DAGTRIP ENGELAND

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
MARCMOTARD

DAGTRIP ENGELAND

Bericht door MARCMOTARD »

Den dezen wil in september nog een dagtripke (met de moto natuurlijk) maken in Engeland.
Ik had gedacht om te vetrekken vanuit Calais (kortere overzetduur per ferry én wellicht goedkoper dan de Kanaaltunnel).

Concreet vraagske aan de Engelandkenners : welke streek is haalbaar én is de moeite waard qua vergezichten & natuurschoon.

Ik ben bereid (erg) vroeg te vertrekken en (erg) laat thuis te komen.
Tevens heb ik een ijzeren achterste :wink: ; ben dus niet benauwd om enkele honderden kms. soldaat te maken 8-) .

Bij voorbaat dank voor de reacties en het helpen mee brainstormen.
O ME MOAR WEG ZUN
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

als je dan de overzet neemt en het voor 1 dag is
richting
salisbury, bristol, exeter

het is eens wat anders
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Relax

Bericht door Relax »

Kent, de tuin van Engeland. Niet alleen mooi om te rijden, ook nog 'ns leuk. Ff googlen of zoekfunctie leert je wat en waar. Of de site van Lucsa.
I respect your opinion. But I don't give shit.
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

IRON GONZO schreef:als je dan de overzet neemt en het voor 1 dag is
richting
salisbury, bristol, exeter

het is eens wat anders
Voor 1 dag zou ik het persoonlijk toch niet zo ver gaan zoeken.
Bristol (+600km)
Exeter (+750km)
Salisbury (+500km)
telkens h&t via de snelweg
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Vanguard

Bericht door Vanguard »

In het graafschap Kent zijn bezienswaardigheden genoeg, je gaat met één dag niet toekomen mijn gedacht.
Eens google op Kent en je hebt genoeg voor een week. :wink:
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

De kustlijn volgen via bv Rye en Battle, voorbij Eastbourne een stop aan Beachy Head!!!!
Daarna richting Lewes doorheen het heuvelend landschap van de "South Downs".
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Dany
Contacteer:

Re: DAGTRIP ENGELAND

Bericht door Dany »

MARCMOTARD schreef:Den dezen wil in september nog een dagtripke (met de moto natuurlijk) maken in Engeland.
Ik had gedacht om te vetrekken vanuit Calais (kortere overzetduur per ferry én wellicht goedkoper dan de Kanaaltunnel).

Concreet vraagske aan de Engelandkenners : welke streek is haalbaar én is de moeite waard qua vergezichten & natuurschoon.

Tevens heb ik een ijzeren achterste :wink: ; ben dus niet benauwd om enkele honderden kms. soldaat te maken 8-) .

Begin mei zijn we met z'n vieren ook de plas overgestoken, weliswaar zijn we 2 dagen op stap geweest (zaterdag ochtend vertrokken, zondagavond terug) Binnen de 48 u heen en terug dus en dit kostte ons 48 Euro per moto met de ferry vanuit Oostende naar Ramsgate. Welke streek: Kent dus, wondermooi. Overnacht in een kleine, simpele maar heel aangename B&B in Royal Tunbridge Wells. Een verslagje van die trip kun je hier lezen:
http://danyvantomme.wordpress.com route en adres B&B beschikbaar
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Ik moet ook nog een dagtrip daarheen doen (Verkenning voor een dagtrip eind september met kollega's van het werk. Zal dan wel met auto's zijn)

Voor een moto kost de kanaaltunnel 30,- EUR heen en terug. Plus het is iets minder ver rijden dan naar de ferryterminal.

Planning is Canterbury en langs de kust terug richting Folkestone, eventueel met Dover Castle en de "white cliffs" eens gaan bekijken.

Mijn trip zal op een zaterdag (8, 15 of 22 sept.) doorgaan.
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Update:

Zonet Eurotunnel geboekt (30,- EUR heen en terug) voor volgende zaterdag. Tripje naar Canterbury (30 min. vanuit Folkestone), vandaar naar Whitstable en Herne Bay. Wat er daarna volgt zien we nog wel.

Als zoals beloofd de zon van de partij is, zullen er een paar mooie "dagtripfoto's" volgen. We nemen het zwaar "geschut" mee.
Zuchero

Bericht door Zuchero »

Hallo,

Men vrouwken en ik hebben ook voor 15 september geboekt met P&O en dit voor 21 euro heen en terug. We zouden ook langs de kustweg richting Canterbury rijden en zien wat de dag zelf haalbaar is. Misschien komen we elkaar tegen. Om 8u50 is ons vertrek in Calais en terug tegen 19u30.

Doeiiii :wink:

PS Rij met 1200RT
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Ben afgelopen zaterdag reeds geweest. Zie ook bij de dagtripfoto's.
lucsa
Contacteer:

Re: DAGTRIP ENGELAND

Bericht door lucsa »

MARCMOTARD schreef:Den dezen wil in september nog een dagtripke (met de moto natuurlijk) maken in Engeland.

Marc, intussen de trip gemaakt over de plas?
Goed bevallen? Waar geweest?
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

lucsa schreef:De kustlijn volgen via bv Rye en Battle, voorbij Eastbourne een stop aan Beachy Head!!!!
Daarna richting Lewes doorheen het heuvelend landschap van de "South Downs".
Ik heb dat allemaal eens ingegeven in AutoRoute en dat ziet er niet slecht uit. 8-) Zo dicht mogelijk de kust volgen tot Beachy Head. Dan het binnenland in Lewes en South downs, maaaar hoe dan terug en wordt dat als dagtrip niet wat groot: van Dover tot South Downs is al een dikke 200km :shock:

Wat wel te doen is, is tot Beachy Head en dan terug door het binnenland, maar 'k zou niet weten waar daar de mooie baantjes zijn :shock:

Heb jij daar toevallig een mooie route van :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Over routes beschik ik niet.
Kies vooral de B-wegen en de A-wegen met 3 cijfers.
Maar ook de kleinere wegen zijn mooi om te berijden.
Zoals bv de A259 van Eastbourne naar Newhaven en zowat halfweg rechtsaf naar Litlington - Wilmington. Dan kom je deze tegen.
http://www.picturesofengland.com/Englan ... es/1007050

Afbeelding
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Plaats reactie