Weet iemand hoe het wettelijk is een aanhanger achter zijn motor te hangen ?;kenteken,verzekering en wegenbelasting ?
thanks
aanhanger
Moderator: GVN
-
Fox30
Ik had vroeger een aanhangwagen achter mijn Honda Dax om mijn surfplank te vervoeren. Later heeft ie ook nog aan de Suzuki Er21 gehangen.
qua verzekering kost het niets, maar je moet het wel aangeven, zodat het op je groene kaart staat.
qua tax zou ik eens contact opnemen met verkopers van zulke aanhangwagentjes. Via googelen vond ik deze link
qua verzekering kost het niets, maar je moet het wel aangeven, zodat het op je groene kaart staat.
qua tax zou ik eens contact opnemen met verkopers van zulke aanhangwagentjes. Via googelen vond ik deze link
dat klopt inderdaad, in sommige landen mag je met aanhangwagen gewoon NIET op de autosnelweg.
ik weet nog (uit lang vervlogen tijden)dat in zweden tijdens een goldwingtreffen de halve belgische delegatie aan de kant moest omdat deze onderweg waren met aanhangwagen.
beetje opletten dus waar je gaat rijden.
ik weet nog (uit lang vervlogen tijden)dat in zweden tijdens een goldwingtreffen de halve belgische delegatie aan de kant moest omdat deze onderweg waren met aanhangwagen.
beetje opletten dus waar je gaat rijden.
broem..broem..GAAAAZ
-
John
- Contacteer:
Neen, wél met een tweewielig aanhangertje. Ik denk dat een éénwielig ding bij een beetje belading moeilijker te manouvreren is bij het keren in een smal straatje. Wat ik weet is dat mijn ding héél baanvast is. Zolang het maar goed beladen is. Heb een keertje meegemaakt dat ik van de winkel terug kwam met een nieuwe compressor, boormachienes en ander redelijk zwaar spul. Het was voor ik vertrok netjes voor de as geladen maar door enkele putjes in het wegdek was de lading naar achter geschoven met het gevolg dat mijn combinatie vervaarlijk begon te slingeren bij ong. 120 Km/h. Heb het boeltje terug onder controle gekregen maar het was toch een minder leuke ervaring. Als niks kan schuiven en de zwaardere spullen voor de as geplaatst vergeet je soms dat je dat ding bij hebt.