zumo 550... en meer

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
an.noniem

zumo 550... en meer

Bericht door an.noniem »

hallo, we zijn volop in de voorbereiding van ons reisje naar de Morvan en hebben beslist om een zumo 550 aan te schaffen.
Aangezien we allebei met de moto rijden, willen we graag een intercom systeem hebben, zodat communictie tijdens het rijden mogelijk is.

Graag een paar tips van 'ervaringsdeskundigen' aub, zowel over gps als over intercom.

Bovendien heb ik nog een paar vragen mtb de zumo:
prijzen lijken nogal te variëren, bv een aankoop bij de bmw-dealer komt algauw 150 euro duurder dan bij bv Vanden Borre, is hier ook verschil in gps? bv bij Vanden Borre heet die de zumo 550 BT, terwijl er bij sommige andere EU bijstaat...
Is het mogelijk om die zumo zelf te monteren, moeten er nog veel accessoires bijgekocht worden? De gps zal gemonteerd worden op onze R1100RT. Kan ik die makkelijk naar mijn RS verplaatsen?
Allez, je ziet, misschien wat stomme vragen, maar hoop van jullie een aantal interessante antwoorden te krijgen ;-)

Ann
kawasaki Z400 - kawasaki Zephyr 550 - GSX 750 F (nog te koop trouwens) - BMW R 1100 RS
ferre10

Bericht door ferre10 »

als je vertrekt binnen de 3 à 4 weken zou ik wachten met de aankoop tot na de vakantie. echt moeilijk is het wel niet maar of je op enkele weken alles onder de knie gaat krijgen :-? :-?
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
an.noniem

Bericht door an.noniem »

de beslissing voor een zumo is gevallen
we kopen er een interphone bij
volgens de verkoper kunnen we dan bike 2 bike communiceren, mits switch ook naar communicatie gps luisteren...

nog een bijkomend vraagje
sluiten we de gps best rechtstreeks op de batterij aan of werken we met een stekkertje?
beide moto's zijn voorzien van een 'stopcontact', weliswaar verschillend...

is het te doen om die spullen zelf te installeren?

ervaringen met intercom bike 2 bike en montage gps zijn meer dan welkom!

alvast thx
ann en paul

ferre, bedankt voor je advies, maar al doende zullen we wel leren, we nemen zeker onze gedrukte kaart mee :-)
kawasaki Z400 - kawasaki Zephyr 550 - GSX 750 F (nog te koop trouwens) - BMW R 1100 RS
J
Contacteer:

Bericht door J »

an.noniem schreef: maar al doende zullen we wel leren, we nemen zeker onze gedrukte kaart mee :-)
zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer verstandig :lol: :wink:
Patrick V

Bericht door Patrick V »

rechtstreeks op de batterij heeft het voordeel dat je het contact niet moet opzetten om je gps te raadplegen (alhoewel? de zumo heeft een eigen batterij dacht ik)
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
an.noniem

Bericht door an.noniem »

idd, de zumo heeft een batterij waarvan ze zeggen dat die 4u autonoom meegaat...
Daniel Tempelaere

Bericht door Daniel Tempelaere »

BT is nog onvoldoende gestandaardiseerd en in de praktijk levert dit vaak een pak problemen op. Voor spraak ok nog, maar MP3-kes beluisteren levert slechte kwaliteit hoor. Op een moto wil ik liefst eenvoudige en zichtbare bediening (zie jij je al met (winter)handschoenen aan op die knopjes drukken die daar ergens aan je helm hangen......??). Daarom is bij mij (en zal zeker nog een tijd zo blijven) alles bekabeld op een intercom (baehr ultima), ook mijn B-T-B (capo II).
Momenteel heb ik wel problemen om met mijn zumo 550 (vroeger met Garmin SP2820 was alles ok) via BT en nokia gsm te bellen.
Neen, die BT ...'k noet er niet echt van hebben, tenzij als headsetje en dan nog enkel voor (sporadisch) spreken.
Je steekt wel een hoop tijd om alles te bekabelen en te monteren hoor, onderschat dat niet en goedkoop is het ook niet (één baehr interface kabeltje kost al snel zo'n slordige 30€ b.v.).
an.noniem

Bericht door an.noniem »

wij hebben toch geinvesteerd in zo'n interphone headsets.
die dingen configureren voor mijn nokia gsm was geen enkel probleem, en met een extra kaartje kan ik zo 2Gb muziek via mijn gsm beluisteren.
paul heeft een qtec, hij kan met de headset bellen, maar dan geen muziek beluisteren. Maar dat zal dan misschien wel lukken via de zumo.

om over te schakelen op bike to bike... da's een ander paar mouwen, vraagt een hele serie 'knopkes duwen' om dat te realiseren... en één knopke fout en je mag herbeginnen, tenzij het aan ons beginnersgepruts ligt natuurlijk :-)
op zich allemaal niet moeilijk, maar ik zie het voorlopig nog niet goed zitten om dat allemaal al rijdende te doen.

het is in ieder geval trial en error, maar we hebben nog een weekje om alles uit te pluizen...
Plaats reactie