oliedruk
Moderator: GVN
Olievuldop eraf doen bij draaiende motor? Voor wat is da goed?
Tenzij je er op die plaats een bosje bloemen wil inzetten zoals in een VW Beetle aan het dashboard is da voor niks nodig.
Is logisch dat er lucht uitkomt... het hele motorsysteem is dan in beweging en wat verplaatst veroorzaakt lucht.
Tenzij je er op die plaats een bosje bloemen wil inzetten zoals in een VW Beetle aan het dashboard is da voor niks nodig.
Is logisch dat er lucht uitkomt... het hele motorsysteem is dan in beweging en wat verplaatst veroorzaakt lucht.
Laatst gewijzigd door JH. op 12 aug 2007, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
DJAIRO
-
WALTER GSAdventure
-
John
- Contacteer:
Re: oliedruk
Nee, dat is NIET normaal!! Direct je motor stilleggen! De dop er terug opschroeven en wachten tot je motor tot rust is gekomen. Om te verhinderen dat deze té plots afkoelt leg je er best een wollen deken over. Let wel! Geen synthetisch materiaal gebruiken! Om de eenvoudige reden dat de motor boven bedrijfstemperatuur kan geraken met alle nare gevolgen vandien. Dus een wollen.V013926 schreef:Als ik de olievuldop eraf doe voel ik dat er luchtdruk uit het kleppendeksel komt,is dat normaal ? (als de motor draait)
Ga ondertussen gerust een tasje koffie drinken want het zal wel effe duren eer je troetelbeestje van de schrik bekomen is.
Dus....NIET MEER DOEN Hé
-
Iron Gonzo
DJAIRO schreef:Aja...Den oliedruk kan dan weg hé....Logisch!!!JH. schreef:Olievuldop eraf doen bij draaiende motor? Voor wat is da goed?
Frank
uw oliepomp zorgt voor de oliedruk.
als je die dop af doet is het normaal dat je luchtdruktdruk voelt
om de simpele reden dat uw zuigers op en neer gaan en zo een luchtverplaatsing teweegbrengen in het motorblok.
dit noemen ze overdruk.
via een kanaal die in verbinding staat met uw luchtfilterhuis
wordt deze overdruk weggezogen
niet meer en niet minder
uw koeling zal daar niet onder lijden.
je moet eens proberen wat olie toevoegen met de dop eraf en draaiende motor
dan kom je er gegarandeerd vettig vanaf
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
John
- Contacteer:
Ja, dat is nu weer héél normaal sé! Alleen verwondert het me een beetje dat je zelf geen olie of zelfs onderdelen verloren bent tijdens deze werkzaamheid.Je moet toch af en toe iets zijn tegengekomen dat in de weg zat. (zoals een voorvorkpoot of een cardanbehuizing) Jij moet een snelle rakker zijn met je vingertjes! Je ega kan er maar goed mee zijnECM schreef:Ik had laatst iets vergelijkbaars. Tijdens het rijden wilde ik mijn bandenspanning controleren. Bij het losdraaien van het ventiel kwam er toen wat lucht uit de banden.
Is dat normaal