remlicht/achterlicht R850C

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Fotomotorman
Contacteer:

remlicht/achterlicht R850C

Bericht door Fotomotorman »

Onze R850C heeft een probleempje: het remlicht werkt goed maar het "gewone" licht niet. De voorlamp doet het gewoon en ik heb ook al meerdere lampjes geprobeerd. Wat kan de oorzaak zijn en waar moet ik zoeken? Alvast bedankt voor de hulp!
Enjoy the ride!
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

je begint van achter aan de lamp te meten met een voltmeter
dan volg je da kabel en kijkt of er nergens een onderbreking is
BV: fiche losgekomen
of
onder het zadel: kan zijn dat bij het terugplaatsen van het zadel je de kabel hebt geraakt
of
dat de kabel ergens gekneld zat en na verloop van tijd hij door is gesleten.

dan heb je nog de zekerings kast, waar je eventueel een slecht contact kan hebben of een gesprongen zekering
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Fox30

Bericht door Fox30 »

Je schrijft dat je voorlamp werkt. Bedoel je het parkeerlichtje (kleine lampje) of bedoel je het normale voorlicht (dubbele lamp)?
Volgens Haynes schemas van R850GS zou er een grijs zwarte draad aan het achterlicht komen, die ook is verbonden met zekering F2, en het kleine voorlichtje.
fast

Bericht door fast »

mijn meisje haar r850r had hetzelfde probleem.
ik heb de kontakten in de lamp schoon gemaakt en de lipjes die kontakt met het lampje iets uitgebogen en nu werkt het weer prima :idea: :mrgreen:
de ene keer zit het niet mee ,
en de andere keer zit het tegen
Plaats reactie