200 het geval te zijn.
Dus gewoon je km stand in het oog houden en/of de range aanduiding. Eenmaal je nog een zeventigtal km kan doen, begint die af te tellen.
Bij mij klopt dat wel trouwens.
Note: ik heb géén BC, die 'Rangemeter' zit er altijd op.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
J
Contacteer:

Bericht door J »

Klik hier ik heb het eventjes opgezocht, maar wijzer kon ik er niet van worden. Bij de ene wel en de andere niet, een beetje dezelfde antwoorden als hier zullen volgen denk ik.

Mijne is van 6/2007 en dus nog redelijk nieuw, ik heb nog maar 6k gereden, en tot nu toe zeer juiste aanduiding.
Maar als je het zelfs met temp. meting hebt, zou ik toch zeker naar de dealer stappen. voor d eprijs van een gsa, mag dat spel toch wel werken hoor (mijn gedacht)
Laatst gewijzigd door J op 14 aug 2007, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
TAF

Bericht door TAF »

Juppe,verleden week in de alpen plots olie tekort!!!! Na contact aan en uit te doen en visuele controle gedaan te hebben was euvel verholpen,voor de rest werkt alles voorlopig goed zelfs de benzinemeter.
GREETZ TAF
GS 1150 ADVENTURE
GS 1200 ADVENTURE
DéGS

Bericht door DéGS »

TAF schreef:Juppe,verleden week in de alpen plots olie tekort!!!! Na contact aan en uit te doen en visuele controle gedaan te hebben was euvel verholpen,voor de rest werkt alles voorlopig goed zelfs de benzinemeter.
GREETZ TAF
Klopt, dat was ik vergeten. Dat met de oliemeter heb ik ook aan de hand gehad en eveneans tijdens en rit door de alpen. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vermoed dat de GSA soms last heeft van de warmte (wie niet trouwens). Sinds ik terug in koelere streken ben werkt de BC trouwens weer correcter. De benzine-aanduiding floept wél nog in één klap van 3/4 naar 1/4.
Die Malletjie

last van de warmte!

Bericht door Die Malletjie »

Moto nu 5 maanden oud en 20000Km op de teller, nog geen eigenaardigheden ondervonden met de informatie die ik kryg. Heel geregelt in warm tot zeer warme omstandigheden gemotaard. Denk dat ze u aan een lijntje houden, software probleem als ge dit my vraagt!
Do it today, maybe there is no tomorrow!
Afbeelding
Rony Desodt
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Bij mij 25K en een jaartje oud en de BC werkt perfect....
Buiten een koplamp die vervangen is omdat de spiegel dof werd nog geen enkel ander probleem gehad
Het enigste probleem dat ik heb met die motor is dat hij verslavend werkt :grin: :grin:

GRTS Danny
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Ook hier geen problemen.
Brandstofniveaumeter werkt wel erg grof maar gebruik eigenlijk altijd de brandstofmeter op m'n Zumo. Gem. verbruik klopt en de temperatuur verschilt nooit meer dan 1 graad met de (reclame)borden langs de weg.
Ik denk dus exemplarisch.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Harley

Re: informatiedisplay GSA

Bericht door Harley »

DéGS schreef:Goede middag beste lezers,
Vaststellingen. Vorige maand toerde ik met een GSA door de Dolomieten, de Ambruzzen (I) en Frankrijk :grin: . In Italië toonde de buitentemperatuurmeter bij op zijn minst 44 °C slechts 7 (zeven) °C aan. De benzinemeter en de aanduiding van de resterende afstand bleken eveneens onbetrouwbaar en wispelturig. Zelfs na een tankbeurt bleef de benzinemeter bijvoorbeeld halsstarrig 'leeg' aangeven :shock: . Terug in België werkt alles weer wat beter, maar zeker niet optimaal :-P . De BMW-dealer uit mijn streek trok enkel hoge ogen :roll: . Bij de technische dienst van BMW-KOHL in Aken verklaarde men dat het instrumentenbord van de GSA inderdaad onbetrouwbaar is en veeleer als een 'grove schatting' moet worden begrepen. Tripmasterken in het oog houden was er de boodschap :D .
Rondvraagje. Is mijn GSA de enige met dat probleem of is het verschijnsel inderdaad algemeen goed? :evil:
Groet,
Dirk :wink: .
Ondervind ook wat onnauwkeurigheid bij de aanduiding van de brandstofhoeveelheid op mijn GSA maar mijn dealer gaf aan het even in de mot te houden. Is het na een tijdje toch niet echt correct, dan neemt hij actie. Daarom heb je toch 2 of zelfs vier jaar garantie!!!
Geen nood, de dealer is er voor jouw te helpen, die van mij toch.

H
Its not the speed that kills, its the sudden stop!
Plaats reactie