Grip van BT45 vooraan

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Willy

Grip van BT45 vooraan

Bericht door Willy »

Hallo,
Gisteren een minder leuke ervaring gehad.
Pmdat een vrachtwagen wat rommel verloren had en ik te lang gekeken heb hoe dat moest ontweken worden kon ik niet tijdig meer stoppen toen er voor me bruusk geremd werd (een ander slachtoffer van de strooiende camion stond stil op het linkervak, vandaar).
Bij het remmen/noodstoppen gleed mijn voorband, een BT45, door of het op ijs was. Ik moet er wel bij zeggen dat de wegbedekking aan de ingang van de Thijsmanstunnel van een speciale soort is, zuurvrij enzo.
Het is alles bij elkaar goed afgelopen, hard gevloekt en geschoven maar niet gevallen, de auto waar ik ben ingereden zag me komen en heeft me in een drietal keren "geamortiseerd" tot hij volledig moest stoppen om niet zelf op de vorige in te rijden. Geen schade aan mijn motor, enkel wat rubber aan de bumper van de auto gesmeerd en wat verf eraf.
Nu is mijn vraag of er motorrijders zijn die met een BT45 vooraan minder leuke ervaringen hebben. Het zou namelijk ook kunnen dat de lokale toestand er voor iets tussenzat, het wegdek zag er ook wel wat raar uit maar was schijnbaar droog.
Willy
VFooR

Bericht door VFooR »

Hier vind je misschien nuttige tips:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/35534
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
sprint

Bericht door sprint »

Ik ben best tevreden van de Bt45 banden.
Ik heb er met de vorige achterband (Bt45) zelfs 12.000 km gebold.
bij het remmen hebben ze mij nog niet in de steek gelaten, maar bij een noodstop natuurlijk weet je nooit zeker hé
Misschien een verkeerde, te snelle reactie bij het remmen. :-?
Marnix.

Afbeelding
Willy

Bericht door Willy »

Ja, een foute boel was het vast wel, te laat, te snel en te veel of zoiets van die strekking :oops:
Op 't moment dat je merkt dat je er niet meer komt zit er toch niet veel meer op buiten
remmen zo hard je kan, uitwijken was er bij gebrek aan plaats niet bij.
Willy
Willy

Bericht door Willy »

VFooR schreef:Hier vind je misschien nuttige tips:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/35534
Bedankt voor de link, goed voor het vertrouwen (in de band althans :-) )
Die Nederlanders zijn echt wel tevreden van de BT45, en ik moet zeggen ik eigenlijk ook,
maar het voorval van gisteren heeft, alhoewel het eigenlijk om een fout van mij ging,
toch het vertrouwen wat aan 't wankelen gebracht. Ten onrechte blijkbaar!
Blijft dus alleen nog over om aan mezelf te twijfelen, pijnlijke zaak :oops:
Maar is zelfkennis niet het begin van alle wijsheid :-?
Willy
Plaats reactie