scherm GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
tom

scherm GSA

Bericht door tom »

Scherm van GSA 1200 kan bijna niet verzet worden is die normaal ?
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Wat bedoel je precies?
Bedoel je dit?

Het scherm kan idd niet zover rechtop als het scherm op de "gewone" 1200 GS. Dit komt doordat er op de zwarte plastic verstelmoeren extra nokken zitten die dit voorkomen. Ik heb er de zwarte plastic moeren van de gewone 1200 GS opgezet en de ruit in de bovenste stand staan. Geen enkel probleem bij langere tijd op topsnelheid en blijft nu al 6000 km prima zitten.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
tom

Bericht door tom »

Als ik de moeren losdraai en dan probeer het scherm te wijzigen van positie dan lukt dit niet zit nog vast moet ik echt harden duwen! lijkt mij niet echt normaal!
J
Contacteer:

Bericht door J »

De moeren moeten volledig los zitten, en je moet met je hand het scherm bovenaan vastnemen aan de rand, en op deze manier gaat het gemakkelijker.

J
DéGS

Bericht door DéGS »

Als mens van méér dan 190cm heb ik ook wat last van rijwind met volledig rechtopstaand scherm. Vandaag testte ik de Touratech-schermverhoging voor de 1200 GSA en schafte het onmiddellijk aan. Nu kan ik ongepermitteerde snelheden halen zonder nekpijn te krijgen of gebulder in mijn (jet)helm ... De motor bij 150 km/u horen zoemen is een leuke nieuwe ervaring voor mij en tot ongeveer 90 km/u is er vrijwel geen windruis meer. Het schermpje kost zo'n 70 Euro, mét slotje moet je daar een twintigtal Euro bijtellen. Let wel: niet iedereen is even enthousiast over dergelijke schermverhoging. Het resultaat is afhankelijk van o.a. je lichaamslengte én zithouding. Eerst testen is dus de boodschap!
Groet.
jovdt

Bericht door jovdt »

Je moet inderdaad hard duwen en de vijzen goed los zetten om enige beweging in het scherm te krijgen....Rij ook altijd met het scherm in de hoogste stand . Tijdens de laatste uitstap in de Vogezen met mist en regen
het scherm moeten verlagen om meer rijwind op de helm te krijgen teneinde een betere zichtbaarheid te bekomen.(druppes bleven op het vizier kleven en ik had geen rain-x mee)
Plaats reactie