oortjes plaatsen in systeem helm 4 evo

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
LucVB

Bericht door LucVB »

1)Wat is de beste weg om met de draad naar buiten de helm te gaan ?
Loopt die gewoon tussen de hals en de helm, of maken jullie ergens een gaatje naar buiten ?
2) loopt de draad dan rechtstreeks van de helm naar de gps of is het confortabeler (ivm. met het slingeren van de draad) om een aansluiting te hebben, ergens bijvoorbeeld, tussen de tank en het zadel? Om vandaar dan onder de benzinetank nr de gps te gaan .

Ps. ik rijdt met een GS 1150
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Dag Luc, ik zie dat je geen reaktie krijgt, dus schiet ik even in aktie. Ik reageerde niet omdat ik geen ervaring heb met jouw type helm nog met jouw type motor, maar zonder reaktie blijven is ook maar niks.
Ik rij met een Schuberth systeemhelm en laat de draad achteraan naar buiten komen tussen hals en helm. Ik heb toch wat schrik om gaten te boren in een helmschaal. Wat gebeurt er met de helm bij een val. We weten dat microscheurtjes in een helm (door vallen van de motor bv) kunnen leiden tot het falen van de helm bij een valpartij. Dat lijkt me nog altijd de belangrijkste funktie van een helm.
Qua motorfiets heb ik ervaring met een RT en een Pan ook relatieve rechtopzitters zoals de GS. Ik heb nog nooit last gehad van het slingeren van de kabel. Op de Pan draai ik de kabel één maal rond het stuur zodat hij niet over de tank schuurt en krassen maakt.
Jouw voorstel om dat tussen tank en zadel te laten naar buiten komen zal trouwens niet lukken denk ik omdat de scheiding tussen stroomgedeelte GPS en inplugplaats voor het oortje daarvoor te kort is.
Veel plezier met de GPS
Philipe
LucVB

Bericht door LucVB »

Dank U Philipe voor de reaktie.
MHV642
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

ik heb wel een gaatje geboord in de helm, maar wel in het onderste (zwart) deel : dit heeft volgens mij geen veiligheidsfunctie.

ik heb er een plugje op geplaatst, maar het was wel sukkelen : de plaats die ik gekozen had, was juist tussen 2 andere bobbels in die zwarte plastiek. Het is echt een zoekwerkje

Bart
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Lijkt me een goede oplossing. Wat je zou kunnen doen Luc, is proberen met de kabel tussen helm en hals. Heb je er last van dan zou je bovenstaande oplossing kunnen proberen.
Misschien nog nuttig: ik heb de earpads niet vastgekleefd, zo zijn ze makkelijk weer te verwijderen, blijven goed op hun plaats.

Philipe
LucVB

Bericht door LucVB »

Bart,
wat bedoel je met " tussen 2 bobbels in die zwarte plastiek "

Heb je om dat gaatje te boren de binnenvoering thv die zwarte plastiek los gemaakt, als dat al kan ?
MHV642
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

inderdaad, ik heb de voering wat losgemaakt : aan de rand van die zwarte plastiek zit een ijzerdraad, en die kan je aan de uiteinden uit hun bevestiging trekken.
ikweet het, het is een beetje moeilijk uit te laggen, maar bekijk het maar eens goed

en de plaats waar mij het meest logisch leek, heb ik een gaatje geboord, een plaats waar er geen metaal zat (dit kan je dan zien als de voering een beetje los is). Maar ik kwam iets verder dan gepland bij het boren, en daar zaten 2 obstakeltjes.

Bart
LucVB

Bericht door LucVB »

OK Bart we gaan het eens bestuderen.
Luc
Franz_r1150rt

Bericht door Franz_r1150rt »

Hallo,
hier vindt je een volledige beschrijving hoe men oortjes aanbrengt in een evo 4.
http://www.schiedi.de/bmw/
dan volgende link aanklikken : Baehr-Sprechgarnitur in einen BMW Systemhelm 4
Plaats reactie