The Lake District - Cumbria UK

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Dirk LT

The Lake District - Cumbria UK

Bericht door Dirk LT »

Is er iemand die routes ter beschikking heeft ivm the lake district, cumbria UK? of reeds ginder al rondgereden heeft?
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Vorig jaar tijdens de terugreis een stukje van het Lake District gedaan.
Oa de Kirkstone Pass (de A592).
De Wrynose Pass en de Hardnott Pass heb ik moeten overslaan wegens probleem met de achterband (in Kendal een nieuwe gehaald).

Nog een aanrader is de Hartside Pass (de A686) tss Alston en Penritch.

zie: Schotland.dag14
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Dirk LT

Bericht door Dirk LT »

Hallo Luc en Sabien, Dank reeds voor doorgegeven info en mooie foto's. Lijkt mij zeker de moeite. Ben wel benieuwd naar routes specifiek in de streek van Yorkshire Dales cq. Lake District met vertrek uit Hull en na 4 dagen retour terug naar Hull.
Dirk LT

Bericht door Dirk LT »

Was verrast dat er zo weinig reacties gekomen zijn op lake district!
Ik ben net terug van een vierdaagse motortrip naar lake district (UK) en de yorkshire dales (UK, Schotland) en moet zeggen dat dit méér dan de moeite is. Ik rijd al met de motor van mijn 18 jaar (ben er nu 42)en heb aldoende véél motorreizen gedaan, maar deze was uitzonderlijk. Een aanrader!
Aangezien er zo weinig (kleine stukjes maar niet de moeite) routes beschikbaar zijn hebben wij onze route zelf uitgestippeld. Mocht er interesse zijn. Laat maar iets weten.
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Dirk heb je enkel van de passen kunnen meepikken??
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Dirk LT

Bericht door Dirk LT »

Verschillende passen gedaan. Super mooi, zoals op je foto's. Er kwam géén einde aan het bochtenwerk. Niet alléén het bochtenwerk maar ook kleine heuveltjes tijdens het nemen van de bochten gaf deze reis iets speciaal. De enorme vlaktes en vergezichten waren bij momenten adembenemend. De poortjes (hekken) die wij verschillende malen hebben moeten openen (en natuurlijk ook sluiten) om door te kunnen rijden gaf deze reis een extra dimensie. Zodoende reden wij door de enorme vlaktes (hoogtes 400 tot 800 meter) waar je de schapen naast de of op de weg tegenkwam of zelfs op één moment meelopend op de weg. Het zal moeilijk worden om dit nog te evenaren. Men had ons gewaarschuwd voor de enorme drukte in dit vakantiegebied van vooral Engelse toeristen, maar dit viel enorm goed mee of misschien waren onze zéér mooie wegen (soms weggetjes) te klein geselecteerd. Nogmaals bedankt voor de info :!:
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Graag gedaan. :wink:
Hopelijk kunnen we in de toekomst (2008??) dit gebied eens uitgebreider bezoeken en zelf die passen ervaren.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Dirk LT

Bericht door Dirk LT »

Alvast véél plezier toegewenst in 2008!
Plaats reactie