Hoe kwam jij in het bezit van je "Beemer" ?
Moderator: mdc
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
is een oplichter zeer warschijnlijk.(s)Campi schreef: http://www.2dehands.be/bmw-r1150-gs-adv ... riek=motor
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Wie niet rijk is …
Ik zwéér tegenwoordig bij het internet (http://www.mobile.de) en het wispelturige aan- en verkoopgedrag van sommige Duitse heren!
Toen ik zestien was stootte ik met enkele vrienden mijn eerste motor - een met zweet, bloed en tranen opgelapte BSA 250 - uit de chauffagekelder van onze pa. Daarna volgden een Norton 600 en een Suzuki 750GT. Allen waren zéér tot matig gebruikt en bij de auto-afbraak of een dealer aangekocht ... Daarna is het BMW-gestoei begonnen. Eerst tweedehandsjes: een R90S (krant), een K75S (kennis) en een K100RS (krant vanwege pre-internet era). Na een gebruikte Goldwing 1500 (wilde ook eens met een keuken rijden) volgden in 1996 een nieuwe R1100RT en in 2000 een R1150GS uit de showroom van de dealer. Bij de verkoop van de beide laatste (nieuw gekochte motoren) realiseerde ik me dat ik per stuk toch zo'n 2500 à 3000 Euro op de nieuwprijs moest toegeven - niet meer dan logisch, ondanks de goede herverkoopwaarde van BMW!
Nu koop ik enkel nog via het internet, met een lichte voorkeur voor de Duitse gespecialiseerde sites. Na een Honda 1500 Valkyre (sjongejonge, die ‘Blechtrommel’, zéker na een GS) volgden een vijftal 1150 GS'sen en een 1150RT. In juli 2007 kon ik een eerste R1200GSA niet laten staan. Mits uitgekiende opzoek- en aankoopstrategiën, wat geduld en een mondje Duits slaag ik erin om de overgebrachte motoren telkens na één of een half seizoen met winst te verkopen. Het is tot een hobby uitgegroeid die bijna even leuk is als rijden zelf. Mijn GSA betaalde ik grotendeels met de winstjes van de vorige transacties. Enige minpuntje is dat niet alle Belgische dealers je even graag zien opdagen met tuigen die vaak duizenden Euro's beterkoop zijn dan wat ze zelf in hun kast hebben staan ... Tja, wie zijn eten zelf meebrengt naar het restaurant krijgt het tafeltje naast het toilet hé ... Buiten de onderhoudsbeurten heb ik overigens met geen enkele van al die motoren ooit problemen gehad, de tweedehandse BMW’s hadden bij aankoop dan ook nooit meer dan 10000km.
Let wel !!! Té interessante, zeg maar op het randje belachelijke aanbiedingen zijn gegarandeerd snode hersenspinsels van allerhande gespecialiseerd oplichtergepeupel. Schrijf nooit of te nooit geld over op een rekening, hoe vertrouwenswaardig de voorgestelde bank ook lijkt. Ga de fiets ter plaatse keuren, duw hem op de trailer en betaal handje kontantje.
Ik zwéér tegenwoordig bij het internet (http://www.mobile.de) en het wispelturige aan- en verkoopgedrag van sommige Duitse heren!
Toen ik zestien was stootte ik met enkele vrienden mijn eerste motor - een met zweet, bloed en tranen opgelapte BSA 250 - uit de chauffagekelder van onze pa. Daarna volgden een Norton 600 en een Suzuki 750GT. Allen waren zéér tot matig gebruikt en bij de auto-afbraak of een dealer aangekocht ... Daarna is het BMW-gestoei begonnen. Eerst tweedehandsjes: een R90S (krant), een K75S (kennis) en een K100RS (krant vanwege pre-internet era). Na een gebruikte Goldwing 1500 (wilde ook eens met een keuken rijden) volgden in 1996 een nieuwe R1100RT en in 2000 een R1150GS uit de showroom van de dealer. Bij de verkoop van de beide laatste (nieuw gekochte motoren) realiseerde ik me dat ik per stuk toch zo'n 2500 à 3000 Euro op de nieuwprijs moest toegeven - niet meer dan logisch, ondanks de goede herverkoopwaarde van BMW!
Nu koop ik enkel nog via het internet, met een lichte voorkeur voor de Duitse gespecialiseerde sites. Na een Honda 1500 Valkyre (sjongejonge, die ‘Blechtrommel’, zéker na een GS) volgden een vijftal 1150 GS'sen en een 1150RT. In juli 2007 kon ik een eerste R1200GSA niet laten staan. Mits uitgekiende opzoek- en aankoopstrategiën, wat geduld en een mondje Duits slaag ik erin om de overgebrachte motoren telkens na één of een half seizoen met winst te verkopen. Het is tot een hobby uitgegroeid die bijna even leuk is als rijden zelf. Mijn GSA betaalde ik grotendeels met de winstjes van de vorige transacties. Enige minpuntje is dat niet alle Belgische dealers je even graag zien opdagen met tuigen die vaak duizenden Euro's beterkoop zijn dan wat ze zelf in hun kast hebben staan ... Tja, wie zijn eten zelf meebrengt naar het restaurant krijgt het tafeltje naast het toilet hé ... Buiten de onderhoudsbeurten heb ik overigens met geen enkele van al die motoren ooit problemen gehad, de tweedehandse BMW’s hadden bij aankoop dan ook nooit meer dan 10000km.
Let wel !!! Té interessante, zeg maar op het randje belachelijke aanbiedingen zijn gegarandeerd snode hersenspinsels van allerhande gespecialiseerd oplichtergepeupel. Schrijf nooit of te nooit geld over op een rekening, hoe vertrouwenswaardig de voorgestelde bank ook lijkt. Ga de fiets ter plaatse keuren, duw hem op de trailer en betaal handje kontantje.
Inderdaad. Mijn huidige 1200 GSA was een superkoopje (11500 Euro) en wil ik wat langer dan gewoonte houden, hij staat (nog) niet te koop. Ik denk dat ik er één à twee seizoenen mee kan bollen en dan zonder verlies verkopen. Een brave ziel heeft er al 14000 Euro voor geboden. Indien je een tweedehands in Duitsland zoekt, wil ik je best een handje helpen hoor ...
Ooit een handje contantje gekregen voor mijn audi A6 in briefkes van 20,00 Euro door 2 Libanezen.Stoffel schreef:Zo ook bij particuliere verkoop van jouw moto!DéGS schreef:betaal handje kontantje.
Vrouwke met het pak geld (viel eigenlijk nog mee van grootte) naar de bank gestuurd. Die hebben het gecontroleerd, op de rekening gezet.
Vrouwtje heeft me gebeld dat alles OK was en Melchior en Caspar kregen hun sleutels en papieren en mochten met de OOOO vertrekken naar een land naar keuze.
On topic:
Reed op een zachte morgen bij een klant op de parking en die man had een prachtige, bordeaux "bmw" staan.
Ik heb altijd gezegd, als er een RT passeerde (polies, enz): "Als ik ooit een moto koop, dan is't zo ene".
Bleek op die bordeaux brommer nog een wit papier 'te koop' te hangen.
(verwarmde handvaten: had ik nog nooit van gehoord, waw).
9 jaar oud (1998) en 30.000 km. Een mooie prijs volgens connaisseurs.
Heb tegen mijn vrouw gezegd:
Schat, ik wordt nu 40 en als ik zo eens rond mij kijk, dan zie dat de meeste geslachtsgenoten van 40 ofwel een hobby starten met een jong ding van 24 of ze kopen 'ne moto'.
Ze zei tegen me: "weet ge, blijf nog maar even".
En toen werd ik eigenaar van een nieuwe wereld: R1100RT
Tot nu toe: puur genot.
Dim.
K1100RS gekocht via internet, verkoper was aan't scheiden en had dringen geld nodig, eigelijk een beetje van geprofiteerd
Na 50K geruild bij L&C (mits bijleggen) voor K1200GT (2003), na 60K opnieuw geruild bij L&C voor K1200GT 2006 (mits bijleggen.)
F650GS van vrouwke gekocht via forum, ook op onderhoud in Olen, no problem.
L&C is voor mij oké
Na 50K geruild bij L&C (mits bijleggen) voor K1200GT (2003), na 60K opnieuw geruild bij L&C voor K1200GT 2006 (mits bijleggen.)
F650GS van vrouwke gekocht via forum, ook op onderhoud in Olen, no problem.
L&C is voor mij oké
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:44
- Locatie: Deinze-Astene
- Contacteer:
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 09:00
- Locatie: ergens in Vlaanderen waar mijn moto staat
Re: Hoe kwam jij in het bezit van je "Beemer" ?
Bij een bevriende niet BMW dealer gekocht, hij heeft mij verwittigd dat hij een goede tweede hands staan had .Hij heeft mijn suzuki 1500 lc overgenomen en ik ben doorgereden met een 1150 rt. en nog geen seconde spijt van
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 01 jan 2007, 18:26
- Woonplaats: Vosselare
- Locatie: Oost vlaanderen
Re: Hoe kwam jij in het bezit van je "Beemer" ?
Ik heb de mijne(K1200gt) gekocht in Duitsland.opgezocht via mobile de en dan kontakt gelegd met de verkoper(BMW garage).Op bezoek geweest ,mee gereden en dan nog een grote korting bedongen.Zeer tevreden over de verkoop en het maschien.
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 20 aug 2008, 21:49
- Woonplaats: 3450
- Locatie: brabant Nieuwdorpstraat 39 3450 Geetbets
Re: Hoe kwam jij in het bezit van je "Beemer" ?
nog ééntje van motocare Diest
Re: Hoe kwam jij in het bezit van je "Beemer" ?
Mijn éérste BMW een K100Lt kwam uit Engeland.
Was een ex politie motor en werd geinporteerd door Hugo de Poorter uit Gavere.
Mijn 2de BMW was een occasie die ik zag staan in de krant.
Was net 1.5 jaar oud een R1100RT
heb hem gekocht vlak naast de Schelde in Zandvliet.
Mijn derde BMW was een R1150 RT en kocht ik nieuw bij Raf.
Sinds gisteren is die van eigenaar veranderd en ben ik nu motorloos.
Dit week-end haal ik mijn nieuwe ( occasie ) af bij de verkoper.
Het is een R.........
Op het werk had ik vervolgens een F650/p, een R1150 RT/p en sinds een jaartje een R1200RT/p
Was een ex politie motor en werd geinporteerd door Hugo de Poorter uit Gavere.
Mijn 2de BMW was een occasie die ik zag staan in de krant.
Was net 1.5 jaar oud een R1100RT
heb hem gekocht vlak naast de Schelde in Zandvliet.
Mijn derde BMW was een R1150 RT en kocht ik nieuw bij Raf.
Sinds gisteren is die van eigenaar veranderd en ben ik nu motorloos.
Dit week-end haal ik mijn nieuwe ( occasie ) af bij de verkoper.
Het is een R.........
Op het werk had ik vervolgens een F650/p, een R1150 RT/p en sinds een jaartje een R1200RT/p
Re: Hoe kwam jij in het bezit van je "Beemer" ?
...1200GSA zonder de A.Harald schreef:Het is een R.........
Mijn eerste BMW was een R1100RT, een ex-verhuurmoto van Selbach. Die kocht ik in oktober 2000. Daarna achtereenvolgens een R1150R (in 2003 tweedehands gekocht bij een particulier), een K1200RS (tweedehands bij B&M in de zomer van 2005) die ik in april 2008 omruilde voor een tweedehands R1150RT (eveneens van bij B&M).
Amper 4 maanden later mijne kop laten zot maken door mijn broer die een nieuwe R1200RT kocht bij Jorssen. Op zondag die moto van mijn broer gezien, dinsdag (want maandag was de winkel dicht ) eens gaan onderhandelen over aankoop R1200RT en overname R1150RT bij Jorssen, woensdag terug naar daar om een bestelbon te tekenen en anderhalve week later kon ik rondtuffen op mijn huidige R1200RT. Benieuwd hoelang dat zal duren
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Hoe kwam jij in het bezit van je "Beemer" ?
Tot je d'er vanaf flikkert van verveling. Probeer 'ns GS, maar mét A.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Hoe kwam jij in het bezit van je "Beemer" ?
Leen me de jouwe eens een tijdje uit. Ik breng hem gewassen terug.Relax schreef:Tot je d'er vanaf flikkert van verveling. Probeer 'ns GS, maar mét A.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: Hoe kwam jij in het bezit van je "Beemer" ?
Dirk, ge hebt hem gevonden den diene die uw moto wil kuisen!Leen me de jouwe eens een tijdje uit. Ik breng hem gewassen terug.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Hoe kwam jij in het bezit van je "Beemer" ?
Zo lijkt het idd, maar ik ken die gladjakker. No f***ing way dus.
I respect your opinion. But I don't give shit.