Lex schreef:Even terug komen op het antwoord van Dirk....
Lex, ik zie nergens staan dat ik iets vermeld over de kwaliteit van de kabels ? Waar schrijf ik dat ergens ? Ik heb geschreven over de belabberde kwaliteit van de stekkerverbiningen. Ik lees nu dat "er nu nieuwe bulk-sets" zijn ... Prima, maar dat was vorig jaar bij aanschaf niet het geval. Vandaar dat ik voor mijn eigen stekkers gegaan ben.
Prijs ? Zoals gezegd, mits wat onderhandeling kost het topmodel Autocom evenveel als de Starcom.
Ik heb in eerste instantie de Starcom ook mogen testen van de winkelier.
Testen = zijn helm opzetten, mijn gsm aansluiten, ik mag dan een eindje rijden, en hij belt me op zodat ik de kwaliteit kan beluisteren.
Ik ben daar persoonlijk niet erg voorstander van, want ik hoor liever ZELF hoe ze mij verstaan. Via een collega die totaal niet te spreken was over de Starcom heb ik het ding dan toch overgekocht, en volgens mijn methode's getest. Niet die van M&T, die technisch wel sterk onderbouwd zijn, maar een testperiode van enkele weken, telkens opnieuw de microfoon afstellen, de VOX, de luidsprekertjes .... gekoppeld aan een zender, en thuis staat de ontvanger en tape-recorder. Dat is voor mij een test waar ik zelf kan horen wat werkt, en wat niet werkt. De Starcom werkt hoor, absoluut, maar zoals gezegd, voor die prijs ben ik méér tevreden van de Autocom. En de beurs blijft gelijk.
Microfoon van Autocom is altijd een staafmicrofoon, het microfoontje moet dus echt wel dicht tegen de mond zitten om vol uit te sturen, in een systeemhelm Schubert geen probleem, ik kan aannemen dat de mensen met een klassieke helm de microfoon bevestigen tegen het kinstuk, en daar de nodige volume-problemen mee ondervinden.