waarschijnlijk is dit topic al meerdere keren behandeld, maar toch ...
ik ben dringend aan een bandenwissel toe, heb nu +/- 10.000 km met Metzeler MEZ4 gereden, de achterband is nog redelijk, maar de voorband is volledig weg aan de linkerkant van de band !!!!
Is dit normaal ??? gewoonlijk gaat de voorband toch iets langer mee ???
een vraagje aan de forum-leden : welke banden hebben jullie al gemonteerd, tevreden / niet tevreden , prijs / kwaliteitverhouding ???
m'n rijstijl is rustig / toeristisch met passagier, iets sportiever als solo.
alvast bedankt voor jullie reactie ...
welke banden voor een R1100R
Moderator: GVN
Re: welke banden voor een R1100R
ALTIJD Michelin Pilot Road, zowel op R1100R als op R1150RT en fantastisch tevreden van. Gaan lang mee en kunnen elk wegdek aan zowel in droge als natte toestand zonder weg te slippenleslie schreef:een vraagje aan de forum-leden : welke banden hebben jullie al gemonteerd, tevreden / niet tevreden , prijs / kwaliteitverhouding ???
En het gefluit waar sommigen het over hebben .... daar heb ik absoluut gene last van
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

heb me eens laten wijsmaken ( waar of niet ??? ) in de tijd dat ik nog met een Kawa GTR 1000 reed, dat toermotoren met volle kuip, type GTR of LT nogal sletig zijn op de voorband door het gewicht van de kuip en alle toeters en bellen die daar bijhoren.JH. schreef:de voorband vervangen aan die kilomterstand is normaal te noemen... Verslijt er zelf eentje volledig op m'n lt na die kilometers vooraan. Achterband 18000.
weet wel dat ik, met één set ( verwissel altijd voor en achter samen ) toch minstens 17 - 18000 km reed met m'n KAWA en 15000 km met m'n Triumph Trophy.
met een naked bike zoals m'n R1100R maar 10.000 km - vorige wissel 13.000 km !!!!!
Wat me echt verontrust is, dat de voorband links helemaal weg is, terwijl rechts normale slijtage te zien is. Daarentegen is de achterband normaal gesleten !!!