betaalbare regenkledij
Moderator: GVN
betaalbare regenkledij
Dag allemaal,
Ik heb een vraagje i.v.m. regenkledij :
Wat is volgens jullie het beste regenpak voor een doenbare prijs ?
Ik weet wel, alles is relatief, maar toch.
Ik rijd nagenoeg nooit met regenweer (motorijden moet plezant blijven en in de regen is de pret er voor mij gewoon af), maar vertrek kortelings naar het zuiden van Frankrijk. Vertrekken zonder regenpak is de weergoden tarten, dus wil ik wel voorzien zijn.
Kunnen jullie raadgeven en eventuele richtprijzen vermelden ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg,
Swim
Ik heb een vraagje i.v.m. regenkledij :
Wat is volgens jullie het beste regenpak voor een doenbare prijs ?
Ik weet wel, alles is relatief, maar toch.
Ik rijd nagenoeg nooit met regenweer (motorijden moet plezant blijven en in de regen is de pret er voor mij gewoon af), maar vertrek kortelings naar het zuiden van Frankrijk. Vertrekken zonder regenpak is de weergoden tarten, dus wil ik wel voorzien zijn.
Kunnen jullie raadgeven en eventuele richtprijzen vermelden ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg,
Swim
Ik heb een regenoverall gekocht bij de Lidl. Heel content van. Vraag nu niet achter de prijs, 't was zo weinig dat ik het vergeten ben. En echt waterdicht (2 x Schotland waarvan 1x 8 op de 10 dagen regen).
Schalkse, waarom late iedereen niet meegenieten als je een tip hebt?
Schalkse, waarom late iedereen niet meegenieten als je een tip hebt?
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Jup heb dat ook gekocht, was echt goedkoop, maar prijs weet ik ook niet meer. Echt goed gerief, waterdicht en een stevige, hoge kraag. Combi is wel minder handig bij het aan- en uittrekken, denk dat als ik nog eens iets koop, het broek en vest apart gaan zijn.Vanguard schreef:Ik heb een regenoverall gekocht bij de Lidl. Heel content van. Vraag nu niet achter de prijs, 't was zo weinig dat ik het vergeten ben. En echt waterdicht (2 x Schotland waarvan 1x 8 op de 10 dagen regen).
K100 RS 16v
Als Swim regenkledij moest te leen gevraagd hebben, zou ik bovenstaande vraag niet gesteld hebben. Maar ja, als ik elke keer dat ik een pmmeke stuur dat hier op het forum moet vermelden zou mijn aantal berichten een pak groter zijn. Zie gewoon het nut er niet van in.Vanguard schreef:Schalkse, waarom late iedereen niet meegenieten als je een tip hebt?
En eigenlijk van wat nu aan het schrijven ben ook niet.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
hla
- Contacteer:
Ik heb mij een 100% waterdichte regenvest gekocht van Richa voor 15€. Ik neem dan wel een maat die over mij rijvest kan aangetrokken worden.
Mij regenbroek is ook om over mijn rijbroek te trekken. Kostprijs van mijn laatste exemplaar was 32€.
Dit had wel een stuk leer op het zitvlak, wat gemakkelijk is tegen het glijden op het zadel.
Zonder dit is dit nog goedkoper. +/- 25€
Dus voor minder dan 50€ heb je keuze zat.
Tweedelig heeft ook het voordeel dat je dit gemakkelijker kunt aan en uittrekken, en desnoods bij twijfelweer enkel met de broek starten en wachten tot het echt begint te regenen.
Mij regenbroek is ook om over mijn rijbroek te trekken. Kostprijs van mijn laatste exemplaar was 32€.
Dit had wel een stuk leer op het zitvlak, wat gemakkelijk is tegen het glijden op het zadel.
Zonder dit is dit nog goedkoper. +/- 25€
Dus voor minder dan 50€ heb je keuze zat.
Tweedelig heeft ook het voordeel dat je dit gemakkelijker kunt aan en uittrekken, en desnoods bij twijfelweer enkel met de broek starten en wachten tot het echt begint te regenen.
Laatst gewijzigd door hla op 20 aug 2007, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
-
Iron Gonzo
in de betere vissport zaak kan je goede waterdichte pakken kopen.
JAKKE
JAKKE
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
hla
- Contacteer:
Klik op
Richa,
http://www.richa.be/nl/indexbe.htm
Ga naar "regenkledij" en naar de "Rainwarrior"
Ik heb hem in het grijs en in het geel!
Richa,
http://www.richa.be/nl/indexbe.htm
Ga naar "regenkledij" en naar de "Rainwarrior"
Ik heb hem in het grijs en in het geel!
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
R1200RT
-
Werner Von C.
- Contacteer:
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Ben daarnet effe een nieuwe lokale motorzaak gaan bezoeken en de GTR1400 gaan zien
, daar hingen in de kledingshop pakken uit één stuk van Richa, volledig in fluo geel...da's het best zichtbare pak dat ik ooit gezien heb...je lijkt wel een banaan maar who care's when it's raining cat's and dogs...kostprijs € 79, in handig opbergtasje.
Hélaas kan ik geen foto's vinden.
Hélaas kan ik geen foto's vinden.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Willy
Ik zou toch even willen opmerken dat regenkledij al dan niet geschikt kan zijn al naargelang over welk ander spul het moet aangetrokken worden.
Tot mijn schande heb ik moeten ondervinden dat mijn nieuwe regenoverall omzeggens niet wil glijden over de kevlar schouderstukken van mijn motorjas, je kan het je nauwelijks voorstellen maar het kwam erop neer dat ik al nat was van 't zweten voor ik het ding aanhad (gelukkig heb elk nadeel ook z'n voordeel, ik heb uiteindelijk alles aan de kapstok gehangen en tot mijn tevredenheid een Atlantis pak gekocht
)
Willy
Tot mijn schande heb ik moeten ondervinden dat mijn nieuwe regenoverall omzeggens niet wil glijden over de kevlar schouderstukken van mijn motorjas, je kan het je nauwelijks voorstellen maar het kwam erop neer dat ik al nat was van 't zweten voor ik het ding aanhad (gelukkig heb elk nadeel ook z'n voordeel, ik heb uiteindelijk alles aan de kapstok gehangen en tot mijn tevredenheid een Atlantis pak gekocht
Willy
kijk eens bij EKO in Kontich: http://www.eko-motorwear.com
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/