Franse alpen oktober

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
grandru
Contacteer:

Franse alpen oktober

Bericht door grandru »

Hallo,

kan er mij iemand vertellen hoe het in de maand oktober (tweede week)
gesteld is met de passen in die regio.

groeten,

Jacinto
J
Contacteer:

Bericht door J »

Dat is elk jaar verschillend. Normaal gezien is alles nog open, maar dit jaar bvb was er een pas in Juli gesloten voor één week. Dus, zorg ook maar voor alternatieve routes.
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

Moet ik nen glazen bol hebben zou het je kunnen vertellen :roll: :roll:

In juli heeft het daar gesneeuwd zoals J schreef en dan waren er verschillende dicht.

Mvg Motard de l'Allier :wink:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Geen idee wat open is of dicht... passen websites consulteren.. en in geval van nood ook bellen. Zuiden lijkt op dit moment best warm..
Let wel: vanaf september wordt 't merkelijk vroeger donker. Herinner ik me goed van mijn trip 2 jaar geleden. Er is wel minder verkeer 8-)
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
oer gs'r

Bericht door oer gs'r »

Motard de l'Allier schreef: In juli heeft het daar gesneeuwd zoals J schreef en dan waren er verschillende dicht.
Mvg Motard de l'Allier :wink:
't weer is moeilijk te voorspellen hé,ik heb begin juli een dag vastgezeten in Val d'Isere omdat de col d'Iseran afgesloten was wegens hevige sneeuwval,ook in Val d' Isere sneeuwde het hevig,mijne moto was op een moment bijna ondergesneeuwd,'s anderendaags dan al stapvoets schuivend en glijdend de Iseran opgereden,aan de andere kant Mont Cenis was het dan weer stralend weer.
Dan de Sommeiller gedaan en ni boven geraakt wegens teveel sneeuw op de piste,en Koppel gaat een paar weken later en er was geen sneeuw meer,zo zie je maar moeilijk op voorhand iets over te zeggen.
Maar laat je vooral niet afschrikken,gaan zou'k zeggen :wink:
ne moto veu me te rein en ene veu oan te prutse.
grandru
Contacteer:

Bericht door grandru »

Bedankt voor de reactie's,

het is om het ongeveer te weten, alternatieven zijn voorzien indien nodig.
Het weer in het hooggebergte is inderdaad onvoorspelpaar maar ik heb er nog nooit in het najaar gereden.
Het is maar om ongeveer te weten, koude en regen schrikken ons niet af.
Zo heb ik nog de passo pordoi in de zomer gereden achter een sneeuwruimer(in werking).

groeten
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Hoi,

Ik vertrek zaterdag met ne maat richting Franse Alpen, en op deze site kan je de passen wat in de gaten houden http://www.alpineroads.com/

Opt ogenblik is de Colombier en Mont Cenis toe, ik hoop dat hij open is tegen wij daar zijn.
Anders wordt het op kaart kijken en omrijden 8-)
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Oppassen met diene site, niet zomaar blindelings vertrouwen op wat er staat.
Heb zowel de Colombier als de Mont Cenis twee weken geleden nog gedaan, en beiden waren perfect toegangkelijk, en berijdbaar!
Het zou me verwonderen mochten deze passen afgesloten zijn wegens slecht weer, zeker de Colombier, die is maar 1600m hoog 8-)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Koppel!! schreef:YOO

Oppassen met diene site, niet zomaar blindelings vertrouwen op wat er staat.
Heb zowel de Colombier als de Mont Cenis twee weken geleden nog gedaan, en beiden waren perfect toegangkelijk, en berijdbaar!
Het zou me verwonderen mochten deze passen afgesloten zijn wegens slecht weer, zeker de Colombier, die is maar 1600m hoog 8-)

Grtz, Philip!
Hoi,

Je hebt gelijk, ik heb de Bison futé site er eens bij genomen waar ze naar verwijzen en daar staat alles ouvert :shock:
Dus zal die wel open zijn ;)

En als ddat niet zo is rijden we wel om, een dagje meer of minder daar is geen ramp maar een zegen8-)

Site http://www.bison-fute.equipement.gouv.f ... s/index.do

Greetz

Johangs ;)
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
leslie

Bericht door leslie »

J schreef:Dat is elk jaar verschillend. Normaal gezien is alles nog open, maar dit jaar bvb was er een pas in Juli gesloten voor één week. Dus, zorg ook maar voor alternatieve routes.
Klopt, wij zijn de Iseran overgereden op 1 juli, fris - 5 ° maar droog, stevige onweersbui in de vallei van Bonneval - s - arc ,enkele dagen later was de col gesloten wegens sneeuw !!!!

Een alternatieve route in de Alpen, betekent meestal heel, heel veel km rond ....

Afbeelding
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

ik vertrek morgen die richting uit!!! :razz: :razz:
Andalousie 09/2018
leslie

alpen

Bericht door leslie »

bmwfreakske schreef:ik vertrek morgen die richting uit!!! :razz: :razz:
gelukzak :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie