City Navigator 7

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WildGuy

City Navigator 7

Bericht door WildGuy »

Ik heb zojuist de nieuwe versie van City Navigator geinstaleerd. Wat me opvalt is: bij het aanklikken van Map's, in MapSource, dat deze veel meer geheugen vragen dan mijn vorige versie. Het is mij niet meer mogelijk om geheel Belgie op een geheugekaart van 128Mb te laden. Is dit normaal? Wat ik wel heb opgemerkt dat er een vinkje staat bij Map's "Include route calculation data". maakt dit soms het verschil? O ja, laat mij eens weten waar ik goed en goedkoop een 256Mb kaartje kan aanschaffen. :?
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Er gaat dan toch iets niet goed. Als ik in European City Navigator 6 geheel België en Luxemburg selecteer, inclusief 'route calculation data', dan geeft Mapsource aan dat dit 39,1 MB is (26,4 MB zonder route calculation data). In City Navigator Europe v7 is dat 43,9 MB (incl.). Niet echt bizar veel meer. Bovendien moet dat gemakkelijk passen op je 128 MB kaartje.

Standaard Compact Flash kaarten kun je kopen bij foto- en computerwinkels. Een 1 GB kaart kost tussen de 80 en 100 euro. De kleinere kaarten zijn navenant goedkoper.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
John
Contacteer:

Bericht door John »

Het gaat hier om een SPIII toestel, daar passen geen CF kaartjes in :cry:
Het klopt wel degelijk dat de map's groter zijn in versie 7. Dat was ook zo met 5 naar 6.
WildGuy

CityNavigator

Bericht door WildGuy »

Nog eens alles opnieuw geprobeert. :D En nu is alles normaal. Vraag mij niet hoe het komt want ik moet U het antwoord schuldig blijven. Ik ben als volgt tewerk gegaan.
1. S.N.6 geopend, rechts boven is er een keuze balkje.
2. Alle Maps van België aangeklikt + Luxemburg
3. Terug S.N.7 geopend en daar zag ik, onder Maps nog alle mappen staan. Niettegenstaande op de landkaart er geen enkele map roze gekleurd was.
4. Ik heb dan alle mappen gedeleet.
5. En bij het terug inladen,S.N7, van Begië en Luxemburg en kreeg normale gegevens, 27,9 met en 41,6 MB zonder calculation data.
Nu nog eens alles in mijn SP III laden en proberen of alles wel degelijk werkt. Groeten G.
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Het vinkje "include route calculation data" in Mapsource : is dat niet noodzakelijk om te activeren wanneer je kaarten gaat laden in een SPIII ? Als ik dat niet aanvinkt, gebruikt mijn SPIII enkel rechte lijnen in plaats van turn-by-turn data. (Auto-routing)
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

De kaarten kan je selecteren en inladen per versie. Dus als je de kaarten België aanklikt in de 6 en dezelfde kaarten aanklikt in de 7, dan heb je 2 maal België geselecteerd en ga je die beide versies ook doorsturen naar je GPS. Als je dan een route laadt gemaakt in de 6 gebruikt hij de kaarten van de 6, route gemaakt in de 7 -> kaarten van de 7. Het best is gewoon de laatste versie openen, de 7 dus, kaarten selecteren en uploaden naar GPS.

Om plaats te sparen kan je dan gerust de map EUROCN6 in de map GARMIN deleten. Weeral 1 Gigabyte extra plaats op je schijf. De CN6 staat dan wel nog vermeld in Mapsource maar als je die selecteerd krijg je gewoon de basismap zonder detail. Op die manier kan je ook niet meer missen en routes maken in de 6 en dan uploaden naar je GPS waar versie 7 op staat. Als je dit zou doen krijg je 'route komt niet overeen met wegen, herberekenen ??''

Die 'route calculation data' heb je nodig als je GPS autorouting doet. Anders krijg je zolas Dirk schrijft 'direct routing' - rechte lijnen, de GPS kent namelijk geen wegen, enkel de coördinaten van de tussenpunten in de route.
Dit is om bv naar de eMap te sturen. Deze heeft wel de display van kaarten maar kent geen autorouting.

Marc
Marc

R1250RT 2020
noppenrijder

Bericht door noppenrijder »

als mijn PC en Garmin (2610) beschikken over versie 7, en ik kreeg een route doorgestuurd in versie 6, wat moet ik dan juist doen om deze route om te zetten - of mijn Garmin aan te passen dat hij dit wel leest? (ik krijg idd 'route komt niet overeen met de beschikbare kaarten'). Graag chronologisch, dus 'voor dummies', want wat hierboven staat is chinees voor mij!
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
ferre10

Bericht door ferre10 »

firmin,
mail
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Erik

Bericht door Erik »

Firmin -den boXer- schreef:als mijn PC en Garmin (2610) beschikken over versie 7, en ik kreeg een route doorgestuurd in versie 6, wat moet ik dan juist doen om deze route om te zetten -!
wanneer u een route downloadt in een versie anders dan uw eigen versie van CityNavigatorEurope (CNE):
1) download openen --> Mapsource verschijnt
2) de route dupliceren
3) het duplicaat laten herberekenen
4) vergelijk duplicaat met origineel, eventueel daarop aanpassen

5) pas daarna opladen naar uw 2610
( 6) check door de route op uw Garmin in simulatie te laten "rijden")

succes!
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Plaats reactie