bescherming op de GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Rakthi

Bericht door Rakthi »

=-=-
Laatst gewijzigd door Rakthi op 23 mar 2011, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Dwars

Bericht door Dwars »

kheb nog een cabrio in de aanbieding, bij de 1e drup kan je ut dakkie erop doen elektriek :lol:
I am not a complete idiot, some parts are missing
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

J schreef:
Dirk Pauwels schreef:En voor ne GS1150 heb ik al prijzen gezien van rond de 5-6000 euro in Belgie.
Asl jer er eentje ziet met twinspark in die prijscategorie, zeker laten weten. Wij zijn op zoek.

J
Voor nen TS met ABS zul je iets meer moeten uitgeven, eentje van 2001 zonder ABS kun je vinden voor ongev 5-6000 euro.

Tegenwoordig betaal je al meer voor een goeie R100GS PD dan voor een GS1100....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
tony

Bericht door tony »

@ Denzel

kijk eens op de site van motocare in Diest
die heeft een gele 1150 GS staan voor 5900 euro
is wel iets boven uw budjet maar is het bekijken waard

en neen ik heb geen aandelen in de zaak
ik heb er ooit eens een KTM gekocht en was zeer tevreden over de service

tony
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

J schreef:
Dirk Pauwels schreef:En voor ne GS1150 heb ik al prijzen gezien van rond de 5-6000 euro in Belgie.
Asl jer er eentje ziet met twinspark in die prijscategorie, zeker laten weten. Wij zijn op zoek.

J
Ne moto heb je nog ni, de berijdster is me wel al bekend :grin:
Succes met de zoektocht. Vergeet de okkazie sites van de dealers niet. 1 Jaar garantie is altijd mooi meegenomen.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Me dunkt dat ik vandaag de Amazone heb ontmoet...op ne F650 met een koelprobleem...(maar ik kan me vergissen)
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

(s)Campi schreef:Me dunkt dat ik vandaag de Amazone heb ontmoet...op ne F650 met een koelprobleem...(maar ik kan me vergissen)
Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Afbeelding
Een Benelli Amazona?
Bart Schaubroeck

Bericht door Bart Schaubroeck »

Beste,

Met de GS 1200 zit je helemaal niet meer "bloot". De bescherming is optimaal en niet meer te vergelijken met de vroegere GS'n.
Hou er rekening mee dat je met je GS-ke stukken vlotter door het verkeer wiebelt dan met een RT. Goeie kledij is op elke motor een must, dus up to you!
animal

Bericht door animal »

Met de GS 1200 zit je helemaal niet meer "bloot". De bescherming is optimaal en niet meer te vergelijken met de vroegere GS'n.
Deze morgen een GSA1200 gaan ophalen en meteen een goei vlaag regen over m'n donder gekregen: nog een geluk dat ik m'n regenpaksken meehad want de bescherming is (in vergelijking met de RT1200) pover te noemen. Ze is beter dan op de oude GS maar op de RT reed ik in de regen met vizier open, op de GSA is dat onmogelijk want de regen klettert in het aangezicht. Zelfde geldt trouwens voor de voeten, op de RT waren mijn botten waterdicht dacht ik, nu (op de GS) blijkbaar niet meer.......
Wendbaarheid, da's een ander geval, die is op de GS natuurlijk heel wat beter. Wat me wel wat tegen viel is de zadelhoogte: potverdekke de GSA is hoog, zelfs met het zadel in de laagste stand is hij hoger dan m'n oude GS1100 in de hoogste stand. Even wennen dus. Ik hou jullie op de hoogte van de rest.
Denzel

dolgelukkig

Bericht door Denzel »

Dag mannen,

De keuze is gemaakt.
Ik heb er eentje gekocht. Het is dan toch een r1100rt geworden van '97 met 44000 km.
Momenteel is het errug druk en heb ik enkel een kort ritje gedaan. Ik zal zo rap mogelijk een paar foto's posten van mijn koop. Ik ben echt SUPERTROTS.
Eerst nog ff uitvlooien hoe ik foto's post, maar da zal wel lukken.

Allemaal hartelijk dank voor de uitleg en tot gauw....

Denzelrt, hehe
Life is a lesson, you'll learn it when your through.
Iron Gonzo

Re: dolgelukkig

Bericht door Iron Gonzo »

Denzel schreef:Dag mannen,

De keuze is gemaakt.
Ik heb er eentje gekocht. Het is dan toch een r1100rt geworden van '97 met 44000 km.
Momenteel is het errug druk en heb ik enkel een kort ritje gedaan. Ik zal zo rap mogelijk een paar foto's posten van mijn koop. Ik ben echt SUPERTROTS.
Eerst nog ff uitvlooien hoe ik foto's post, maar da zal wel lukken.

Allemaal hartelijk dank voor de uitleg en tot gauw....

Denzelrt, hehe
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=10971

proficiat en post nu maar vlug een fotoowtje :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
alleke
Contacteer:

Bericht door alleke »

Duidelijk niet gemakkelijk een keuze te maken als je hartje naar twee schonen lonkt, hein?
Had hetzelfde voor; Heb gekozen voor een RT 1150 maar na amper 8 maanden heb ik 'm verkocht want ik had de indruk op een halve cabrio te zitten. Weg was al het rijgenot en belevn voor den deze. Tja, over smaak en kleuren .. je kan alleen maar ondervinden en je passie ten volle beleven.
Succes
C U on the road ;)
Denzel

Eindelijk een fotoooootje, eerste poging

Bericht door Denzel »

Afbeelding
Denzel

En nog eentje...

Bericht door Denzel »

Afbeelding
Nu eentje met mijn koffers erop. Ik weet nog nie hoe ik meerdere foto's in 1 keer erop moet zetten. Ma enfin ik ben al blij dat dit lukt.
SUPERBLIJ met mijn aankoop.
Grtn Denzel
J
Contacteer:

Bericht door J »

zo moet je dit doen. (ik heb wel een spatie gezet na img ander heb je hier vier keer jouw foto.

[img ]http://img178.imageshack.us/img178/965/1004135pq0.jpg[/img]

J
Denzel

mercietjes

Bericht door Denzel »

Ah ok bedankt voor den uitleg.

Ik probeer het later wel eens.

Grtn Denzel
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

8-) proficiat, schoon machien!
Is nog maar goe ingereden, beste moet nog komen...
George Michael

Bericht door George Michael »

Hier nog een twijfelaar. Wordt het een 1200RT of een 1200GS :-( Was vandaag bij Van Harten in Amersfoort (NL). Hier stonden ook een aantal GSA's, die zijn MOOI :twisted: Alleen toen ik erop ging zitjes kwamen mijn voetjes niet bij de vloer :cry: Mijn lengte is 1,78 mtr. Met de 'gewone' GS is dit geen probleem. Zijn er ook kleine mensjes met een Adventure?

Voorlopig moet ik nog rond tuffen op mijn 1150RT, aaaaaaaaaah :wink: wat erg :!: Bij de volgende beurt regel ik als leenmotor een GS. Inderdaad wat jullie zeggen, proefrijden en naar de beurs kijken :wink:
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Mijn vrouw is 1.67, heeft al geregeld gereden met de 1200Adventure van m`n werk. Je moet weten, ze kan de jiffy niet inklappen als ze eenmaal op de motor zit, dan kan ze er niet meer bij. Ze moet dus eerst de motor van de jiffy halen, starten, in z`n 1 zetten, rustig ontkoppelen en gas geven, been erover en wegwezen. Stoppen is geen probleem, 1 voet aan de grond lukt altijd wel en als korte vrouw kijkt ze altijd eerst voor ze stopt.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

J-P schreef:Mijn vrouw is 1.67, heeft al geregeld gereden met de 1200Adventure van m`n werk. Je moet weten, ze kan de jiffy niet inklappen als ze eenmaal op de motor zit, dan kan ze er niet meer bij. Ze moet dus eerst de motor van de jiffy halen, starten, in z`n 1 zetten, rustig ontkoppelen en gas geven, been erover en wegwezen. Stoppen is geen probleem, 1 voet aan de grond lukt altijd wel en als korte vrouw kijkt ze altijd eerst voor ze stopt.
Mmm, dapper vrouwke, 99% van de vrouwelijjke motards wil 2 volledige voetzolen o/d grond, vooraleer ze een moto bestijgen... Chapeau
I like my bike!!
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ze heeft ook leren rijden op een CB500, meer dan 100.000 km mee gereden, vertrouwen gekweekt en nu maakt het haar niet uit waar ze mee rijdt, laatst nog op een Goldwing 1800 en een Fireblade... als het tussen de oren goed zit kan je alles.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Den Dirk schreef:
J-P schreef:Mijn vrouw is 1.67, heeft al geregeld gereden met de 1200Adventure van m`n werk. Je moet weten, ze kan de jiffy niet inklappen als ze eenmaal op de motor zit, dan kan ze er niet meer bij. Ze moet dus eerst de motor van de jiffy halen, starten, in z`n 1 zetten, rustig ontkoppelen en gas geven, been erover en wegwezen. Stoppen is geen probleem, 1 voet aan de grond lukt altijd wel en als korte vrouw kijkt ze altijd eerst voor ze stopt.
Mmm, dapper vrouwke, 99% van de vrouwelijjke motards wil 2 volledige voetzolen o/d grond, vooraleer ze een moto bestijgen... Chapeau
Die van mij kan ook amper met 1 tip aan de grond (verhoogde Funduro). 't Vergt op hellende terreinen iets meer planning bij het stoppen, maar nog nooit problemen mee gehad. Heb heel dat "beide voeten plat op de grond"-gedoe nooit goed begrepen. Normaal gezien is het toch de bedoeling dat je rijdend manoevreert ipv te voet te trappelen, niet :-P ?
Nil volentibus arduum
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Inderdaad, ik zeg altijd tegen m`n leerlingen:"steppen is een andere cursus, we doen hier motorrijden!"
J-P

Harald

Bericht door Harald »

[quote="Den Dirk
Mmm, dapper vrouwke, 99% van de vrouwelijjke motards wil 2 volledige voetzolen o/d grond, vooraleer ze een moto bestijgen... Chapeau[/quote]

Telt ook voor heel veel mannen, jammer maar helaas :cry:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Plaats reactie